lilla juni 2014 tråden.
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Mina fingrar har blivit mer svullna och ibland får jag ont i vaderna som skulle kunna vara tecken på åderbrock. Är det fler som besväras av sammandragningar och förvärkar där magen blir stenhård? Har även mensvärk till och från.
Varsågod jag dricker också gärna loka m.m.
Idag var jag hos bm en annan jag inte varit hos innan. trycket låg på 120/80 annars legat på 120/70-65
En 1 på protein och 2 kilo/v viktuppgång och rejält svullen. Men fick en ny tid först om 11 dagar för att det inte fanns nån tidigare, känns inget bra, blir ju orolig ifall det är nått på uppsegling.
sen var bebis rörlig och måste ligga ner om vattnet går, min son fixerade sig redan v 34. är 36+3 nu.
Hur mår ni tjejer? Nån som känner något tecken på att det börjar närma sig?
Jag jobbar sista veckan nu. Känner förvärkar nån gång då och då och ilningar/hugg i tappen när bebis trycker på.
Idag är jag i vecka 36+3. Jag gissar på att min lilla kille kommer stanna i magen tills efter bf men jag hoppas att han vill komma ut nån vecka eller två innan.
prindo: Vanligtvis fixerar sig inte andra barnet alls.. Oftast bara första som gör det..
Jag hade mycket förvärkar igårkväll och inatt har jag sprungit på toaletten och kissat, slitit, spytt om vart annat. Även denna morgon har jag hunnit med att göra alla tre. Jag har ett mindre trevligt tryck i magen, mår illa och känner mig matt, blek och trött. Hade jag varit närmre bf så hade jag trott att det var i startgroparna men nu så är det ju ändå 3,5 vecka kvar och jag räknar med att gå över också eftersom jag gjort det tre gånger förut men vem vet?
Nu har min mammaledighet börjat och jag har packat det mesta som ska med i bb väskan. Imorgon går vi in i v 38 så nu får bebis komma när han vill! :)
Jag går in i v 40 idag 39+0, har trott det varit på g ett tag men icke, barnmorskan hitta ingen tapp men hon kände huvudet långt ner, det har även jag gjort när jag känt efter
Fick sonen v 39+3
försöker googla mig fram om 2:an brukar komma innan eller efter om man fått innan bf tidigare. men verkar vara väldigt olika, jag orkar verkligen inte gå över känns som om jag varit gravid i 2 år, nu somnar och värker händerna hela tiden.
får göra nr 2 ggr flera så det svider (hemorrojder ursäkta) måsta kissa hela tiden och sover bara nå¨n timme isträck sen uppe och vandrar, snarkar som 7 skogshuggare säger sambon som fått börja med öronproppar och höja tv.n på kvällarna trots att min dörr är stängd
Har mkt molvärk/mensvärk men blir liksom inget mera. Tänk att dagarna blir så långa, sen när bebis e ute går dagarna jättefort. kan ha att göra med att jag varit sjukskriven sen v 19.
Ligger fortf på översta kurvan på symfus mått, och har gått upp 25 kilo, väger nu 98 kg
Jag har gått in i vecka 38 idag (37+) och det är ett sånt himla tryck i magen och det är inget trevligt alls. Syskonen har börjat att bli otåliga och frågar allt oftare när den lilla tjejen ska komma ut. Mitt humör svajar från överlycklig till dödslängtan eller åtminstone megadeppig. Det är inte kul att vara gravid längre.
Känner precis som dig, v 38 idag. och har bara fler och fler dagar då jag stänger in mig i sovrummet och bara vill ge upp. Ont i höften och vaknar varje gång jag behöver vända på mig, och så tusen toa besök på natten m,m.
Får ångest över tanken på att jag kan gå över tiden då är det ju helt plötsligt två veckor till och räkna ned på. -_-