• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • lilsis
    Cassidy skrev 2013-11-07 10:23:22 följande:
    Vad jobbar du med förresten, lilsis? 

jag kör buss i stadstrafik. Min bm tyckte jag skulle söka havandeskapspenning redan när jag träffade henne i v5+3 men då mådde jag ju bra. börjar jag må illa eller smärtorna fortsätter så går det ju inte. Men det lär visa sig om det fungerar eller inte. igår när jag gick hem så blev jag avlöst en kvart efter att jag bett om det och erbjuden skjuts till akutgyn. Tycker mitt bolag är bra när det krävs trots att de får utstå mkt kritik. Får även hämta ut en ny uniform i rätt storlek så fort jag orkar (om vul ser bra ut idag).
  • sunset
    ZandraClaesson skrev 2013-11-06 10:44:05 följande:
    ja verkligen :)  ja men här i borås så tar dem oss på allvar. en kompis gick till samma privata gyn som jag rekommendera o direkt fick dem hjälp o skulle få remss till ivf . 
    vad snälla dom är. underbart att det finns sådana ställen. jag har ju turen att jobba på ett ställe med tillgång till mycket och med många trevliga läkare. så idag blev det ett vul gjort eftersom jag var lite orolig över mina urinvägsinfektioner. då tyckte min kära kollega att vi lika gärna kunde titta. så fick se en liten krabat med ett fint hjärta.
    flyttade fram mig en dag. så 7+1 idag.
  • Cassidy
    lilsis skrev 2013-11-07 17:13:23 följande:
    VUL såg inte bra ut. Tom livmoder, gyn misstänker utomkveds :(
    NEEEJ! Usch, vad hemskt! :'(

Vad händer nu då? Ska du dit igen för att de ska bli säkra?
    Åh, vad jag lider med dig!  
  • sunset
    lilsis skrev 2013-11-07 17:13:23 följande:
    VUL såg inte bra ut. Tom livmoder, gyn misstänker utomkveds :(
    nej men usch vad tråkigt. när vet dom säkert då?
  • sunset
    Cassidy skrev 2013-11-07 10:22:40 följande:
    Jag är ju redan sjukskriven och kan inte förstå hur ni som jobbar klarar av det. Men det beror naturligtvis på att ni är friska i övrigt. Jag tänker på mig själv som gravid nu, inte som sjuk och gravid och har svårt att sluta jämföra med alla andra... 

Strax dags för inskrivning. Hoppas vi får en bra BM! 
    jag mår faktiskt väldigt bra nu. ska erkänna att postafen hjälper väldigt mycket. enda problemet är att jag inte kan jobba natt nu.
  • lilsis
    sunset skrev 2013-11-07 20:20:36 följande:
    nej men usch vad tråkigt. när vet dom säkert då?

Gjorde nytt vul på gynakuten som hittade det ungefär mellan äggstock och äggledare. Väntar fortfarande på operation, drygt...
  • Cassidy

Men, har du fått sitta där hela natten???  

Ska de göra en titthålsoperation?  Och vad händer sedan?

Dum fråga, men hur mår du? Är det total krash eller orkar du? 

• lilsis

Njäe är inlagd på avdelning sen igår kväll, fick träffa narkosläkaren på en gång. Men sen har det stått still. Har dropp och de kollar blodtrycket varje timme. Titthål ja, kan bli bikinisnitt om de inte kommer åt. Jag vill bara få det överstökat så vi kan gå vidare. Ovissheten var värre.

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.