• mars2011

Julibebis 2014

Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?

• Svar på tråden Julibebis 2014
  • Familjen Rockström
    drömmaromsmått skrev 2013-11-02 07:49:42 följande:
    Hej är gravid med bf runt 7e juli om mina datum stämmer :)
    Kom som en total chock eftersom våra chanser att bli gravida normalt är minimala då min man har på tok för lite spermier och dessa är av sämre kvalitet.

Har två barn, Vi gjorde provrör först men efter två försök sa läkarna att det inte skulle gå och vi gick vidare med donator och då blev våra två till, stora fyllde 3 i tisdags och minste blir 9månader om några dagar.

bara hoppas detta går vägen och det blir ett litet syskon till.

hej jag känner igen dig sen du väntade ditt första barn. följde dig på din blogg då :) vi hade också väldigt svårt att bli gravida men lyckan var total när vi fick ett pluss på stickan 2010. Vera föddes 2010 i oktober. vi har även en dotter som är född 2008 (inga problem att bli gravid med henne)

detta blir vårt tredje barn och det ska bli spännande!!

grattis till er alla!!!
  • Svartvinbär

Grattis all nya!

Ni som varit gravida innan, har det skilt mycket på hur ni har mått?!

Än är det ju ganska tidigt men tycker mig må mycket bättre denna gång eller så är det för jag tar det mycket lugnare nu....

• cookie8409
    Svartvinbär skrev 2013-11-02 08:39:37 följande:
    Grattis all nya!

Ni som varit gravida innan, har det skilt mycket på hur ni har mått?!

Än är det ju ganska tidigt men tycker mig må mycket bättre denna gång eller så är det för jag tar det mycket lugnare nu....
    Jag mår hittills sämre denna gången, men är ju bara v6 än. Med sonen var jag "bara" jäkligt super trött i början. Nu har jag svagt illamående flera gånger om dagen, väldigt uppblåst mage och ömma bröst. Men men man känner ju av graviditeten iaf, dock känner jag mig inte lika trött denna gången. Jag mådde jätte bra hela förra graviditeten... Längtar tills vi får göra kubb test.

Vad är Vul som endel av er gör? 
  • cookie8409
    HollyH skrev 2013-11-01 13:43:56 följande:
    "Önskar" inget specifikt kön då jag tycker att barn är framst barn och både lika och olika så könet säger inte så mkt. Men om jag ska gåg på nå känsla så känner jag pojke. Det säger den där kinesiska kalendern också och den har sagt rätt på mian tre tidigare. Jag har flicka född -03, pojke född -06 och flicka född -11. Har hängt här på Familjeliv av och till sedan 2005.
    Holly när är din flicka född-11? Tycker mig känna igen din signatur, har en pojke född sep-11, känns som vi kanske hängde i samma tråd då ;) Skulle varit en augusti bebis!!
  • cookie8409

Är det någon här som tränar pump eller annan form av styrketräning? Jag har tränat pump sen efter min förra graviditet och brukar för övrigt springa ibland och så promenader. Hade lite uppehåll i sommras men började träna igen efter sommaren. Jag tränade ganska länge min förra graviditet, men då var det annan form av gympa och aerobic. Känner mig lite orolig när det är så mkt vikter och tyngder i träningen nu, har läst om at man ska vara försiktig med utfall och knäböj och det gör vi väldigt mkt. 
    Är det någon som har erfarenhet eller vet något om just styrketräning eller då pump under graviditet?? 

• tattines
    Svartvinbär skrev 2013-11-02 08:39:37 följande:
    Grattis all nya! Ni som varit gravida innan, har det skilt mycket på hur ni har mått?! Än är det ju ganska tidigt men tycker mig må mycket bättre denna gång eller så är det för jag tar det mycket lugnare nu....

Jag är mycket tröttare nu om jag minns rätt men det kan ju bero på att jag ammar nu. Annars mår jag likadant med bara väldigt lätt till att bli varm. Ömmande bröst slipper jag nu. Får se hur det blir sen. Kände knappt av min förra graviditet.
  • tattines
    Bebisfabriken skrev 2013-11-01 21:07:39 följande:
    Jag plussade den 20:e oktober och jag är beräknad till den 2 juli 2014. Vi har en son som är född 10 juli 2013, så bebis kommer precis innan hans tvåårsdag. Det som jag känt än så länge är lite som Mensvärk och att jag vissa dagar har fruktansvärt ont i brösten. Vi är två kvinnor som har barn ihop, hoppas jag får vara med här.

Vad roligt då får er son också en såndär superfin 2 årspresent, vi har en son sen 5 juli -12 :) Vet inte riktigt när jag har BF då mensen är oregelbunden men äl för 3 v och 1 dag sedan så tror jag är i vecka 5 typ och då bf kring 2-4 juli någon gång. Grattis till er!
  • drömmaromsmått
    Familjen Rockström skrev 2013-11-02 08:32:57 följande:

hej jag känner igen dig sen du väntade ditt första barn. följde dig på din blogg då :) vi hade också väldigt svårt att bli gravida men lyckan var total när vi fick ett pluss på stickan 2010. Vera föddes 2010 i oktober. vi har även en dotter som är född 2008 (inga problem att bli gravid med henne)

detta blir vårt tredje barn och det ska bli spännande!!

grattis till er alla!!!

Men vad kul att vi ska ha samtidigt, nu när du säger det känner jag igen ditt namn.. =) 
  • drömmaromsmått
    cookie8409 skrev 2013-11-02 08:54:42 följande:
    Är det någon här som tränar pump eller annan form av styrketräning? Jag har tränat pump sen efter min förra graviditet och brukar för övrigt springa ibland och så promenader. Hade lite uppehåll i sommras men började träna igen efter sommaren. Jag tränade ganska länge min förra graviditet, men då var det annan form av gympa och aerobic. Känner mig lite orolig när det är så mkt vikter och tyngder i träningen nu, har läst om at man ska vara försiktig med utfall och knäböj och det gör vi väldigt mkt. 
    Är det någon som har erfarenhet eller vet något om just styrketräning eller då pump under graviditet?? 

Jag tränar tung styrka och har gjort ända tills precis nu men jag har fått väldigt mycket molvärk så jag har lugnat mig med t ex hopp som burpees osv någon löpning har jag inte heller fått till och kroppen längtar efter det men jag tror jag får ta det lugnt eftersom jag har haft stora problem med fogarna mina två andra graviditeter.

Satsa på att bibehålla istället för att öka vikterna så ska det nog inte vara någon fara, jag kommer nog sänka mina lite i alla fall att ta 12kg/hantel i axelpress och arnoldpress just nu känns lite tugnt för mig just nu eftersom jag har mycket känningar i ryggen och en gammal skada där så jag tänker inte utmana ödet men jag fortsätter träna ändå (och så kommer jag nog lipa lite över att mina snygga armmuskler försvinner)   

Annars är träning bara bra för det ökar genomströmmingen av syre i livmodern vilket gör det bättre för pyret =) 
  • Bebisfabriken

Ni som varit gravida förut, när kom illamåendet för er?

Jag är i v 5+2 och får små slängar av illamående ibland, men än så länge rätt harmlöst.

Svar på tråden Julibebis 2014