• mars2011

Julibebis 2014

Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?

• Svar på tråden Julibebis 2014
  • Phlippan87
    Nimah skrev 2013-11-03 12:03:08 följande:
    Jag får inte länken att funka! Bra initiativ :)
    funkar för mig?
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • tattines
    Jempiz skrev 2013-11-03 08:56:07 följande:
    Ni som kan det här! När är det ok att berätta att man är gravid för sin familj och vänner? Min sambo vet givetvis och även min syster (går intet att undanhålla något för henne). Men jag undrar när det är grönt att berätta för alla andra? Min plan är att jag ska berätta det för mina föräldrar i form av en julklapp till jul. Men det kanske är för tidigt? Jag Bör ju precis ha passerat vecka 11 då.

Det där avgör man ju helt själv. Tycker inte det finns någon gräns för när det inte är okej och när det är okej. Beror ju på hur man själv känner. Jag berättade för mamma och lillasyster samma dag jag plussade, en dag efter förväntad mens förra graviditeten. Någok vecka efter tror jag pappa och sambons familj fick veta :) Ville egentligen vänta till rul denna gång och berätta genom att skicka bild men eftersom vi firar jul hos mamma skulle hon ha fattat om jag inte äter gravad/rökt lax och paté på julbordet så hon fick veta i fredags då vi kom och hälsade på. Tror jag är v 5-6.
  • Nimah
    Phlippan87 skrev 2013-11-03 12:10:49 följande:
    funkar för mig?
    Konstigt. Men jag hittade den när jag sökte istället.
  • Jempiz
    tattines skrev 2013-11-03 13:11:47 följande:
    Det där avgör man ju helt själv. Tycker inte det finns någon gräns för när det inte är okej och när det är okej. Beror ju på hur man själv känner. Jag berättade för mamma och lillasyster samma dag jag plussade, en dag efter förväntad mens förra graviditeten. Någok vecka efter tror jag pappa och sambons familj fick veta :) Ville egentligen vänta till rul denna gång och berätta genom att skicka bild men eftersom vi firar jul hos mamma skulle hon ha fattat om jag inte äter gravad/rökt lax och paté på julbordet så hon fick veta i fredags då vi kom och hälsade på. Tror jag är v 5-6.

Jo, jag förstår att det är upp till en själv. Men jag vill som inte vara för tidig med det och sen behöva förklara för alla om det inte gick bra. Har haft ett missfall tidigare sommaren 07 så jag vet hur jobbigt det kan vara. Ni pratar om VUL? Är det något man måste be om? Eller hur funkar det? Jag har aldrig hört talas om det tidigare. Men googlade på det nu.
  • Nimah
    Jempiz skrev 2013-11-03 16:09:05 följande:

Jo, jag förstår att det är upp till en själv. Men jag vill som inte vara för tidig med det och sen behöva förklara för alla om det inte gick bra. Har haft ett missfall tidigare sommaren 07 så jag vet hur jobbigt det kan vara. Ni pratar om VUL? Är det något man måste be om? Eller hur funkar det? Jag har aldrig hört talas om det tidigare. Men googlade på det nu.
    Det är inte så lätt att få remiss för vul eller tidigt ul tyvärr. Men man kan göra det privat också om man betalar själv. Kostar väl från 300-1000 beroende var i landet man bor. Jag kommer göra det i v 7-8. Blir troligtvis privat.
  • tattines

Beror väl lite på hur man är som person också :)
  • Phlippan87

Vul är inte så lätt att få men jag fick mf så sent som 7 oktober så jag tänker ligga på om det, vill helst göra innan vi åker till USA men är på gränsen till att de kan se något då. Privat kan man göra utan remiss och då ligger det kring 700-1000. Via landstinget ca 350 och ingår i högkostnadsskyddet så har man frikort blir det gratis.
  • Phlippan87

Var inte så lätt att hålla tyst när vi var hos sambons mormor och åt middag idag inte, men jag klarade det!

• Svartvinbär

Är det tidigt i graviditet kan man få göra VUL på privat gyn för ca 200kr eller typ barnmorskegruppen privat mvc för 450kr om man bor i storstad där det finns...

Svar på tråden Julibebis 2014