• mars2011

Julibebis 2014

Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?

• Svar på tråden Julibebis 2014
  • Svartvinbär
    Jill 79 skrev 2013-10-30 15:21:34 följande:

Tror tyvärr att det kan va missfall på g. Någon som haft och vet hur det börjar? Tycker jag haft lite ont i magen igår och idag. För en stund sen hade jag en brun (blod?)fläck i trosorna och pyttelite rosa på pappret när jag trorkade mig. Trist!

Nej så trist! Vet inte mycket om mf men om du inte blöder mycket och har jätteont är det nog ingen fara. Tydligen vanligt att blöda lite i början av en graviditet.
  • Patricia4
    Jill 79 skrev 2013-10-30 15:21:34 följande:

Tror tyvärr att det kan va missfall på g. Någon som haft och vet hur det börjar? Tycker jag haft lite ont i magen igår och idag. För en stund sen hade jag en brun (blod?)fläck i trosorna och pyttelite rosa på pappret när jag trorkade mig. Trist!

Hej

Det kan vara ett missfall eller så kan det lika gärna vara en blödning som är rätt vanligt i början av graviditet. Positivt att det inte var rött blod. Tyvärr kan bara tiden utvisa det, syns knappt med vul än. Mina missfall började med rött blod . Fick MA så kroppen förstod inte.. Hoppas att det bara är en normal blödning. Krampar du inte i magen är det också hoppfullt. Kram , håller tummarna! Du hade lite ont i magen sa du, är det som mild mensvärk eller värre? Tänker att det kan ju vara växtvärk oxå ...
  • Jill 79

Nja mindre än mensverk, men känns i magen och kommer rosa blod på papperet när jag går på toa. Är 99% säker. Är inte jätte ledsen, även om det är trist, jag är så nöjd och tacksam för de barnen jag redan har. Killen är nog mest besviken, han är tokig i barn. Det värsta är att vi åker utomlands om dryg två veckor, då vill man ju veta att allt är ute och klart. Tänker ringa och hoppas nåfon vill kolla mig innan jag åker så jag inte blir dålig när jag är borta.

• sarahelsa

Hoppar in här jag oxå.

Hoppas på ett plus på söndag då jag ska göra mitt test. Håller på med IVF, så jag är grymt spänd =)

• tess7601
    cookie8409 skrev 2013-10-30 13:06:51 följande:
    Får man fråga varför du får planerat kejsarsnitt?
    Jag kommer troligtvis också få det, pga att jag har trångt bäcken. Blev akut snitt med sonen.
    Känns sådär just nu med ett snitt igen, men man får väl prata igenom allt med bm.

Visst får du fråga.
     Med mitt 1:a så blev det urakut snitt pga ansiktsbjutning,2:a  blev det tillslut  snitt pga svaga hjärtljud och den 3:e blev det planerat snitt.
     Jag tror själv att det har berott på mitt bäcken och att jag själv låg i gipsvagga som nyfödd pga höfterna. Men jag har inte fått någon undersökning på vad det kan vara.

• Nimah

Får jag vara med här? Har fått två streck på testerna idag och ska testa med digitalt imorgon! Bf är 11 juli tror jag. Har en son född sep -11 sedan innan och ett mf. Har hög risk för det så är orolig men ska försöka att ta en dag i taget. Grattis till er andra!

• tattines
    Nimah skrev 2013-10-30 21:51:15 följande:
    Får jag vara med här? Har fått två streck på testerna idag och ska testa med digitalt imorgon! Bf är 11 juli tror jag. Har en son född sep -11 sedan innan och ett mf. Har hög risk för det så är orolig men ska försöka att ta en dag i taget. Grattis till er andra!

Beklagar missfallet och håller tummarna för att det går hela vägen. Grattis till plusset :)
  • Nimah
    tattines skrev 2013-10-30 22:37:42 följande:

Beklagar missfallet och håller tummarna för att det går hela vägen. Grattis till plusset :)
    Tack! Fick gravid 1-2 på det digitala idag! Ska försöka ta en dag i taget nu och varken bli för pessimistisk eller för säker :)
  • magelita80

Hej, jag plussade i lördags på bim -3. Förstod att jag var gravid såjag testade redan -7 men då var det negativt. Har haft sjukt tidiga symptom och jag kände när ägget fäste. Har bf 7 juli.

• Anni01

Jag har varit sååå sjukt trött de senaste dagarna. Tack gode Gud så har min dotter sovit hela nätter denna vecka men pga vintertiden tar hon morgon en timme tidigare...

Fler tröttisar?

Jobbar ni eller vad gör ni om dagarna? Jag är mamma-ledig men ska kanske börja jobba i januari. Om jag mår illa så har dem biten kanske släppt då. Men jag vill hemskt gärna jobba några månader innan jag blir mamma-ledig igen.

Svar på tråden Julibebis 2014