lilla juni 2014 tråden.
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Nån mer än jag som måste springa och kisse varje halvtimme och så kommer det bara lite grann?
Före idag har det iallafall dröjt ca 2 timmar mellan toalettbesöken om jag inte druckit överdrivet mycket.
Är i vecka 8 nu och läste att livmodern växer mycket nu så måste väl bero på att den blivit större och trycker på?
Hej på er!
Var på ett vul idag och fick reda på att jag är i vecka 7+5. Det låg något där inne som fladdrade och hjärtslag kunde tydas, känns jättebra nu. Ingen mage ännu. Har ni fått större magar redan?
Eniway: jag är svullen, inte bebisens storlek men ja mage har jag redan, liiite!
Jag går in i vecka 10 nu imorgon, och min mage är definitivt större. Jag har hela mitt liv haft en väldigt platt mage, aldrig någonsin haft något fett där men NU har den blivit både uppblåst och den ser typ plufsig ut, inte roligt alls! Magen är givetvis bara svullen, men den är ju svullen pga graviditeten så nog är det en slags gravidmage, Den går inte att dölja, och jag ser hur folk tittar. Känns märkligt. Men kanske syns dermatologers på mig bara för att jag varit extremt "plattmagad" innan. Haha. Har redan mammabyxor!!
Kanske syns mer ska det stå....inte dermatologers??? Haha!
Nu har jag varit på hälsosamtal. Har inskrivning om ca 3 veckor. KUB ingår iallafall här så det känns ju skönt. Då får jag ett UL senast v 13 o sen ett i v 18 typ :)
Jag tycker att det mesta har tappat smak! Eller smakar illa. Finns inte mycket roligt att äta längre.
Förutom julmust och chips
Visste inte att hälsosamtal och inskrivningssamtal är två olika saker. Får väl se på måndag vad jag ska göra hos BM. Fast hon sa inskrivning men jag tycker det är lite tidigt, v 8...
Jag hade UVI för två månader sen, har bara haft det en gång tidigare. De enda symtom jag hade var att jag pinkade ofta och lite och jag mådde illa. Det visade inget på stickan men läkaren sa att nu behandlar man symtomen även om stickan inte visar nåt. Så på tre dagar med antibiotika så mådde jag bra igen och pinkade som vanligt :) Första gången jag hade UVI hade jag bara ont i magen så jag trodde det var blindtarmen som spökade, men då gav det utslag på stickan. Tydligen är jag lite udda när det gäller UVI