• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • Sofieri

En vecka sen jag började med lergigan, lite bättre är det. Men inte mkt. Imorgon ska jag testa att äta både lergigan samt ta på ett åksjuke armband. Hoppas det gör susen.

• kattisch

Den lever!!! Blev tillbaka flyttad nio!! Dagar jippie! Inte så konstigt att cb digital visat fel. Plussade alltså på bm -4 istället för bm+5 som jag trott. Tydligen varit något vajsing med ägglossningen just den månaden. Blev ju så ledsen förra veckan på vul när barnmorskan bokade av min inskrivning då den förmodligen inte skulle behövas! Nytt bf är alltså 2/7. Men jag stannar kvar här med er ändå..

• mammafia84

Åå h va skönt att höra Kattisch. 😀😀

¤Fredrik ^ Oliver ^ Josefine ^ Natalie¤ Kärlek Till Min Familj
  • Cassidy

Åh, vad roligt att höra!!!!!!!!!  Skrattande
    Supertoppenkul!
    Vilken vecka o dag är du på nu då? 

• Cassidy
    mwiksten skrev 2013-11-11 14:21:18 följande:
    Jag dricker Julmust och tycker det hjälper lite mot illamåendet. Speciellt om jag äter några chips till :) Sen mår jag sämre när jag äter "normal" mat som är nyttig och mår bättre av skräpmat Obestämd

Samtidigt är jag nästan glad att jag mår illa, då vet jag att bebis har det bra. Och jag hoppas det bara är några veckor kvar tills det går över :)
    Visst är det konstigt det här med vad man mår bra av!

Jag är superpetig med mat i vanliga fall. Jag äter aldrig korv annars, men nu har jag vid två tillfällen fått gå ner till Sibylla o köpa. Jag tycker visserligen inte att Billys panpizza smakar illa, men det är så onyttigt och jag gillar inte att äta annat än svenskt kött. Men de senaste två veckorna har jag ätit fyra stycken då dessa var det enda som inte framkallade kräkkänningar.

Idag lagade maken vår favorit-fisksoppa och efter en massa extra peppar så smakade den gott, men jösses vad ont i magen jag har nu... 
    Jag kan bara äta vitt bröd, för allt annat luktar illa. Osv.

*suck* 
  • DevilsDaughter

Känns skönt att läsa att fler har det jobbigt med illamåendet.. fast samtidigt önskar man ingen annan att må såhär. Jag mår i princip illa av all mat och ingen mat kan få mig att må bättre längre:( jag är sugen på massa, men närjag väl har det framför mig så kan jag inte äta det! Så irriterande. Det värsta är att jag inte kan hitta något som jag klarar av att dricka. Tycker allt smakar apa och går törstig hela tiden. Nyponsoppa funkade i två dagar och jag jättemkt men nu mår jag illa av det med..

• kattisch
    Cassidy skrev 2013-11-11 17:25:30 följande:
    Åh, vad roligt att höra!!!!!!!!!   Supertoppenkul! Vilken vecka o dag är du på nu då? 

Är alltså I vecka 6+4 idag.
  • Sofieri

Apelsin juice funkar för mig, mackorna och filen jag levt på de senaste två veckorna börjar jag må illavarslande nu. Vad ska man då äta tro....

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.