• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Thereze85

Tjej89 jag bor i Gbg . Tack grattis själv !! Har 3 stycken i släkten som fått tvillingar lite smått nervös eftersom jag blivit stor fort men men vi får väll se 😁 måste fråga är helt ny här kan man göra Vänn förfrågningar å följa folk eller hur funkar det här . Har inte Facebook eller nått liknade så jag är helt off på detta haha

• mammatilltvå85

Grattis ALLA nyplussade=)

Vad många vi börjar bli! Otroligt roligt=)

Jag kom nyss hem från universitetet, vilken befrielse att få ta av jeansen och sätta på leggings...magen är inte stor men det känns obehagligt att knäppa jeansen, en känsla av att det trycker på livmodern typ. Nån mer som har så?     

Känns löjligt om jag skulle ha mammabyxor bara för det dock, då alla kläder är lagom och går stänga, magen är ju minimal;=) Men jag gissar att det inte är många veckor bort. Har haft så alla mina graviditeter, en mage som börjar så himla långt ner.....så fast den inte är stor går byxorna ändå inte stänga.

• Thereze85
    ackish skrev 2013-04-03 12:34:07 följande:
    Grattis Thereze85!!! :) Känns som vi kommer bli hur många som helst i denna tråden!! :P  

ackish skrev 2013-04-03 12:34:07 följande:
    Grattis Thereze85!!! :) Känns som vi kommer bli hur många som helst i denna tråden!! :P  

Ja det var väldigt många här skoj 👍
  • bellbar
    tjej89 skrev 2013-04-03 12:34:24 följande:
    Bellbar: visst är det!? Känns jätte overkligt! Ogreppbart. Vill att den ska stanna nu också :):) grattis igen :):)
    Ja precis.. Hoppas att den vill stanna kvar. Andra barnet det här. Spännande... samt nervöst! :)
    Tack igen och grattis till dig också! :)
  • tjej89

Thereze85: oj vad många Gbg: are det är här nu :) själv är jag från sthlm.
    Oj vad pirrigt, tänk om det är två där inne! :)
    Min mage har också växt mycket! Kan inte längre "dra in magen" helt sjukt! Men det var någon här inne som sa att det var tarmarna som sväller... Men min sambo bara " det där kommer vi inte kunna dölja så länge till" haha ( vi har tänkt att vänta till efter vecka 12 att berätta för alla)

Jag är också ny här så har ingen koll på det där :/
    Tack så mycket! Känns jätte kul. Vårt första :)

• tjej89

Mammatilltvå85: visst känns det konstigt att magen redan är så "svullen" jag kan inte dra in magen längre och ser bara "plufsig" ut. Inte så kul... Kan inte dra igen dragkedjan på min favvo kjol längre... :(

Mysbyxorna är bäst nu haha :)

• TessLiihten

Hej!

jag tänkte fråga om jag fick gå med här.
    Fick idag veta att jag är gravid. Plussade imorse.
    Är min 6:e graviditet, varav jag har fått en son, och 4 missfall..

Så jag hoppas att allt går vägen.

Testade som sagt pos idag på BIM -3.
    BF är 11/12-13

• Plopps80

Jag är rejält stor om magen. Ja alltså den är svullen som en ballong. Har mina älsklingsjeans på och det spänner rejält runt midjan. Jag har sån hunger också att det inte är klokt. Vill äta hela tiden och det suger i magen. Gick upp 35 kg med dottern pga mkt läsk och godis. Har gått ner allt och är rätt smal och vältränad nu. Går 3 mil i veckan. Men denna gången tänker jag ständigt på mat och det är inte likt mig, är ingen matmänniska.

Svar på tråden December bebis 2013