• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Anine

Nu lämnar jag denna tråd... Gråter Lycka till allihopa!
    Är så ledsen, fick missfall inatt, Testade positivt för drygt två veckor sedan, två dagar senare började jag få rosa flytningar. Dessa har tilltagit och blivit mörkare och mörkare. Det har aldrig varit färskt blod. Gjorde två vul förra veckan, på det första såg de ingenting och på det andra som de gjorde två dagar senare syntes en graviditet på rätt ställe i livmodern. Frid och fröjd och fortfarande bara bruna mörka flytningar, Men ikväll kom blodet och smärtan i magen så nu är det väl kört. Detta är mitt andra missfall, blir så ledsen. Förstår inte vad som är fel. Ska man ge upp nu eller. Känns så hopplöst! Gråter var i v 5+4.

• zod

Anine: Beklagar, men precis som Plopps80 skriver så ge inte upp. Snart kommer ni få ett fint plus igen och allt kommer gå fint

• frånochmeddu

Tack för alla gulliga och fina svar! Blir så peppad och glad av er.. Jag ska försöka njuta av att vara gravid fram till nästa VUL.. Jag får försöka tänka att jag är gravid med ett levande embryo i magen tills motsatsen är bevisad! Idag är det rakt igenom fantastiskt väder här i Skåne! Vi är barnvakter idag, ska ut i naturen och njuta med hund och barn! Ha en underbar dag!

• frånochmeddu

Beklagar Anine!!! Många kramar och lycka till nästa gång! Tredje gången gillt säger man ju, eller hur?

• ch12

Jag är v 6+2 och mår bra. Är trött o obekväm emellanåt. Byxorna trycker o jag känner mig svullen. Är ganska smal annars så det märks när saker plötsligt blir för tajt...

Är orolig för att det inte är på riktigt?! Det enda bevis jag har är ju grav test. Kan man inbilla sig grav krämpor? Jag vet det låter töntigt, men är det ngn annan som haft samma tankar? Jag har tagit ett CB test o två " vanliga" med streck. Alla positiva :) Längtar till Vul i v 10 för att se ett hjärta.

• MissKaos

Vecka 7 startar nu +3kg, imponerande nästan allt på magen.
    Vecka 7. Jahopp..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • ch12

Misskaos, det syns ju verkligen på dig. Fint!! Jag som trodde det bara var jag som kände mig "större än jag borde". Har köpt mamma jeans idag känns ju knäppt när man är 6+2 men jag klarar inte av när det trycker på magen. Ska lägga upp bild när jag får möjlighet.

Svar på tråden December bebis 2013