• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • prindo
    mmjansson85 skrev 2014-02-03 10:52:41 följande:
    Okej jag ska inte dit förrän i mitten av mars men jag får ringa och kolla vad hon säger då.
    Ökade du pga dåligt blodvärde eller någon annan anledning?
    När jag skrev in mig låg jag på 123 i hb. när jag var där sist v 20+6 så låg jag på 119, trots att jag tagit typ varannan dag sen inskrivning. Hon sa att det inte var nån fara så sett men gränsen låg på 117 sa hon. så därför fick jag rekommendation att öka till 2 varannan dag eller var dag om magen pallade sa hon =) Nu tar jag två när jag kommer ihåg =) 
    Sist jag väntade låg jag på 110 och det var ingen fara på taket vad jag förstod men lite väl lite. som sagt gränsen var 117 enligt min bm, 
  • eniway
    Emmadaniella skrev 2014-02-04 10:04:37 följande:
    Eniway: grattis en pojke :) två som har kollat och båda pojkar :) får se vad resten av som tittar efter ska få!
    Tack tack, det känns jättebra att fått veta vad det är där inne. Kände på oss att det var en pojke så blev inte förvånade faktiskt :). Nu känns det mer personligt och att man kommit närmare bebisen där inne. Tidigare var allt så abstrakt på något sätt. Ja blir spännande vad ni andra får! :)
  • eniway
    prindo skrev 2014-02-01 12:08:04 följande:
    Jag är 167 och vägde 73 kg när jag blev gravid, har kraftig benstomme, samt att jag tränar mkt, men nu har allt degat ihop =) Foglossning kan kännas som molvärk runt om bäckenet eller som knivhugg i bak som går ner i skinkorna, eller hugg i blygdbenet, mig sitter det som ständig värk och hugg om jag råkar böja mig lite fort eller ska vända mig i sängen eller resa mig upp det gör väldigt ont! sen kan man ha mer eller mindre, jag har fått mer, men första hade jag också men inte som den gång då denna gång är mycket mycket värre, får sitta ner och laga mat ibland för att det värker så att stå. =(
    Då är du inte så stor, ganska normalt skulle jag säga. Själv är jag lite mindre byggd. Låter jobbigt med foglossningen, hoppas det blir bättre. Vad beror det på? Ökad vikt eller är det ärfltligt? 
  • prindo
    eniway skrev 2014-02-05 12:24:41 följande:
    Då är du inte så stor, ganska normalt skulle jag säga. Själv är jag lite mindre byggd. Låter jobbigt med foglossningen, hoppas det blir bättre. Vad beror det på? Ökad vikt eller är det ärfltligt? 
    Man producerar ett graviditets hormon när man är gravid som mjukar upp bäckenet så att det blir mer rörligt, vilket är normalt.
    Men jag har sedan tidigare ett överrörligt bäcken som gör att det förvärras, sen är klart att vikt och ärftlighet säkert spelar in.
    Denna gång märkte jag det fort redan typ v 8 så fick sluta springa, förra graviditeten hade jag också problem men inte lika illa som denna gång. 
    ju tyngre man blir och ju mer belastning desto mer problem brukar man få, men jag lever på hoppet och hoppas kunna börja jobba snart igen. Är sjukskriven feb ut. 
  • sunset
    lilsis skrev 2014-02-05 04:07:06 följande:
    Man kollar järndepåerna med blodprov. Bara HB räcker inte, Ferritin är jätteviktigt att ha koll på.
    jaså? på mig kollade dom bara ett kapillärt hb vid inskrivningen.
  • sunset
    Emmadaniella skrev 2014-02-05 05:56:36 följande:
    Sunset: där kom första flickan med på listan :)
    vad härligt. så det är någon i alla fall. :D
    längtar så efter vår prinsessa och nu har jag köpt rosa tyg som jag ska sy med.
  • sunset
    eniway skrev 2014-02-05 12:15:58 följande:
    Tack tack, det känns jättebra att fått veta vad det är där inne. Kände på oss att det var en pojke så blev inte förvånade faktiskt :). Nu känns det mer personligt och att man kommit närmare bebisen där inne. Tidigare var allt så abstrakt på något sätt. Ja blir spännande vad ni andra får! :)
    förstår verkligen vad du menar. det blev verkligen mer verkligt nu när man vet vad det är för kön.
  • mmjansson85

imorgon har vi gått halva tiden Skrattande känns skönt! jag känner av bebis varje dag nu (mest pirr)! Glad Så mysigt när han rör på sig Hjärta

• DevilsDaughter

Håller också med om att det kändes som att man kom närmre bebisen när man visste vad det var för kön.. Inte för att könet spelade någon roll, (vi visste inte inte ens vad vi helst ville ha), men känns som att man känner individen mer på något sätt. Kändes lättare med namn också, när man liksom visste att nu blir det en flicka. Vår lilla tjej kommer heta Agnes Elinor och vi är såå nöjda med att ha kommit överens om det redan så här tidigt. Visst kan man ju alltid ändra sig men nu känns det så bra! 
    Med de andra barnen har vi inte vetat kön så var lite orolig att det skulle kännas fel att veta nu, men det gör det absolut inte!

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.