• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • Emmadaniella

Hur mycket sammandragningar har ni? Eller inga alls? Jag kan ha jättemånga på en dag och ibland flera på rad..

• prindo
    Emmadaniella skrev 2014-02-10 11:53:56 följande:
    Hur mycket sammandragningar har ni? Eller inga alls? Jag kan ha jättemånga på en dag och ibland flera på rad..
    Har också mycket sammandragningar, är det andra barnet är det vanligt att det är mer =)
  • mmjansson85
    Emmadaniella skrev 2014-02-10 11:53:56 följande:
    Jag har flera gånger om dagen, tror jag vant mig dock för jag reagerar inte lika mycket på det längre. :)
  • DevilsDaughter
    Någon här som har förvärkar? Idag fick jag förvärkar, eller vet inte om man kan kalla det förvärkar direkt.. Jag har mensvärk i magen och i ryggen och ibland strålar det från magen ner i låren. Det kom först efter en timmes bilresa när jag satt i en stillastående bil, har hållt på sedan dess= några timmar. Nu vilar jag i soffan och det slutar inte? Fler som har det såhär och är det ok ? Vet att man brukar säga att om de gör ont är de inte ok annars brukar de va ok.. Men jag vet inte riktigt om detta gör ont? Det gör ju inte ont så att ja kvider eller att det påverkar min andning eller så, men det känns ju rejält alltså? Dock, drar inte magen alltid ihop sig, utan jag kan känna hur mensvärken stiger trots att magen ändå är mjuk? hur kommer det sig?
  • mmjansson85
    DevilsDaughter skrev 2014-02-11 14:10:39 följande:
    ne.. det är det inte.. Detta känns precis som kraftig mensvärk..
    Kan det inte vara växtvärk? Det har jag lite då och då.
  • DevilsDaughter

jo, de kan de ju.. Första gången jag har mensvärk under denna graviditeten så tyckte det verkade konstigt att det kom bara sådär...

• mmjansson85
    DevilsDaughter skrev 2014-02-11 15:08:06 följande:
    jo, de kan de ju.. Första gången jag har mensvärk under denna graviditeten så tyckte det verkade konstigt att det kom bara sådär...
    Du kanske har en växtspurt just nu :) Jag har haft molande värk lite då och då under hela graviditeten. Samt att jag får ligament smärtor lite då och då. Så länge det inte är konstant värk eller blir värre så ska det inte vara någon fara enligt min bm.
  • Emmadaniella

Ringde min bm idag angående många sammandragningar. Jag har varje dag, ofta och oftast under kvällen eller när jag sitter/ligger stilla. Dom byter av varandra ibland, så det känns nästan konstant vissa kvällar.
    Inte ont men kan ibland strama åt ordentligt och kännas lite molande (lätt mensvärk).
    Men min bm sa att det var ok så länge dom inte gör ont. Men känner du att det gör ont så kan det ju vara urinvägsinfektion som man behöver kolla!

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.