• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • malin1985

Nån mer än jag som måste springa och kisse varje halvtimme och så kommer det bara lite grann?
    Före idag har det iallafall dröjt ca 2 timmar mellan toalettbesöken om jag inte druckit överdrivet mycket.
    Är i vecka 8 nu och läste att livmodern växer mycket nu så måste väl bero på att den blivit större och trycker på?

• zaybia
    malin1985 skrev 2013-11-14 12:28:21 följande:
    Nån mer än jag som måste springa och kisse varje halvtimme och så kommer det bara lite grann? Före idag har det iallafall dröjt ca 2 timmar mellan toalettbesöken om jag inte druckit överdrivet mycket. Är i vecka 8 nu och läste att livmodern växer mycket nu så måste väl bero på att den blivit större och trycker på?

Håll koll bara så det inte är urinvägsinfektion. Kan ju vara som du säger men får du mer symptom på uvi så kolla upp det direkt. Vi är ju lite känsligare nu under graviditeten för just uvi.
  • malin1985
    zaybia skrev 2013-11-14 14:03:18 följande:

Håll koll bara så det inte är urinvägsinfektion. Kan ju vara som du säger men får du mer symptom på uvi så kolla upp det direkt. Vi är ju lite känsligare nu under graviditeten för just uvi.
    Ja jag har läst det men jag har haft uvi förut och det känns inte så. När jag har uvi känns det som att jag inte kissat klart men nu känner jag att jag har kissat klart bara det att jag blir kissnödig igen en kvart senare ;)
  • eniway

Hej på er!

Var på ett vul idag och fick reda på att jag är i vecka 7+5. Det låg något där inne som fladdrade och hjärtslag kunde tydas, känns jättebra nu. Ingen mage ännu. Har ni fått större magar redan? 

• smålandsjänta

Jag går in i vecka 10 nu imorgon, och min mage är definitivt större. Jag har hela mitt liv haft en väldigt platt mage, aldrig någonsin haft något fett där men NU har den blivit både uppblåst och den ser typ plufsig ut, inte roligt alls! Magen är givetvis bara svullen, men den är ju svullen pga graviditeten så nog är det en slags gravidmage, Den går inte att dölja, och jag ser hur folk tittar. Känns märkligt. Men kanske syns dermatologers på mig bara för att jag varit extremt "plattmagad" innan. Haha. Har redan mammabyxor!!

eniway skrev 2013-11-14 17:57:55 följande:
    Hej på er! Var på ett vul idag och fick reda på att jag är i vecka 7+5. Det låg något där inne som fladdrade och hjärtslag kunde tydas, känns jättebra nu. Ingen mage ännu. Har ni fått större magar redan? 

• smålandsjänta

Kanske syns mer ska det stå....inte dermatologers??? Haha!

smålandsjänta skrev 2013-11-15 08:26:22 följande:
    Jag går in i vecka 10 nu imorgon, och min mage är definitivt större. Jag har hela mitt liv haft en väldigt platt mage, aldrig någonsin haft något fett där men NU har den blivit både uppblåst och den ser typ plufsig ut, inte roligt alls! Magen är givetvis bara svullen, men den är ju svullen pga graviditeten så nog är det en slags gravidmage, Den går inte att dölja, och jag ser hur folk tittar. Känns märkligt. Men kanske syns dermatologers på mig bara för att jag varit extremt "plattmagad" innan. Haha. Har redan mammabyxor!!

• malin1985

Nu har jag varit på hälsosamtal. Har inskrivning om ca 3 veckor. KUB ingår iallafall här så det känns ju skönt. Då får jag ett UL senast v 13  o sen ett i v 18 typ :)

• eniway
    Emmadaniella skrev 2013-11-14 20:36:43 följande:
    Eniway: jag är svullen, inte bebisens storlek men ja mage har jag redan, liiite!
    smålandsjänta skrev 2013-11-15 08:26:22 följande:
    Jag känner mig svullen och uppblåst hela tiden, men någon mage kan jag inte riktigt se än, kanske beror på att jag i normala fall inte är helt platt om magen. Något som är så jobbigt är att jag är så trött jämt, vill bara ligga i sängen och inte göra något, men man känner sig inte så nyttig. Sen har jag fått avsmak för nyttig mat som jag kunde äta innan såsom sallad, avokado och grönsaker. Mår illa så fort jag äter eller när jag börjar bli hungrig. Kan inte påstå att jag äter nyttigare nu än innan, gör ni det? Svårt när man mår illa hela tiden.

• mwiksten

Jag tycker att det mesta har tappat smak! Eller smakar illa. Finns inte mycket roligt att äta längre.
    Förutom julmust och chips Tungan ute

Visste inte att hälsosamtal och inskrivningssamtal är två olika saker. Får väl se på måndag vad jag ska göra hos BM. Fast hon sa inskrivning men jag tycker det är lite tidigt, v 8...

Jag hade UVI för två månader sen, har bara haft det en gång tidigare. De enda symtom jag hade var att jag pinkade ofta och lite och jag mådde illa. Det visade inget på stickan men läkaren sa att nu behandlar man symtomen även om stickan inte visar nåt. Så på tre dagar med antibiotika så mådde jag bra igen och pinkade som vanligt :)  Första gången jag hade UVI hade jag bara ont i magen så jag trodde det var blindtarmen som spökade, men då gav det utslag på stickan. Tydligen är jag lite udda när det gäller UVI  Drömmer

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.