• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • malin1985
    mwiksten skrev 2013-11-15 13:22:04 följande:
    Jag tycker att det mesta har tappat smak! Eller smakar illa. Finns inte mycket roligt att äta längre.
    Förutom julmust och chips Tungan ute

Visste inte att hälsosamtal och inskrivningssamtal är två olika saker. Får väl se på måndag vad jag ska göra hos BM. Fast hon sa inskrivning men jag tycker det är lite tidigt, v 8...

Jag hade UVI för två månader sen, har bara haft det en gång tidigare. De enda symtom jag hade var att jag pinkade ofta och lite och jag mådde illa. Det visade inget på stickan men läkaren sa att nu behandlar man symtomen även om stickan inte visar nåt. Så på tre dagar med antibiotika så mådde jag bra igen och pinkade som vanligt :)  Första gången jag hade UVI hade jag bara ont i magen så jag trodde det var blindtarmen som spökade, men då gav det utslag på stickan. Tydligen är jag lite udda när det gäller UVI  Drömmer
    Det är olika hur inskrivning och hälsosamtal är upplagt beroende vart man bor. Jag bor söder om stockholm och här har man först hälsosamtal i grupp och sen inskrivning några veckor efter det. I andra län kan det istället vara så att hälsosamtalet är inbakat i inskrivningen :)
  • kattisch

Jag har blivit ganska uppsvälld nu. Mest gaser känns det som. Gjorde bakungsoda testet igår och det bubblade som tusan. beställde en julklapp till mig själv också. En angelsound doppler från ebay.

• malin1985
    kattisch skrev 2013-11-15 16:23:21 följande:
    Jag har blivit ganska uppsvälld nu. Mest gaser känns det som. Gjorde bakungsoda testet igår och det bubblade som tusan. beställde en julklapp till mig själv också. En angelsound doppler från ebay.

Spännande :) funderar oxå på att skaffa en doppler men min sambo tycker det är onödigt så vi får se vem som vinner diskussionen!
  • malin1985

Hur tänker ni ang kub? Vill ni göra det? Och har ni isåfall bestämt hur ni ska göra vid ett icke önskvärt resultat?

• kattisch

Här kostar kub 3000 kr om man är under 35. Vi avstår då vi ändå inte skulle ta bort ett barn om det kan få en bra livskvalitet.ska ju på ett ul i v 12-13 iallafall men då hoppas jag bara att det ser bra ut.

• kattisch
    malin1985 skrev 2013-11-15 19:05:27 följande:
    Spännande :) funderar oxå på att skaffa en doppler men min sambo tycker det är onödigt så vi får se vem som vinner diskussionen!

Haha. Jag frågade inte. Bara upplyste att jag beställt en.
  • malin1985
    kattisch skrev 2013-11-16 09:50:25 följande:
    Haha. Jag frågade inte. Bara upplyste att jag beställt en.

Haha smart ;)
  • DevilsDaughter

Vi ska göra kub. Har bokat privat då man inte gör det i vårt landsting. Blir det hög risk så går vi vidare med fostervattensprov.

• Cassidy

Vi kommer inte göra kub om de inte erbjuder det av nån speciell orsak. 35-årsgräns gäller hos oss med så jag tror inte att det blir aktuellt. 

Jag har också funderat på en doppler. Får se vad maken säger. Vad kostar den du beställde, Kattisch?  

Jag tar mig ff knappt ur sängen. Men illamåendet lyckas jag iaf hålla i någon så när ordning med Postafen.
    Imorse mådde jag så bra i en kvart att jag orkade hjälpa till med frukosten. Men sedan dess har jag varit liggande. Tycker verkligen att det ska bli skönt med vul på måndag, så att vi antingen kan glädjas över en bebis, eller få hjälp att avsluta denna misär om något är fel.
    Hoppas naturligtvis på första alternativet!!! 

• mwiksten

Jag får höra vad BM säger på måndag vad som ingår eller inte. Men när jag ringde dit frågade hon om jag tänkte göra fostervattensprov. Och vi tänker göra det. Jag är ju 38 år så risken är ju större då. Och vi har även bestämt att ta reda på könet på bebisen :)

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.