lilla juni 2014 tråden.
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Om man räknar från normalvikt så har jag gått upp ca 2 kg.. men magen är enorm!! Den har blivit det på bara några dagar, alla runt omkring bara gapar och undrar vad som hänt. Har gått från nästan ingen mage alls till jättegravidmage. Kanske gav magmusklerna upp om att kunna hålla in magen längre.. måste ju vara sånt härsom gör att man får bristningar? Alltså när magen växer så fort så att huden inte hänger med? Eller det har kanske inte med det att göra?
Min foglossning har hittills varit i princip obefintlig, men nu när snön kommit (bor i söder) så har jag fått foglossning, var ju bara en tidsfråga.. Detta mjuka klafset att gå i är verkligen inte skonsamt för fogarna..
Usch nu har min äckliga huvudvärk kommit tillbaka. Jag hade ständig huvudvärk för ett par månader sen men det gick över när jag började med järntillskott. Nån som vet hur mycket järn man får ta som tillskott varje dag under graviditeten? Tänkte om jag kanske kan behöva öka lite till? Det jag tar nu är enligt bruksanvisningen i förebyggande syfte för gravida.