• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • Sofieri

Grattis, börjar ju undra om man också har två. Usch så jag mår dåligt. Pust!. Nästan så man tänker att man önskar att man inte var gravid, då mår man dåligt.

• mwiksten

Jag var på inskrivning igår också. 1.5 timmar tog det med provtagning och allt :)  Jag har gått ner ca ett kg sen jag blev gravid. Inte så konstigt när man oftast mår illa och äter väldigt små portioner. Men jag är inte orolig, brukar vara duktig på att gå upp över 20 kg när jag är gravid :P

Tänk om man kunde vara duktig en gång och inte äta allt man ser så man inte behöver gå upp så mycket, men jag vet hur det är efter halva tiden.... Jag äter allt och mycket!!  :D 

• kattisch

Idag jobbar jag hela dagen. Tack och lov så har jag en bunt hundbajs påsar i fickan så jag kan smyga undan och kräkas lite då och då.

• sunset
    kattisch skrev 2013-11-19 08:19:41 följande:
    Idag jobbar jag hela dagen. Tack och lov så har jag en bunt hundbajs påsar i fickan så jag kan smyga undan och kräkas lite då och då.
    haha det var ju faktiskt också ett sätt. man får inte vara dum. ja jag ska också jobba idag och jag mår skit. får se hur det går. som tur är har vi kräkpåsar på jobbet. hoppas bara jag slipper använda dom.
  • kattisch

Om du menar de vita kräkpåsarna med vit plastring så har vi också såna. Men de är inte så diskreta att ha fyra fem i fickan.

• Emmadaniella

Cassidy: Grattis till två! Har själv tvillingar och en dotter! Så förstår chocken, blev väldigt chockad när jag fick reda på att jag väntade tvillingar :) men denna gång är det "bara" en!

• besony

Hoppar in här med. Har bf 29/6, har varit på VUL idag och det sett en liten filur med pickande hjärta! Vi hoppas så att det här går vägen och att sonen som är 2 år nu får ett syskon.

Vi har gjort IVF så mitt bf datum komet ej ändras något. Det var samma med första barnet, ingen ändring av bf datum. Vecka 9 (8+1) idag.

♥ ♂ 111101 ♥
  • Sofieri

Nu måste ni hjälpa mig. Ge mig råd. Förra onsdagen skrev jag nya anställnings papper. Fick då en provanställning på 6 månader. Jag mår jätte dåligt, har ett väldigt illamående och får knappt i mig nån mat. Bäst mår jag när jag är hemma, ingen stress och av kan ligga ner. På jobbet står jag mkt i reception samt städ. Funderar starkt på att sjukskriva mig, men kan då arbetsgivaren sparka mig?

• Cassidy

Tyvärr så sitter du nog väldigt löst till... Det FÅR inte sparka dig pga graviditeten, men det räcker med att de säger att du helt enkelt inte passar in i arbetsgruppen, så har de skäl att avsluta din anställning. 

Jag hade jobbat 5 av 6 månaders provanställning när jag blev sjuk. Jag fick sparken för att jag inte utförde mina arbetsuppgifter tillräckligt bra. Att detta berodde helt på min sjukdom spelade ingen roll. De hade rätten på sin sida.
    Detta var dock 2008. Kanske ser lagen annorlunda ut nu, men jag har inte hört något om förändringar... Rynkar på näsan 

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.