• mars2011

Julibebis 2014

Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?

• Svar på tråden Julibebis 2014
  • Patricia4

Hej

Vi ska oxå ha en flicka enligt den kinesiska kalendern . Det är så underbart, de har kommit fram att den kalendern är 50 %tillförlitligt...;) som verkligheten alltså :) det är ju alltid 50/50 :)

Vi vill helst ha en tjej, vi har två pojkar o en tjej. Men det spelar ingen roll, för det känns som om pojkar är lite mindre drama...men det är så gulligt med små söta klänningar etc.

Hur många av er har barn sen innan?

• ScillaBlå

Enligt den kalendern får jag en pojke, hoppas det stämmer! Har redan två töser och på första stämde det men inte på andra. Tror väl inte så mycket på sånt, men tror ändå att jag får en pöjk :)

• dåligfantasi

God morgon alla! Ville kolla med Er eftersom ni verkar så kunniga. Tänkte jag skulle göra sån där stegring av gravtest. Testade ju positivt bim -2 första gången svagt sen gravid 1-2 på digitalt. På bim dagen fick jag ganska starkt streck. Men idag så är det svagare?? Kan det tyda på missfall ellr kan det gå upp och ner?

• Nimah

Haha, nä jag tror inte heller på den, men det är kul ändå. Förra gången var jag helt säker på att det var en pojke, vilket stämde. Skulle önska en tjej den här gången så man får en av var. Men blir såklart lika glad för en pojke. Har ingen känsla än. Väntar tills jag sett ett hjärta för att våga känna efter tror jag. Men nu börjar det sjuka in att jag är gravid. Åh vill att tiden ska gå nu så man kan njuta och slappna av sen.

• Nilla81

Hehe ska få en pojk enligt kinesiska kalendern. Vill helst ha en tjej då jag har 1 flicka och 2 pojkar.
    Hade mys med mannen en gång ett par dagar innan äl så får väl se om det stämmer att det kan bli tjej då. Men blir glad över vilket. När jag väntade min senaste så drömde jag att jag födde en pojk kl 12 på dagen. Det stämde nästan. Jag födde en pojk men han kom 11:49. Kul om man drömmer nåt sånt igen.

Har gjort ett nytt test idag och det visar fortfarande gravid Men nu har jag inga fler. Ringde även BM men där var det bara telefonsvarare men de ska ringa upp om någon timme.  

• HollyH

"Önskar" inget specifikt kön då jag tycker att barn är framst barn och både lika och olika så könet säger inte så mkt. Men om jag ska gåg på nå känsla så känner jag pojke. Det säger den där kinesiska kalendern också och den har sagt rätt på mian tre tidigare. Jag har flicka född -03, pojke född -06 och flicka född -11. Har hängt här på Familjeliv av och till sedan 2005.

• Bebisfabriken

Jag plussade den 20:e oktober och jag är beräknad till den 2 juli 2014. Vi har en son som är född 10 juli 2013, så bebis kommer precis innan hans tvåårsdag. Det som jag känt än så länge är lite som Mensvärk och att jag vissa dagar har fruktansvärt ont i brösten. Vi är två kvinnor som har barn ihop, hoppas jag får vara med här.

• Patricia4
    Jill 79 skrev 2013-10-30 18:34:04 följande:

Nja mindre än mensverk, men känns i magen och kommer rosa blod på papperet när jag går på toa. Är 99% säker. Är inte jätte ledsen, även om det är trist, jag är så nöjd och tacksam för de barnen jag redan har. Killen är nog mest besviken, han är tokig i barn. Det värsta är att vi åker utomlands om dryg två veckor, då vill man ju veta att allt är ute och klart. Tänker ringa och hoppas nåfon vill kolla mig innan jag åker så jag inte blir dålig när jag är borta.

Jill: hur har det gått för dig?
  • Bebisfabriken
    Bebisfabriken skrev 2013-11-01 21:07:39 följande:
    Jag plussade den 20:e oktober och jag är beräknad till den 2 juli 2014. Vi har en son som är född 10 juli 2013, så bebis kommer precis innan hans tvåårsdag. Det som jag känt än så länge är lite som Mensvärk och att jag vissa dagar har fruktansvärt ont i brösten. Vi är två kvinnor som har barn ihop, hoppas jag får vara med här.

Sonen är född 2012 såklart
  • Patricia4
    Bebisfabriken skrev 2013-11-01 21:31:45 följande:

Sonen är född 2012 såklart smile1.gif
    Välkommen:)
Svar på tråden Julibebis 2014