• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • Kia82
    DevilsDaughter skrev 2014-05-15 16:51:56 följande:
    Kia: Jag har fött i Karlskrona.. Åhh va synd att vi inte råkade prata om detta en dag tidigare för då hade jag kunnat fråga på MVCbesöket eftersom jag hade en tillfällig BM som hade fått hoppa in som extrapersonal från förlossningen, hade ju varit så enkelt att fråga henne om det då! jansson: vad bra! 

Vad konstigt att det skiljer så, jag har fött i Skåne och Halland så det är ju södra delarna det med!!?
  • prindo

Nu har jag bara 27 dagar kvar och dom senaste dagarna har delar av vad jag tror är slemproppen kommit, vet att det kan dröja till bf eller efter men känns ändå som ett tecken att något börjar hända och att kroppen förbereder sig, är i v 37(36+1) min son kom 39+3 så hoppas inte jag går över iaf.Solig

• DevilsDaughter

prindo: Vad spännande! Kan som du säger ändå dröja men det känns ju himla hoppfullt ändå när det händer grejer!!

• mmjansson85

Jag har börjat få ont i mina leder. Särskilt i fingrarna men även i nacken och armbågarna. Är det normalt?

• prindo
    mmjansson85 skrev 2014-05-19 08:09:01 följande:
    Jag har börjat få ont i mina leder. Särskilt i fingrarna men även i nacken och armbågarna. Är det normalt?
    kan vara vätska, jag har fått nu att händer och fingrar somnar och detta beror på vätska. hade likadant med nr 1
  • mmjansson85
    prindo skrev 2014-05-19 09:14:12 följande:
    kan vara vätska, jag har fått nu att händer och fingrar somnar och detta beror på vätska. hade likadant med nr 1
    Okej tack :) Ja jag har börjat samla på mig vätska nu. Fötterna och benen är svullna och mina fingrar ser tjockare ut tycker jag. 
  • prindo
    mmjansson85 skrev 2014-05-19 09:40:59 följande:
    Okej tack :) Ja jag har börjat samla på mig vätska nu. Fötterna och benen är svullna och mina fingrar ser tjockare ut tycker jag. 
    När värmen kommer så kommer svullnaden =) undvik att dricka loka och sånt me natrium i det binder vätska, och drick mycket vatten det drar ur vätskan =) 
  • Kia82

Här är en till som samlar vatten, om kvällarna är benen rejält svullna. Tack för tipset om att inte dricka Loka, dricker ganska ofta kolsyrat vatten annars nämligen.

• Asjak

Här är en till som sväller, min barnmorska tipsade om att bada för att vattnet utifrån trycker in vattnet i kroppen igen så svullnaderna minskar.

Krossade tre fingrar i januari och nu när fingrarna sväller så värker dom enormt!

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.