• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • mammatilltvå85
    tjej89 skrev 2013-04-03 13:01:52 följande:
    Mammatilltvå85: visst känns det konstigt att magen redan är så "svullen" jag kan inte dra in magen längre och ser bara "plufsig" ut. Inte så kul... Kan inte dra igen dragkedjan på min favvo kjol längre... :(

Mysbyxorna är bäst nu haha :)

ja så är det för mig med...ser ut som nån lagt typ en apelsin innanför skinnet ovanför blygdbenet när jag kollar uppifrån....gissar att det är svullna tarmar....lever i leggings och strumpbyxor hemma=)
  • ackish
    verkar skrev 2013-04-03 13:14:30 följande:
    Blöder idag och lite ont imagen är nog mf...
    :(
  • Nania
    verkar skrev 2013-04-03 13:14:30 följande:
    Blöder idag och lite ont imagen är nog mf...
    Håller alla tummar jag har för att det inte är så!
  • Nania

Ni har skrivit på så bra under dagen idag medan jag varit i skolan!

Har försökt välkomna alla nya innan men ni som kommit till idag få ett gemensamt grattis och välkomna!

Annars har dagen gått åt till att inte somna i skolan! Helt sjukt alltså. Lergigan Comp verkar göra mig trött denna gången! Usch!

• Joset

Ploppis80: du är inte ensam med svullen mage ;) jag är smal i vanliga fall och man ser tydligt att min mage också är svullen haha..

• Nania

Så då har även jag fått bokat VUL blev redan den 24 April så hoppas innerligt att dem ser redan då. Annars får vi boka ett till senare men det blev inte från v 9 annars dem hade tid.

• iloveyou

Åh va kul med alla nya!!! Kan ngn uppdatera listan och vart alla kommer ifrån. Eftersom många är från gbg kanske vi kan göra en sån träff efter vecka 12! Går det att skapa privata forum här på FL eller måste än helt enkelt bara starta en ny tråd? :) tack för ALL info om KUB och bruna flytningar! 

KUB hur går undersökningen till? Bara ultraljud och blodprov eller sticker de in en nål i magen :/ 

Svar på tråden December bebis 2013