• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • malin1985
    sunset skrev 2013-11-13 13:59:29 följande:
    hur mår ni alla?

jag behövde spy för första gången igår. usch vad inte roligt det är att spy. men fördelen var väl kanske att illamåendet försvann. där får man för att man gnäller antar jag.

hoppas det försvinner snart bara.

Jag mår illa större delen av dagarna och så är jag extremt trött och har ofta huvudvärk. Jag ser nog rätt risig ut för idag har jag fått frågan om jag är sjuk typ 10 gånger :/ vi har inte sagt nåt än och hade tänkt vänta lite till men kanske är dags att berätta för dom jag jobbar med nu. Jag kan ju jobba men jag går på halvfart nu. Har ni berättat på jobbet (ni som jobbar)?
  • Emmadaniella

Är också extremt trött.. Har berättat på jobbet att jag är gravid då jag jobbar med personer som kan vara utåtagerande fysiskt och även "tunga lyft" så ja.. Men vad gör man nät man är så trött? Kan man sjukskriva sig för det? Körde dom andra barnen till dagis/skola imorse och kände att jag nästan kunde somna.. Hjälp! Har så svårt att komma upp på morgonen. Hade lågt blodvärde så bidrar ju också. Hoppas på bättring med järntabletter!!

Hur gör ni med jobb?

• kattisch

Jag har inte berättat för nån på jobbet än. Betättade i v 10 förra gången pga farliga magbakterier hos en vårdtagare. Ångrade mig då det blev ma och var tvungen att dela detta med så många. Väntar till efter ul i v 13.

• DevilsDaughter

malin: Vi har berättat för alla. Jag mår så dåligt när jag blir gravid att det inte hade funkat att undanhålla det.. 

• Emmadaniella

Kattisch: förstår att du väntar. Har inte erfarenhet av det du gått igenom men förstår att man blir mer avvaktande.. Hoppas vul går bra!

• Sofieri

Godkväll gruppen. Var imorse iväg till läkare pga mitt illamående. Fick utskrivet B6 vitamin tabletter, en om dagen varje morgon. Tog en tablett direkt tillsammans med lergigan. Går även att kombinera med postafen. Efter den tabletten mår jag hyfsat bra. Illamåendet ligger där i bakgrunden, men inte lika påtagligt längre. Medicinen heter pyridoxin. Hoppas det funkar lika bra under morgondagen.

• miao81
    Emmadaniella skrev 2013-11-13 17:01:40 följande:
    Är också extremt trött.. Har berättat på jobbet att jag är gravid då jag jobbar med personer som kan vara utåtagerande fysiskt och även "tunga lyft" så ja.. Men vad gör man nät man är så trött? Kan man sjukskriva sig för det? Körde dom andra barnen till dagis/skola imorse och kände att jag nästan kunde somna.. Hjälp! Har så svårt att komma upp på morgonen. Hade lågt blodvärde så bidrar ju också. Hoppas på bättring med järntabletter!! Hur gör ni med jobb?

Jag mådde oxå så dåligt ett tag att jag inte kunde jobba. Blev bara en vecka hemma så jag behövde ingen sjukskrivning men min BM sa att det kan man få. Har du inte skrivit in dig än så gr man till vårdc men är du inskriven så prata med din bm
  • sunset
    malin1985 skrev 2013-11-13 16:42:58 följande:

Jag mår illa större delen av dagarna och så är jag extremt trött och har ofta huvudvärk. Jag ser nog rätt risig ut för idag har jag fått frågan om jag är sjuk typ 10 gånger :/ vi har inte sagt nåt än och hade tänkt vänta lite till men kanske är dags att berätta för dom jag jobbar med nu. Jag kan ju jobba men jag går på halvfart nu. Har ni berättat på jobbet (ni som jobbar)?
    yes. alla på jobbet vet. lika bra kände jag för jag jobbar på sjukhuset och kan inte stå på röntgen, inte gå speciellt långt för jag blir andfådd och utmattad plus att jag inte kan ta tunga patienter och dra upp i sängen och liknande. så lika bra att dom vet. chefen fick veta omgående så att hon är med på att jag mår dåligt och inte kan jobba nätter,
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.