lilla juni 2014 tråden.
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Kia: Lite svårt att hitta tyckte jag eftersom det inte ska vara andra saker inblandat i teet, jag beställde på nätet, men ska kolla här i stan i te-butiken sen tänkte jag, för det jag beställde räcker inte så länge.. Tänkte prova en liten dos först och se om jag klarar av att dricka det, hatar nämligen te i alla skepnader;) Varför äter man ananas? Tycker om ananas så är det bra så kan man ju äta det..
prindo: Jag har aldrig provat så jag vet inte så mkt om det.. Men vad jag har läst mig till ska man de sista veckorna dricka tre koppar om dagen och mellan v 35-37 1-2 koppar om dagen.. Hallonblad ska funka på lång sikt så man ska börja redan när man gått 35 veckor för att det ska ha verkan.
Kia: ok, kanske får bli en kombination av ananas och hallonblad då! När du åt ananas, när kom bebisen?
Har följt tråden till och från men har aldrig skrivit. Har bf den 19/6, andra barnet. Förlossningen med dottern startade en timma efter att min sambo tvingat i mig en halv färsk ananas, 6 dagar innan Bf. Sen om det var pga ananasen eller inte är ju en bra fråga men jag hade inga känningar alls innan :)
Jag har läst att färsk ananas kan sätta igång förlossningen men att man då måste man äta riktigt stora mängder.
Vet inte om jag tror så mycket på det dock... Jag tror att min lilla kille kommer när han är redo oavsett vad jag gör för att påverka.
jansson: Jag var också av den åsikten förut.. Tills det visade sig att mina barn helst inte kommer alls.. Med sista barnet gick jag över tiden 3 veckor och när jag kom in för igångsättning (pga att fostervattnet var slut) så visade det sig att jag inte var mogen alls, så det var ett himla bökande för att ens kunna göra något för att sätta igång mig. Så denna gången är jag beredd att testa lite av varje för att dels vara mer mogen i kroppen när det är dags och dels förhoppningsvis tidigarelägga förlossningen för att få komma igång av mig själv och slippa igångsättning.
Kia: Kanske ska ta å prova annanas någon dag då, bara för å se om den ger mig sammandragningar, har nämligen väääldigt lite sammandragningar som det är nu.
Dricker hallonbladste 2 ggr om dagen, men har inte mer sammandragningar för det så vet inte om det funkar på mig. Känner av en om dagen typ:/ Kände av mkt mer tidigare i graviditeten. Fattar inte hur min kropp fungerar.. Känner mig inte alltför hoppfull när det gäller hallonbladsteet längre faktiskt.. Anledningen till att det ska funka är ju att det innehåller samma ämne som igångsättningsdroppet gör på förlossningen. Men när jag sattes igång sist så fick de öka det droppet REJÄLT innan jag kände av någonting över huvud taget, fick inte ens sammandragningar av det först.. och då var jag ändå ganska rejält överburen och borde ha kunnat gå igång lätt.
Det finns ingenting bevisat som tyder på att man kan få igång en förlossning på egen hand men om man är otålig så skadar det ju inte att testa om inte annat för att fördriva tiden lite.