lilla juni 2014 tråden.
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Har ni allihopa varit på inskrivning/hälsosamtal? Jag ska på hälsosamtal på fredag och inskrivningen 5/12. Segt att man måste vänta så länge.
Jag och min sam bo e 29 å bor i staffanstorp (skåne) 😊 De där med sötsaker känner ja igen. Vissa dagar mår ja såå dåligt att knäckebröd typ e de enda ja får ner. Ibland har ja några lyckliga stunder då ja kan äta nåt gott 😜 Längtar så tills efter v 12 så detta hemska måendet förhoppningsvis försvinner. Fast med dotttern måddw ja skit till v 20 ungefär. Jag har varit på hälsosamtal och ska på inskrivning i början på december.
Med min son gick det över i v 11 så snart hoppas jag. Men i andra trimestern mådde jag som en prinsessa så håller tummarna för det! Vi har inskrivning i slutet av november och kub veckan efter
Jag är 31, min man är 37, och vi bor i Trollhättan.
Jag var på inskrivning förra veckan och ska tillbaka för provtagning den 4/12. På måndag är det dags för vul, och det blir naturligtvis spännande att se om det faktiskt finns nåt där inne!
Jag kan inte heller äta godis och sötsaker. Ett fåtal sura godisar har slunkit ner när maken ätit, men det är inte alls så gott det brukar vara.
Ibland känner jag att något speciellt kommer gå bra att äta, men ofta chansar jag på det minst motbjudande jag kan komma på och sedan äter jag inte ens hälften av det. Det blir många äpplen!
Jag har även stora problem med sömnen. Jag vaknar före kl 5 nästan varje morgon. Sedan kan jag inte somna om. Vid halv sju måste jag äta nåt för då kommer första vågen av illamående. Sedan blir det frukost vid ca halv tio, och sedan lägger jag mig o sover till kl 13-15.
Efter det kan jag vara vaken fram till åtta på kvällen, men sedan är jag helt slut...
Härligt...
Hej!
Är gärna med här också om inte gruppen är för stor? Bf 30 juni! /Emma
Tack! :)
Är som de flesta av er andra, illamående. Provade tablett mot det igår, postafen, men däckade i soffan vid 18 och sov resten av natten så sååå trött känns ju meningslöst att bli enbart för att slippa illamåendet..
Usch! Hoppas det går över snart!
hur mår ni alla?
jag behövde spy för första gången igår. usch vad inte roligt det är att spy. men fördelen var väl kanske att illamåendet försvann. där får man för att man gnäller antar jag.
hoppas det försvinner snart bara.
Mår illa mer eller mindre hela tiden. Idag hittade jag inlagd gurka i kylen och det var nog det godaste jag ätit på länge Kommer bli gurka på allt hädanefter....
På måndag har jag inskrivningssamtal och provtagning hos BM. Sen på em ska jag göra andra vul och se vad som hänt med den tomma "bubblan". Spännande
Inlagd gurka och citrondryck är mina favoriter just nu
Det där lät fel med tomma "bubblan" för de som inte läst vad jag skrivit tidigare. Som om det inte fanns nåt där...
När jag gjorde första vul så fanns en bubbla med en bebis och snett nedanför en tom bubbla. Så det är den tomma som vi hoppas försvinner av sig själv nu.