lilla juni 2014 tråden.
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Första dagen som mammaledig och jag är redan uttråkad även om det är skönt att slippa åka till jobbet. Hur fördriver ni andra tiden när ni är hemma och bara väntar?
Kia och gelehallon: Kan inte annat än hålla med er...
jansson: har också blivit ledig nu och försöker verkligen fylla ut dagarna och göra saker, åka iväg och så, men det är verkligen inte lätt. Blir lätt att man bara sitter och väntar tycker jag.. Min man börjar jobba imorgon efter att ha haft 2 veckor semester, så nu kommer han jobba tills bebisen kommer, så nu blir det ännu svårare att fylla dagarna..
Jag vägde mig imorse och vågen stannade på 85,6 kg... :/ innan jag blev gravid vägde jag runt 58-60 kg så det känns inte så skoj.. hur mycket har ni andra gått upp? Och har ni något tips på hur man kan bli av med alla överflödiga kilon efter förlossningen?
Jag har 14 dagar kvar idag och de senaste dagarna har jag haft lite känningar, ryggont, mer och mer ilningar ner i underlivet, läcker råmjölk, ont o ljumskarna och det har vid två tillfällen kommit lite av slemproppen. Jag känner mig redo men känner på mig att det kommer att bli en juli-bebis. :-S
Har mycket förvärkar också och igår var det ett himla tryck neråt.
Var hos BM igår 37+2. Vägde vid inskrivningen 61 kg och igår 79 kg. + 18 kg! Men vi kom fram till att bebisen måste väga ca 15 kg, för jag kan inte ha gått upp så mycket :P . 4:e barnet så jag kommer få kämpa för att bli av med dom här kilona!
Har i flera veckor haft småvärkar och bebis sjönk ner för två månader sen. Men i morse så va allt bra, jag steg upp väckte barnen och gjorde fika. Sen från ingenstans fick jag så ont på vä sida magen att jag va tvungen att lägga mig. Har sen dess haft ont på båda sidorna, ryggen och blygdbenet om vartannat. Tog alvedon och gick på barnens skolavslutning. Inte så kul att kallsvettas å ha småvärkar där Men nu är jag hemma igen. Det som är mest konstigt är att jag inte kunde äta min frukost, all min matlust har försvunnit. Och jag som älskar frukost! 10 dagar till kejsarsnittet så jag är lite orolig.
Ska vila, bada å äta alvedon idag så får vi se när maken kommit hem om vi åker in på koll.
Idag har jag haft väldigt mycket hugg/skärande smärta neråt, gissar att det bara är bebis som trycker på. Igår var jag på mvc och då hade han sjunkit längre ner men är fortfarande ruckbar. Då lär det väl dröja ett tag till innan han kommer ut? Vill att det ska hända nåt men vågar inte tro att det kommer sätta igång förrän efter bf.... vecka 38+0 idag....