• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • Kia82

Jag är sjukt uttråkad och tiden går såå långsamt, det känns som om jag ska dö av tristess och det blir ju inte bättre av att jag är nästan hundra på att jag kommer att gå över också. Jag försöker verkligen att hålla humöret uppe men det är svårt och det mesta irriterar mig faktiskt. Hur får ni andra tiden att gå? :-P

Bf 27/6
  • DevilsDaughter

Kia: känner precis lika som dig! har dock haft en himla massa förvärkar idag! hade sex imorse och efter det har jag haft förvärkar konstant, en del har gränsat till att göra ont.. Dock har de under dagen kommit glesare och blivit svagare, och nu har de i princip lagt av helt. "värst var de imorse.. Jag har gått över 1 vecka med 1:an, 2 veckor med 2:an och 3 veckor med 3:an (då sattes jag igång), så jag vet precis hur du känner gällande att hoppas på att det är på G nu innan BF men att samtidigt fasa för att gå över nu också (vilket ju antagligen är troligast)..

• prindo

Igår kom vår bebis en pojk på 4215gram och 51 lång på bf, hade jobbiga förvärkar ca 2 dygn så åkte in igår och va öppen 3 cm och bultande hinna så då sa jag att jag inte orkade mer och att dom fick ta hål på hinnorna vilket dom gick med på, så 17,30 togs hinnorna kl 19,58 e han född va öppen 7 cm kl 19,45 och ville ha smärtlindring men några minuter senare så börja krystvärkarna så det hanns inte med. Då kändes det fruktsnsvärt men nu i efterhand skönt men gick lite väl fort 😛

• mmjansson85
    prindo skrev 2014-06-14 19:36:03 följande:
    Igår kom vår bebis en pojk på 4215gram och 51 lång på bf, hade jobbiga förvärkar ca 2 dygn så åkte in igår och va öppen 3 cm och bultande hinna så då sa jag att jag inte orkade mer och att dom fick ta hål på hinnorna vilket dom gick med på, så 17,30 togs hinnorna kl 19,58 e han född va öppen 7 cm kl 19,45 och ville ha smärtlindring men några minuter senare så börja krystvärkarna så det hanns inte med. Då kändes det fruktsnsvärt men nu i efterhand skönt men gick lite väl fort ?

Grattis!! :D
  • mmjansson85
    Kia82 skrev 2014-06-14 18:48:50 följande:
    Jag är sjukt uttråkad och tiden går såå långsamt, det känns som om jag ska dö av tristess och det blir ju inte bättre av att jag är nästan hundra på att jag kommer att gå över också. Jag försöker verkligen att hålla humöret uppe men det är svårt och det mesta irriterar mig faktiskt. Hur får ni andra tiden att gå? :-P

Känner likadant. Jag är så rastlös men har inte ork att göra någonting alls... Jag kollar rätt mycket på serier och så sover jag en hel del.
  • Kia82
    prindo skrev 2014-06-14 19:36:03 följande:
    Igår kom vår bebis en pojk på 4215gram och 51 lång på bf, hade jobbiga förvärkar ca 2 dygn så åkte in igår och va öppen 3 cm och bultande hinna så då sa jag att jag inte orkade mer och att dom fick ta hål på hinnorna vilket dom gick med på, så 17,30 togs hinnorna kl 19,58 e han född va öppen 7 cm kl 19,45 och ville ha smärtlindring men några minuter senare så börja krystvärkarna så det hanns inte med. Då kändes det fruktsnsvärt men nu i efterhand skönt men gick lite väl fort

Grattis vad underbart!! Jag vet allt om snabb förlossning, hade oxå buktande hinnor när vi kom in med trean och det dröjde i
  • Kia82

Inte många minuter innan han var ute. 59 min var vi inskrivna innan han var ute.

• Kia82
    mmjansson85 skrev 2014-06-14 19:59:36 följande:
    Känner likadant. Jag är så rastlös men har inte ork att göra någonting alls... Jag kollar rätt mycket på serier och så sover jag en hel del.

Det känns som om jag har bosatt mig i fåtöljen framför tv med telefonen i näven. Sova kan jag inte göra på dagtid.
    Bf 27/6
  • DevilsDaughter

grattis prindo! Vad skönt att de kunde ta hål på hinnorna så du slapp vänta ännu längre!

Kollar också på serier, hehe.. Försöker undvika att sova på dagen för att kunna sova bra på natten, men nu senaste två dagarna har jag slumrat en stund på dagen då jag varit sjukt trött! 

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.