• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Tack vad gulliga alla är Klänningen är köpt i Ullared. Köpte en grå också 79.95 :) Miss kaos vi följer samma kurva och har samma bf. Lite kul.  Tror ni jag behöver oroa mig? 18+4  och fostret mätte 13,6 cm från huvud till stjärt. Hon som gjorde undersökningen tyckte ju allt var i sin ordning och jag blev tom framflyttad en dag men kan inte släppa det ändå.  Fina magar och söt bebis på rul. 

• Plopps80
    moto skrev 2013-07-27 17:12:18 följande:
    Ja har likadan overall som du la upp bild på och den är ju båda i ett känner jag! Är det typ 20- brukar vi inte vara ute några längre stunder ändå

Ja man får se hur kallt det blir. Längtar efter bebis men inte efter vintern.
  • MissKaos

Jättekul! Särkilt som vi hängde i testtråden samtidigt med.. vi får jämföra sf mått sen.

Tror du inte ska oroa dig om bm säger att det är ok. Dom är ju proffs!

Blir sugen på ullared nu. Sonen vill..

Plopps80 skrev 2013-07-27 20:00:57 följande:
    Tack vad gulliga alla är Klänningen är köpt i Ullared. Köpte en grå också 79.95 :) Miss kaos vi följer samma kurva och har samma bf. Lite kul.  Tror ni jag behöver oroa mig? 18+4  och fostret mätte 13,6 cm från huvud till stjärt. Hon som gjorde undersökningen tyckte ju allt

var i sin ordning och jag blev tom framflyttad en dag men kan inte släppa det ändå.  Fina magar och söt bebis på rul. 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Ja det ska bli roligt miss k att följas åt! Minns när du plussade och jag var såååå avis sen plussade jag efter några dagar. Hur lång var din bebis på rul? Uch kan inte släppa detta.

• mammatilltvå85
    Plopps80 skrev 2013-07-27 20:00:57 följande:
    Tack vad gulliga alla är Klänningen är köpt i Ullared. Köpte en grå också 79.95 :) Miss kaos vi följer samma kurva och har samma bf. Lite kul.  Tror ni jag behöver oroa mig? 18+4  och fostret mätte 13,6 cm från huvud till stjärt. Hon som gjorde undersökningen tyckte ju allt var i sin ordning och jag blev tom framflyttad en dag men kan inte släppa det ändå.  Fina magar och söt bebis på rul. 

tycker inte du ska oroa dig alls! Om måttet hade avvikit hade de reagerat då det ej hade stämt med huvudmått och lårbensmått som de också mäter...min bm sa att i v.19 är bebisen ca 19 cm från huvud till rumpa och då är väl 14 cm (ej ben inräknat) väldigt normalt tänker jag?
  • MissKaos

Minns inte. Fick dessutom så tidigt rul.

Mm minns att du skrev att du med ville och sen kom ditt bara dagar eftrt. Jsg plussade ju skittidigt och redan på äl+6kunde man börja ana ngt.

Plopps80 skrev 2013-07-27 20:06:30 följande:
    Ja det ska bli roligt miss k att följas åt! Minns när du plussade och jag var såååå avis sen plussade jag efter några dagar. Hur lång var din bebis på rul? Uch kan inte släppa detta.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-27 20:23:18 följande:
    tycker inte du ska oroa dig alls! Om måttet hade avvikit hade de reagerat då det ej hade stämt med huvudmått och lårbensmått som de också mäter...min bm sa att i v.19 är bebisen ca 19 cm från huvud till rumpa och då är väl 14 cm (ej ben inräknat) väldigt normalt tänker jag?

Tack för lugnande ord. Dom hade ju reagerat om det var något fel. Allt var toppen och bf stämde ju precis. Fattar inte hur nojjig man kan bli. Är orolig för allt just nu. Sover inte på nätterna. Oroar mig att något ska hända min dotter, tycker att jag hör knakande ljud på nätterna är uppe och kollar efter tjuvar. Varje morgon är jag orolig att något hänt min bebis. Är rädd när vi åker bil. Fattar inte vad som flugit i mig. Är så lycklig och lite känns det väl som man inte får vara så här lycklig. Fin familj bebis i magen.... Sen blir man väl nojjig som gravid också. Miss kaos det var tider det spänningen innan man plussar är olidlig. Kul att vi fick våra plus. Minns att det var väldigt tidigt du plussde. Med doc Morris och cb digital.
  • MissKaos

Ja.. tog digitalt där ja.. på äl +9 eller 10. Det var nerver det när timmglaset snurrade på det där testet. Hade ju ett mf precis innan med så jag var så orolig. Doc såg man på flera dgr innan. Knarkade verkligen tester! Dyrt men roligt. Minns att du var på nervpirren redan innan, månaden innan med cb. Kan sakna spännigen!

Ovh nu sitter vi här. V22. Går ju jättefort!

Plopps80 skrev 2013-07-27 21:12:49 följande:
    Tack för lugnande ord. Dom hade ju reagerat om det var något fel. Allt var toppen och bf stämde ju precis. Fattar inte hur nojjig man kan bli. Är orolig för allt just nu. Sover inte på nätterna. Oroar mig att något ska hända min dotter, tycker att jag hör knakande ljud på nätterna är uppe och kollar efter tjuvar. Varje morgon är jag orolig att något hänt min bebis. Är rädd när vi åker bil. Fattar inte vad som flugit i mig. Är så lycklig och lite känns det väl som man inte får vara så här lycklig. Fin familj bebis i magen.... Sen blir man väl nojjig som gravid också. Miss kaos det var tider det spänningen innan man plussar är olidlig. Kul att vi fick våra plus. Minns att det var väldigt tidigt du plussde. Med doc Morris och cb digital.

• mammatilltvå85
    Plopps80 skrev 2013-07-27 21:12:49 följande:

Jag är precis likadan just nu kan jag säga. Oroar mig också för allt...och har blivit överkänslig deluxe senaste veckorna....skulle kunna gråta 10 ggr om dagen om jag inte behärskade mig. Tur att det går över..Flört
Svar på tråden December bebis 2013