• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • ikala

Hoppar in här jag plussade i Onsdags.

Det är mitt och sambons första barn, väldigt efterlängtat och planera, dock väldigt förvånade att det tog sig den här gången då jag inte( enligt min läkare) hade några dugliga äggblåsor.

Om mina uträkningar stämmer är jag i vecka 6 och har bf 12/12.

Jag är nått så grymt trött och mina bröst ömmar.     

• zod
    frånochmeddu skrev 2013-04-13 15:51:48 följande:
    Alltså. Är det någon i denna tråden som absolut inte har några symtom förutom trötthet? Jag har verkligen inga symtom alls, bara trötthet. Har i tidigare grav (slutat illa) mått SKIT. Spytt, sovit, spytt, sovit, spytt osv.. Men nu känner jag inget. Inte alls. Var på VUL förra veckan, trodde att jag var i minst 6+4- beroende på min cykel.. Han såg bara en hinnsäck, inget annat.. Vad jag vet. Trodde då att jag var i 6+0.. Så, har någon annan det såhär? Är det normalt att inte se ett embryo i vecka 6+0? Förlåt för alla frågor.. Men känner mig ensam i att inte ha några symtom alls! Känns inte som om att det bådar så gott.
    Det där varierar ju jättemycket från graviditet till graviditet. Med mitt första barn hade jag inga symptom alls utan det var först när magen verkligen började växa som jag faktiskt kunde tro på att jag var gravid.
  • zod
    frånochmeddu skrev 2013-04-13 16:18:56 följande:
    Maria: jo, men jag kan inte vara mindre långt gången än 6+0 tycker jag. Gyn trodde ju också att jag var i 6+0 enligt hinnsäcken.. Så det är väl bara och hoppas att han ser extremt dåligt haha (var en gammal man) eller att mitt embryo är lite seg-vuxet
    Jag har läst om många som inte sett så mycket runt den vecka du är i, men att allt ändå varit fint vid en senare kontroll och jag läste även nånstans att anledningen till att rutinUL är runt v.18 är för att det är först då som alla foster är lika utvecklade och det verkligen går att fastställa hur långt gånget det verkligen är.
  • zod
    ikala skrev 2013-04-13 16:25:39 följande:
    Hoppar in här jag plussade i Onsdags.

Det är mitt och sambons första barn, väldigt efterlängtat och planera, dock väldigt förvånade att det tog sig den här gången då jag inte( enligt min läkare) hade några dugliga äggblåsor.

Om mina uträkningar stämmer är jag i vecka 6 och har bf 12/12.

Jag är nått så grymt trött och mina bröst ömmar.     
    Grattis! Samma symptom som mig
  • Plopps80

Frånochmedu såg läkaren en gulesäck? På mig såg man 5+3 en hinnsäck en gulesäck och en vit prick som var embryot. Men vad jag hört är det väldigt olika vad man ser! Om läkaren var nöjd så ska du inte oroa dig. Jag tycker det är jobbigt att man inte kunde se ett hjärta men läkaren sa att jag skulle gå hem och njuta så man får väl tro den som kan.

• MissKaos
    frånochmeddu skrev 2013-04-13 15:51:48 följande:
    Alltså. Är det någon i denna tråden som absolut inte har några symtom förutom trötthet? Jag har verkligen inga symtom alls, bara trötthet. Har i tidigare grav (slutat illa) mått SKIT. Spytt, sovit, spytt, sovit, spytt osv.. Men nu känner jag inget. Inte alls. Var på VUL förra veckan, trodde att jag var i minst 6+4- beroende på min cykel.. Han såg bara en hinnsäck, inget annat.. Vad jag vet. Trodde då att jag var i 6+0.. Så, har någon annan det såhär? Är det normalt att inte se ett embryo i vecka 6+0? Förlåt för alla frågor.. Men känner mig ensam i att inte ha några symtom alls! Känns inte som om att det bådar så gott.

Man får väl fråga hurmkt man vill! Det är väl det som är bra med en grupp Att man har ett ställe att prata om allt som alla andra tröttnar på att lyssna på.. Har tyvärr inget svar på dina frågor, har inte enda aning. Det jag hittade här på Fl om v 6:

Vecka 6

Kroppen: Du kan känna av graviditetssymtom som yrsel och bli lite darrig i benen emellanåt, särskilt om du har stått länge eller reser dig häftigt. Brösten kan ömma lite och bli en aning större. Det är också vanligt att man blir väldigt trött. Du kan få lite pormaskar i ansiktet till följd av hormonerna. Du bör avstå från alkohol och rökning från och med nu. Alkohol, nikotin och andra droger är extra skadliga tidigt under graviditeten, då det är en väldigt känslig period.
    Det är även dags för dig att ta kontakt med barnmorskemottagningen.

Embryot: Embryot växer cirka en millimeter om dagen. Det är lika stort som en ärta, det vill säga tre-fem millimeter. Det har fortfarande en svans som senare blir till ben. Embryot utvecklar det som ska bli nervsystem, det visar sig nu i form av tunna trådar. Fosterhinnorna har bildats, men än så länge finns inte mycket vatten att tala om.
    Kroppens organ börjar bildas på allvar, stämband och underkäke börjar ta form. Innerörat skapas, hjärtat slår med en kammare och munöppningen är skapad. Nu skapas en skiljevägg i hjärtat, navelsträngen, lungor, bukspottkörtel, sköldkörtel och lever.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • LillaBulan

Jag känner ingenting, ytterst lite öm i brösten. Slipper jag illamående är jag glad.

• twylla

Jag mådde knappt illa och kräktes aldrig när jag väntade dottern så jag hoppas att jag slipper sådant denna gång också. Brösten ömmade knappt heller. Nu känner jag absolut ingenting men å andra sidan är jag bara i vecka 4+4 idag och illamående och sådant brukar komma ett par veckor senare.

• Anine

Jag tror att det är kört för mig! Blöder varje dag! Det är ingen färsk blödning men den är "mörkbrun". Jag har gett upp hoppet och väntar bara på att allt ska komma ut! Det började för mig den 30/3 alltså 2 veckor sedan. Då var det aprikosförgade flytningar och nu är det som det är! Så ledsen! V 5+4 idag...

• LillaBulan

Om illamåendet slår till, finns det något bra att ta då? Är mycket på resande fot och är rädd att det ska komma mitt i.

Svar på tråden December bebis 2013