lilla juni 2014 tråden.
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!
jansson: Usch ja, min bebis befinner sig där nere för jämnan.. Både mot min rumpa och livmodermunnen sparkar den och det är riktigt obehagligt!
usch jag måste vara den enda som har det så här känner jag utifrån alla grupper men jobbigt är det. har moderkakan mitt fram och känner någon spark någon gång men inte alls mycket. i andra grupper pratar dom om hur olika delar sticker ut och bebis möblerar om magen men Nej det gör inte min. Kan som sagt känns någon spark någon gång ibland men inte ofta. rör sig gör hon om jag buffar lite. Men det är vääääldigt frustrerande det här.
Jag vet att det kan vara så speciellt med första och speciellt då jag har moderkakan där jag har den men fan så jobbigt det är.
v.22 nu och väntar bara på att det ska köra igång ordentligt. vill att maken ska kunna känna och vill även själv känna mer än jag gör nu.
ville bara få ur mig lite. känner mig allmänt ledsen över detta.
sunset: Hade det likadant med första barnet.. det är inge kul.. Kan dock trösta dig med att när livmodern växer så växer ofta moderkakan med upp och hamnar på toppen av livmodern och då blir ju framsidan "fri" och du kan känna mer sparkar!
Jag vet inte var mina moderkakor sitter, men jag känner inte av bebisarna mycket än heller. Är i v 22+4 idag och maken lyckades (med rejäl tur) känna tre små 'pet' på magen igår, för första gången.
Eftersom jag har två därinne finns det ju inte mycket utrymme för riktiga sparkar utan jag känner mest tryck.
Igår flyttade sig dock tvilling 2 från min urinblåsa, så nu har jag kunnat kissa normalt flera gånger
Cassidy: Kan tänka mig att om du har moderkakorna i framvägg så täcker de nog ganska stor del av livmoderväggen och mkt av sparkarna dämpas. Dock kommer ju du antagligen tidigare än om det bara varit ett barn få känna när barnen vrider sig och vänder sig eftersom det är sämre med plats (särskilt lite längre fram) och då måste de ju utnyttja väggen liksom..