lilla juni 2014 tråden.
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Vänta är det värsta som finns. Jag tror inte man kan oroa sig till ett mf, skulle nog inte bli så mkt barn då ;)
Mina problem verkar lugna sig när jag inte jobbar. Har idag mått mkt bättre. Men illamåendet har funnits där men inte i lika stor utsträckning .
Denna dagen har varit en lång plåga. Har knappt orkat lämna sängen på en vecka och dessutom är maken sjuk. Idag fick vi tom be min mamma om hjälp med att rasta hundarna... Är så slut och illamående. Och det känns som att huvudet ska sprängas. Jag känner mej jätteego och dum som klagar över det vi väntat på i sex år, men jag mår så jäkla dåligt!
cassidy: Vet hur det är! Fy för att må såhär.. Du är inte alls dum som klagar, spelar ingen roll hur länge man väntat, man mår ju inte mindre dåligt för det!
Jag är så hungrig hela tiden, går knappt att stilla hungern. Var på väg att sluka även mannens mat vid middagen. Bäst att gå och lägga sig innan hag blir hungrig igen
Hej.
Är rätt ny här på familjeliv så jag hoppas mitt inlägg kommer rätt :)
Jag har bf 25/6 och tänkte hoppa in här hos er om det går bra...
Det är så skönt att läsa era inlägg och inse att man inte är ensam som mår illa hela dagarna och trött. Det här är mitt fjärde barn, men sista föddes för över tio år sen, så kroppen har visst blivit lite äldre... :P
Har aldrig mått illa under mina tidigare graviditeter men nu mår jag illa dygnet runt. Blir bra ett tag när jag ätit, men är sällan sugen på att äta. Kräks inte och hoppas det räcker med illamående.
Gjorde VUL förra veckan och då såg vi den lilla och hjärtat som slog :) . Mitt hjärta började och så slå snabbare när jag såg att det var två "bubblor" i livmodern. Men den andra var tom. BM sa att det händer att man får en tvillinggrav där ena försvinner av sig själv. Men jag ska dit om en vecka igen för att se hur det har utvecklats. Det kan ju vara nåt annat dumt också.
Så nu vet ni lite om mig också. :)
Välkommen mwiksten! Det blir mitt fjärde också om det går vägen. Min yngsta är sex.
Idag kl tre får vi veta. .. är jättenojjig. Vet inte hur jag ska orka med ytterligare ett ma...så nu hoppas jag såklart på det bästa. Är i v. 7+6 idag hoppas jag räknat fel så att det bara är 6+? .
Tack Kattisch :)
Lycka till idag. Hoppas allt går bra.
Kattisch: Tänker på dig o hoppas på goda nyheter här i tråden senare ikväll!
mwiksten: Välkommen! Vi har samma Bf, men det är första graviditeten för mig.
Jag mår bättre nu än i lördags. Då ville jag bara ge upp. Det var verkligen hemskt... Men mat är ff ett jätteproblem. Jag måste äta jättelite och väldigt, väldigt långsamt, med ca 2 timmars mellanrum. Äter jag för mycket/för fort får jag världens magsmärtor och magknip + diarré (ursäkta äcklet). Och äter jag för sällan mår jag så illa att jag har svårt att äta alls...
Det är en tuff diet att vara gravid! :-S
Tack Cassidy Bm ville ändra mitt datum någon dag, men samtidigt sa hon att det var för tidigt att mäta på VUL. Så jag håller på 25:e så länge.
Jag dricker Julmust och tycker det hjälper lite mot illamåendet. Speciellt om jag äter några chips till :) Sen mår jag sämre när jag äter "normal" mat som är nyttig och mår bättre av skräpmat
Samtidigt är jag nästan glad att jag mår illa, då vet jag att bebis har det bra. Och jag hoppas det bara är några veckor kvar tills det går över :)