• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • mammafia84

Usch va jag mår dåligt idag. Eller mest nu ikväll, mitt illamående går upp å ner hela dagarna och ibland kan ja äta å dricka å ibland går de inte alls. Men försöker äta dr ja e sugen på bara. Är oxå jätte känslig mot dofter (stanker) och klaarr inte ens av en av mina favorit parfymer mer. Sen gråter ja för absolut ingenting 😝 Fast nu e ja extra känslig för jag e rädd och orolig då ja väntar kallelse till mammografi för ja hitta en liten knöl i bröstet som en läkare undersökte. Så antar att de gör mig extra gråtig. Ibland e ja så negativ å tänker "klart man ska gå å få cancer å dö när man äntligen e lycklig i livet". Men de behöver ju inte va nåt farligt förstås så försöker va positiv.

¤Fredrik ^ Oliver ^ Josefine ^ Natalie¤ Kärlek Till Min Familj
  • DevilsDaughter

Mammafia: förstår att du är orolig! Många knölar är ju inget farligt alls och just under graviditet och amning kan man ju få ofarliga knölar.. men orolig blir man ju ändå!

• mwiksten

Vad roligt att höra att allt va bra, Kattisch Glad

Jag är också mer "gråtig" nu. Det kommer tårar i stort sett för allt jag ser på TV eller läser. Ellen show är hemsk att se(älskar programmet), för ofta berättar dom en tråkig händelse om dom som är med och sen så får dom hjälp av Ellen på nåt sätt. Så först gråter jag för det hemska och sen för att allt blir bra Obestämd Tur min man inte är hemma då....... Tungan ute

Mammafia84. Vet att väntan på mammografin är jobbig, men dom brukar vara snabb på att kalla. Och som DevilsDaughter sa så förändras brösten under graviditeten. Mina bröst är riktigt knöliga just nu. Försök att inte oroa dig så mycket {#emotions_dlg.flower}

• mammafia84

Tack för era lugna ord.

¤Fredrik ^ Oliver ^ Josefine ^ Natalie¤ Kärlek Till Min Familj
  • kattisch

Läkaren som gjorde vul sa föressten att jag förmodligen kommer att bli igångsatt två veckor tidigare eftersom att vårt bb och förlossning är sommarstängt i två veckor sista veckan i juni och första i juli. Yngsta dottetn kom på tolv minuter efter första värken.

• miao81

Jag tycker det är lustigt för jag är en falen sockerråtta annars men nu tycker jag söta saket är vidriga och trycker i mig mat, keso, knäckemackor ägg osv. Omvänd värld. Går in i vecka 10 idag och hoppas hoppas den här jobbiga fasen är över snart

• DevilsDaughter

Miao: är också galen i socker i vanliga fall. Nu saknar jag det jättemkt, kan till å me få för mig att köpa godis men sen kan jag inte ens smaka på det :(

Kattish: oj de va snabbt!!

• malin1985

Får man hänga på här? Jag gick idag in i v 8 och enl fls uträkning har jag bf 30/6. Har även fått 1/7 på andra uträkningar så är inte helt hundra. Jag är med i grupper både för juni och juli bebisar men dom grupperma blir så stora så det känns som att man pratar om samma saker om och om igen...! Jag och min sambo är 28 år gamla och bor i Stockholm :)

• miao81
    malin1985 skrev 2013-11-12 20:27:19 följande:
    Får man hänga på här? Jag gick idag in i v 8 och enl fls uträkning har jag bf 30/6. Har även fått 1/7 på andra uträkningar så är inte helt hundra. Jag är med i grupper både för juni och juli bebisar men dom grupperma blir så stora så det känns som att man pratar om samma saker om och om igen...! Jag och min sambo är 28 år gamla och bor i Stockholm :)

Välkommen, håller med om att de andra blev så stora. Jag är i v 10 bor oxå i sthlm. Är det fler stockholmsmammor i gruppen?
  • malin1985
    DevilsDaughter skrev 2013-11-12 20:17:13 följande:
    Miao: är också galen i socker i vanliga fall. Nu saknar jag det jättemkt, kan till å me få för mig att köpa godis men sen kan jag inte ens smaka på det :(

Kattish: oj de va snabbt!!

Känner igen det där med sockret, har alltid varit en godisgris och äter upp allt sött vi har hemma på nolltid men nu har vi en massa godis och snacks och glass hemma som jag inte vill äta! Jag är iofs inte så sugen på nånting alls just nu.... har inget aptit och mår illa. :/
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.