• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • cupcakekiller
    iloveyou skrev 2013-04-03 10:55:33 följande:
    KUB vilka? Och varför (om man vill berätta)?

Här tror jag att alla måste göra KUB, RUL + KUB är i v.13 ca sen frågar de om man vill ha ett till ultraljud i v.20 eller inte..
  • Plopps80
    cupcakekiller skrev 2013-04-03 11:18:20 följande:

Här tror jag att alla måste göra KUB, RUL + KUB är i v.13 ca sen frågar de om man vill ha ett till ultraljud i v.20 eller inte..
    Men man kan ju inte tvinga någon att göra KUB! det är ju frivilligt eftersom alla inte vill veta om barnet de bär har en sjukdom eller handikapp.
  • Irlais
    iloveyou skrev 2013-04-03 06:44:06 följande:
    Här ngn här inne små brunaktiga flytningar?  Och hur vanligt är det? 
    Som andra redan sagt är det jättevanligt :) men skulle du börja blöda på riktigt och även få ont då bör du kolla upp det (om inte annat för din egen skull så du inte behöver oroa dig). 

Jag har börjat få lite lite rosa flytningar också, försöker att inte oroa mig men det är riktigt svårt för det var ju så mitt missfall började. Tankarna går ju nu att jaha, nu får jag gå och oroa mig i 2-3 veckor innan det blir missfall igen... jättedumt att tänka så men väldigt svårt att låta bli :/ 
  • Parksandrec

Hej alla gravida!

Med darrande hand skriver jag här Förvånad för oj så svajigt, overkligt och läskigt det här känns. jag plussade i förrgår och har smygläst tråden sedan dess. idag t'änker jag köpa ännu ett test och ta "med sambon"

Jag hoppas innerligt att jag är gravid och får behålla det lilla livet. Då kommer jag garanterat att hänga här och  svara på folks inlägg ;)  

Såhär tidigt är det skitviktigt för mig med ett forum. Jag kommer inte berätta för nån och behöver snacka av mig och läsa om hur nu har det.

Lite historia också. jag är 35 och ja, åldersångesten är ett faktum, känner mig som en dinosaurie i gravidsammanhangen. med det sagt, oro för kromosomfel, missafall etc, yes. skyhigh.

Känns som mot alla odds att jag plussat, vi hade missfall i v 8 i februari efter att ha försöket rätt länge. Kan inte tro det.

jag hoppas hoppas hoppas jag får hänga kvar här och diskutera krämpor, glädjeämnen och annat med er.

just ja, BF 4 december

• Irlais
    Parksandrec skrev 2013-04-03 11:42:35 följande:
    Hej alla gravida!

Med darrande hand skriver jag här Förvånad för oj så svajigt, overkligt och läskigt det här känns. jag plussade i förrgår och har smygläst tråden sedan dess. idag t'änker jag köpa ännu ett test och ta "med sambon"

Jag hoppas innerligt att jag är gravid och får behålla det lilla livet. Då kommer jag garanterat att hänga här och  svara på folks inlägg ;)  

Såhär tidigt är det skitviktigt för mig med ett forum. Jag kommer inte berätta för nån och behöver snacka av mig och läsa om hur nu har det.

Lite historia också. jag är 35 och ja, åldersångesten är ett faktum, känner mig som en dinosaurie i gravidsammanhangen. med det sagt, oro för kromosomfel, missafall etc, yes. skyhigh.

Känns som mot alla odds att jag plussat, vi hade missfall i v 8 i februari efter att ha försöket rätt länge. Kan inte tro det.

jag hoppas hoppas hoppas jag får hänga kvar här och diskutera krämpor, glädjeämnen och annat med er.

just ja, BF 4 december
    Grattis! Vi har samma BF och jag hade också MF i v8 i februari... håller tummarna för oss båda :)
  • ackish

Grattis Parksandrec!!! :D Behöver också snacka med andra om det här.. först av kompisarna så det finns ju ingen att prata med som vet hur det känns..

• MissKaos

Då görs fostervattenprov. Sen vet man.

Jag hade valt abort.

iloveyou skrev 2013-04-03 11:01:46 följande:
    Hur går tankarna om testet visar höga risker? Vill man fortfölja sin graviditet eller känner man att man vill veta för att eventuellt förbereda sig på en barn med behov? 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-04-03 11:49:04 följande:
    Då görs fostervattenprov. Sen vet man.
    Jag hade valt abort.

Jag också, hur hemskt det än låter...
  • Plopps80

Miss Kaos! Hur går det med dina symtom? Du skrev igår att dom hade avtagit. Men det verkar variera väldigt det där med symtom.
    Mina bröst ömmar knappt men däremot moler det och grejar rejält i livmodern gör inte ont utan känns som hederlig växtvärk. När jag blir hungrig blir jag något så vansinnigt hungrig, inte bra för vikten. Har halsbränna och är trött som en 90 åring.

• tjej89

Parksandrec: grattis till ditt pluss!! Vad roligt, välkommen till decemberbebisarna. Mysigaste månaden! :)

Svar på tråden December bebis 2013