• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • Emmadaniella

Sunset: guuuud va roligt!!! Tycker det är så kul när huset börjar fyllas på med saker till bebisen :))

• sunset
    Emmadaniella skrev 2014-02-13 19:45:22 följande:
    Sunset: guuuud va roligt!!! Tycker det är så kul när huset börjar fyllas på med saker till bebisen :))

ja men verkligen. så i morgon smäller det. då får jag äntligen öppna paketen. :D hihihi.
    mer saker vill jag köpa. måste hitta säng.

vad har ni andra tänkt att ha för säng? tycker det är svårare än vagn faktiskt.
  • eniway
    sunset skrev 2014-02-14 11:30:47 följande:

ja men verkligen. så i morgon smäller det. då får jag äntligen öppna paketen. :D hihihi.
    mer saker vill jag köpa. måste hitta säng.

vad har ni andra tänkt att ha för säng? tycker det är svårare än vagn faktiskt.
    Vi tänker köpa en vit spjälsäng från Ikea :)
  • DevilsDaughter

Vanlig spjälsäng kommer vi ha.. Funderar dock på om vi ska försöka hitta sådan som man kan sänka sidan på för att lättare kunna lägga ner barnet.. Dock vill jag inte lägga för mkt pengar och sådan lär ju vara ganska mkt dyrare.. 

• DevilsDaughter

Har ni de senaste dagarna (efter den ihållande mensvärken) haft tydliga/kraftiga förvärkar/sammandragningar varje dag. Extra mycket och kraftiga när jag ansträngt mig eller stressat.. Dock är jag inte orolig över det, nu när det kommer varje dag och sedan går över så antar jag att det är såhär det kommer vara nu framöver och att det är som det ska vara.. 
    Det pratas mkt om barnvagnar, vi kommer vänta med barnvagn till juni tror jag.. Vi brukar inte använda vagn så jättemkt och hinner bebisen komma innan vagnköpet så gör det inget.. Dock börjar jag redan nu fundera på bilbarnstol (babyskydd), någon som kollat på det ännu? Känner mig ganska kluven där då jag vill ha någon som är lätt eftersom jag kommer bära in och ut den ur skola och dagis varje dag typ.. Så det är ett stort krav, sedan vill jag ha med bas för att lätt kunna få med mig den.. Säker ska den ju vara också såklart men det är ju de flesta eftersom de måste genomgå vissa tester osv.. 

• sunset

Nu äntligen fick jag öppna. underbart. hihi. som ett barn på julafton. helt super nöjd. och den passar med rosa vilket gjorde mig ännu lyckligare. dessutom är ju babyskyddet klart det med. och älskar att man kan sätta fast det i chassit. helthetslösning? Javisst!

• Jessica08

Sunset: jättesnygg färg! :) fin vagn! Ja att kunna klicka i babyskydd är det bästa ;)

• sunset
    Jessica08 skrev 2014-02-15 15:04:16 följande:
    Sunset: jättesnygg färg! :) fin vagn! Ja att kunna klicka i babyskydd är det bästa ;)
    ja men verkligen. det kommer nog vara värt mycket sen.
  • prindo

Jättefin vagn :) vi kommer nog köpa en bättre begagnad denna gång, spjälsäng vanlig från troll köpt av en kompis och som min son haft. Sen har vi ett spjälgaller man kan lägga ovanpå, på natten för att inte katterna ska hoppa i. Från det ena till det andra, har ni vaccinerat er mot influensa iår , -09 vaccinerade jag mig mot svininfluensan, men har inte vaccinerat mig iår och kommer nog inte görat heller just ny e jag genomförkyld så nu går det ju inte ändå, men hade nog inte gjort det ändå är i v24,(23+0)

• mmjansson85

Nån mer som känner att bebisen sparkar neråt? Känns nästan som stötar i livmodertappen. Lite obehagligt tycker jag men har googlat och det verkar vara ganska vanligt..

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.