• mars2011

Julibebis 2014

Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?

• Svar på tråden Julibebis 2014
  • drömmaromsmått
    Bebisfabriken skrev 2013-11-02 11:34:43 följande:
    Ni som varit gravida förut, när kom illamåendet för er?

Jag är i v 5+2 och får små slängar av illamående ibland, men än så länge rätt harmlöst.

Runt 6-8 förra gången blev jag sjukskriven i v7 pga illamåendet
  • Snuttens

Fan vad jag önskar att jag också kunde känna ordentligt illamående. Är också i v5+2 och allt känns så osäkert. Och så har jag ju haft två missfall, så det skulle vara nice med dygnet runt illamående till vecka 12 i alla fall. 

• Snuttens
    Nimah skrev 2013-11-02 07:07:09 följande:
    Jag såg ett fint hjärta i v 7+2 förra gången så det låter bra tycker jag! Får du remiss? Svårt att få det tycker jag, och kostar ju närmre tusenlappen privat i Stockholm.
    Jag bor utomlands, så här har vi ett helt annat system. Inga barnmorskor, utan man går till gynekologen. Känns som att de försöker tjäna pengar på en. Min gyn tyckte att jag borde ha kommit in med detsamma. Vilket känns ganska onödigt, då man knappt kan se något...

Hon tar ungefär 500 kr/besök.  Och då vill jag gärna se ett pickande hjärta. Sen vill jag spara mina besök till den tiden jag blir extra orolig. 
  • HollyH
    cookie8409 skrev 2013-11-02 08:49:20 följande:
    Holly när är din flicka född-11? Tycker mig känna igen din signatur, har en pojke född sep-11, känns som vi kanske hängde i samma tråd då ;) Skulle varit en augusti bebis!!
    Jag har ny signatur då jag ville vara lite hemlig.
    Men det kan ju ha varit ngn med liknande signatur. 31/12 2011 är min minsting född, så verkligen på håret att hon blev en 2011 och inte 2012.
  • HollyH

Jag har "växtvärk" känner av foglossning och mår illa på kvällarna. Mådde inte illa förrän i v 7-8 med de andra. Redan i slutet på v 5 nu.

• cookie8409
    drömmaromsmått skrev 2013-11-02 10:13:40 följande:

Jag tränar tung styrka och har gjort ända tills precis nu men jag har fått väldigt mycket molvärk så jag har lugnat mig med t ex hopp som burpees osv någon löpning har jag inte heller fått till och kroppen längtar efter det men jag tror jag får ta det lugnt eftersom jag har haft stora problem med fogarna mina två andra graviditeter.

Satsa på att bibehålla istället för att öka vikterna så ska det nog inte vara någon fara, jag kommer nog sänka mina lite i alla fall att ta 12kg/hantel i axelpress och arnoldpress just nu känns lite tugnt för mig just nu eftersom jag har mycket känningar i ryggen och en gammal skada där så jag tänker inte utmana ödet men jag fortsätter träna ändå (och så kommer jag nog lipa lite över att mina snygga armmuskler försvinner)   

Annars är träning bara bra för det ökar genomströmmingen av syre i livmodern vilket gör det bättre för pyret =) 
    Skönt att höra nån mer som tränar ungefär samma. Har blivit att jag kört samma vikter som i början av terminen, alltså inte ökat, för mina ben har verkligen inte orkat, jag känner verkligen att jag orkar mkt mindre. Så blir väl till att köra på med samma vikter terminen ut!! 
  • Nimah
    Snuttens skrev 2013-11-02 12:39:09 följande:

Fan vad jag önskar att jag också kunde känna ordentligt illamående. Är också i v5+2 och allt känns så osäkert. Och så har jag ju haft två missfall, så det skulle vara nice med dygnet runt illamående till vecka 12 i alla fall. 

Så känner jag med, även om det kan låta konstigt att önska sig illamående :-P
  • Patricia4
    Bebisfabriken skrev 2013-11-02 11:34:43 följande:

Ni som varit gravida förut, när kom illamåendet för er?

Jag är i v 5+2 och får små slängar av illamående ibland, men än så länge rätt harmlöst.

Mitt riktiga kräks illamående brukar komma v 9... Och hålla på resten av graviditeten. Känner lätt illamående på morgonen men inte så farligt. Glad att jag slipper..!
  • Phlippan87

Hej! Hänger på er lite smått här. Extremt svagt pos i morse så vi hoppas på stegring de kommande dagarna.

Är 25, har två döttrar födda -09 och -11. Fick mf 7 oktober så detta blev första försöket igen för en trea, andra försöket totalt. Nu hoppas jag att det går vägen denna gång. Bf 14 juli om jag utgår från att 7 var senaste mensens första dag.

WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
Svar på tråden Julibebis 2014