• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    ch12 skrev 2013-04-14 16:22:12 följande:
    Misskaos, det syns ju verkligen på dig. Fint!! Jag som trodde det bara var jag som kände mig "större än jag borde". Har köpt mamma jeans idag känns ju knäppt när man är 6+2 men jag klarar inte av när det trycker på magen. Ska lägga upp bild när jag får möjlighet.
    Med första barnet var det helt rökt i v 8 med vanliga byxor, hade varit fint väder innan så jag hade haft kjol etc och inte  hur mkt jag hade svällt upp. Dån fick jag panikköpa byxor, svindyra, nu köpte jag lite snabbare..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Har mått illa hela eftermiddagen. Det enda som hjälper är att ligga ner och blunda. Mannen kommer i kväll har varit borta 4 dagar. Tur i oturen att dottern är sjuk. Kan ligga här i soffan brevid henne och slummra. Har aldrig provat Postafen men det ska vara bra mot illamående. Dock blir man tydligen trött av dom och tröttare än vad jag är borde inte vara möjligt att bli utan att vara i koma... Presis samma när jag väntade dottern. Totalt dödstrött.

• vickis86

Hej Allihoppa!

Jag hoppar gärna in här jag med.

Jag plussade i onsdag och har beräknad BF den 27/11, men det lär ju skutas upp efter ul.
    Det känns fortfarande overkligt, och hade det inte varit för illamåendet så hade jag nog trott att jag inte är gravid. Skrattande     

• zod
    vickis86 skrev 2013-04-14 17:10:52 följande:
    Hej Allihoppa!

Jag hoppar gärna in här jag med.

Jag plussade i onsdag och har beräknad BF den 27/11, men det lär ju skutas upp efter ul.
    Det känns fortfarande overkligt, och hade det inte varit för illamåendet så hade jag nog trott att jag inte är gravid. Skrattande     
    mallabralla skrev 2013-04-14 17:27:15 följande:
    Hej! Hoppar också in! Beräknad 13 december, mår bra hittills!
    Grattis till er båda!

• mamma till oliver

anine: beklagar verkligen:(... vet hur det är har 2 MF bakom mig och nu är jag gravid igen så ge inte upp!!

• Inelg

Annie: så ledsen för din skull. Har 2 MF bakom mig just så jag förstår..

• vickis86

Är det någon som mår illa hela tiden? jag skulle behöva lite tips hur jag kan underlätta illamåendet. i  Min förra graviditet så mådde jag illa i flera månader och då fick jag lergigan utskrivet. Men nu hjälper inte dom. Idag till middag så fick jag i mig lite brunsås och lingonsylt, en riktig bantningskur Tungan ute

• Nania
    vickis86 skrev 2013-04-14 18:52:09 följande:
    Är det någon som mår illa hela tiden? jag skulle behöva lite tips hur jag kan underlätta illamåendet. i  Min förra graviditet så mådde jag illa i flera månader och då fick jag lergigan utskrivet. Men nu hjälper inte dom. Idag till middag så fick jag i mig lite brunsås och lingonsylt, en riktig bantningskur Tungan ute
    Primperan finns att få med. Enda som hjälper mig lite mer än Lergigan plus att det är stolpiller så man slipper få upp tabletterna med.
  • Plopps80
    Är det någon som mår illa hela tiden? jag skulle behöva lite tips hur jag kan underlätta illamåendet. i  Min förra graviditet så mådde jag illa i flera månader och då fick jag lergigan utskrivet. Men nu hjälper inte dom. Idag till middag så fick jag i mig lite brunsås och lingonsylt, en riktig bantningskur

Är det någon som mår illa hela tiden? jag skulle behöva lite tips hur jag kan underlätta illamåendet. i  Min förra graviditet så mådde jag illa i flera månader och då fick jag lergigan utskrivet. Men nu hjälper inte dom. Idag till middag så fick jag i mig lite brunsås och lingonsylt, en riktig bantningskur

Mådde illa dygnet runt v 6-14 med dottern. Hade sea band och dessa tar bort en hel del illamående inte allt men jag levde i mina.
Svar på tråden December bebis 2013