• mars2011

Julibebis 2014

Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?

• Svar på tråden Julibebis 2014
  • Nimah
    Patricia4 skrev 2013-10-31 19:03:45 följande:
    Tack för era svar. Säkert bara noijig känner mig ju gravid iaf : superkänslig, svullen mage, ömma bröst ( mest på kvällar) , förstoppad av och till. Tyckte bara att det var konstigt att jag dels plussade sent och sen att det står 1-2. Men det kommer ju att visa sig förr eller senare, ska försöka att glädjas istället:)
    Du kanske hade äl lite senare än vad du trodde? Några dagar senare än vanligt gör ju stor skillnad så här i början.
  • Nimah
    malli405 skrev 2013-10-31 19:01:57 följande:

Grattis alla som nyligen också plussat! Idag kom första spyan... Minns inte att den kom såhär tidigt som vecka fem förra gången! Hur mår ni?

Inte kul med spya, men det är ju ändå ett tecken på att allt är som det ska!

Jag har varit hungrig idag! Har ömma bröstvårtor och verkar lite glömsk. Cyklade till bussen imorse men glömde det och gick hem.... Mådde inte illa med sonen så på ett sätt hoppas jag jag slipper, men samtidigt är det ett så tydligt tecken på att bebben utvecklas att jag gärna skulle må lite illa iaf. Knäppt kanske.
  • Skärin

Hej alla och grattis till alla som plussat! Jag vill också vara med här, plussade idag på 32a dagen i cykeln. Har en cykel som varierar mellan 25 till 32 dagar så vet inte när jag tidigast kunde testa mig. Idag var det iaf ett solklart plus och jag är jätteglad!!! Det är tredje månaden vi försökte och trodde inte det skulle gå så fort :) skulle vara roligt att följas åt till våra julibäbisar, här är beräknad bf den 6/7.

• malli405

Ha ha! Jag känner verkligen igen glömskheten. Tappar ord, glömmer saker mm. Idag åkte jag hem från träningen med inneskor och munktröjan blev visst kvar...

Vi fick ett missfall i vecka 8-9 i våras. Men eftersom jag varit gravid tidigare kände jag ganska snabbt att allt inte var som det skulle. Denna gång känns allt som det ska men visst finns en oro att det ska bli missfall. Springer på toa flera gånger i timmen för att se om det kommer blod.

• Patricia4
    Nimah skrev 2013-10-31 19:12:21 följande:
    Du kanske hade äl lite senare än vad du trodde? Några dagar senare än vanligt gör ju stor skillnad så här i början.
    Åh Nimah, du har rätt:)) jag hade ÄL två dgr senare än vanligt. Det förklarar även att jag inte plussade BIM - 4 som jag brukar. Tänkte inte på det! Nu känner jag mig hoppfull igen. Galet va känslig o knäpp man är :))
  • Patricia4

Hej

En till som är totalt senil här:) haha! Idag när jag storhandlade pantade jag flaskor för 50 kr och gick därifrån utan kvitto..Kom hem och hittade inte mobilen som jag lämnat i bilen. Nära gråtattack nr två då..första var nära när det blev avstämning i kassan o jag hade packat fem kassar...senare idag hittade jag mjölken i skafferiet. Hjälp hur ska detta sluta:) Haha

• HollyH

Jag är trött, har molvärk, känner av fogarna (har haft foglossning med alla tre innan) och har börjat må illa på kvällarna (samam som med de andra). Dock tycker jag att det kom starkare och tidigare, minns inte att jag mådde illa redan i v 5 med någon av de andra.

• Nilla81
    Anni01 skrev 2013-10-31 08:33:47 följande:
    Jag har varit sååå sjukt trött de senaste dagarna. Tack gode Gud så har min dotter sovit hela nätter denna vecka men pga vintertiden tar hon morgon en timme tidigare...
    Fler tröttisar?

Jobbar ni eller vad gör ni om dagarna? Jag är mamma-ledig men ska kanske börja jobba i januari. Om jag mår illa så har dem biten kanske släppt då. Men jag vill hemskt gärna jobba några månader innan jag blir mamma-ledig igen.

Jodå tröttheten har börjat visa sig. Min kollega märkte imorse att jag var lättirriterad och såg trött ut. Vill gärna berätta men väntar ett tag till.

Jobbar inom vården om dagarna och när man är ledig emellanåt försöker man hinna med allt annat 

Någon som tror sig/känner på sig om det är en pojke eller flicka?  
  • Nimah
    Patricia4 skrev 2013-10-31 21:47:57 följande:

Hej

En till som är totalt senil här:) haha! Idag när jag storhandlade pantade jag flaskor för 50 kr och gick därifrån utan kvitto..Kom hem och hittade inte mobilen som jag lämnat i bilen. Nära gråtattack nr två då..första var nära när det blev avstämning i kassan o jag hade packat fem kassar...senare idag hittade jag mjölken i skafferiet. Hjälp hur ska detta sluta:) Haha

Haha, men oj då! Bra att äl var senare iaf, så du kan känna dig lite lugnare!
  • Nimah
    Nilla81 skrev 2013-11-01 00:03:34 följande:

Jodå tröttheten har börjat visa sig. Min kollega märkte imorse att jag var lättirriterad och såg trött ut. Vill gärna berätta men väntar ett tag till.

Jobbar inom vården om dagarna och när man är ledig emellanåt försöker man hinna med allt annat  smile1.gif

Någon som tror sig/känner på sig om det är en pojke eller flicka?  
    Enligt den kinesiska kalendern ska jag få en flicka iaf. Men det skulle jag sist med och då blev den en liten pojk :)
Svar på tråden Julibebis 2014