• mars2011

Julibebis 2014

Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?

• Svar på tråden Julibebis 2014
  • Phlippan87
    Svartvinbär skrev 2013-11-04 11:50:47 följande:
    Varför skulle inget kunna ses på vul innan v7? Eller är det hjärtslag du menar?
    innan v. 7 kan man inte konstatera om det finns något liv. de kan se förtjockade slemhinnor och hinnesäck men inga hjärtslag och det är ju hjärtslagen som man vill åt
    effe skrev 2013-11-04 11:39:34 följande:
    ahha aww.. vart ska ni åka nånstans? thailand?? 
    jobbresa för sambon till Orlando, Florida med 1 vecka semester innan. Hans jobb/chef betalar hotellet och min och sambons flygbiljetter så står vi för barnens
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Svartvinbär
    Phlippan87 skrev 2013-11-04 12:09:16 följande:
    innan v. 7 kan man inte konstatera om det finns något liv. de kan se förtjockade slemhinnor och hinnesäck men inga hjärtslag och det är ju hjärtslagen som man vill åt
    effe skrev 2013-11-04 11:39:34 följande:ahha aww.. vart ska ni åka nånstans? thailand?? 
    jobbresa för sambon till Orlando, Florida med 1 vecka semester innan. Hans jobb/chef betalar hotellet och min och sambons flygbiljetter så står vi för barnens smile5.gif
    Aha gjorde en massa säkert fyra innan vi såg hjärtslag i v 5-6 kunde man ana hjärtat dock fast himla kul att se v 4 kunde man bara se en liten svart fläck fostersäcken och liten gråprick. Tills v 10 då man såg armar o ben och hur den rörde sig....

Denna gång blir det nog bara ett vul sen kub.
  • Phlippan87
    Svartvinbär skrev 2013-11-04 12:41:02 följande:
    Aha gjorde en massa säkert fyra innan vi såg hjärtslag i v 5-6 kunde man ana hjärtat dock fast himla kul att se v 4 kunde man bara se en liten svart fläck fostersäcken och liten gråprick. Tills v 10 då man såg armar o ben och hur den rörde sig....

Denna gång blir det nog bara ett vul sen kub.
    nu väntar jag iaf på att de ska ringa upp från gynmottagningen, de borde ha möjlighet att göra vul men vet inte säkert, remiss behövs iaf inte så jag håller tummarna för att de kan och att de låter mig boka tid typ dagen innan avresa eller morgonen vi åker
  • effe
    Phlippan87 skrev 2013-11-04 12:09:16 följande:
    jobbresa för sambon till Orlando, Florida med 1 vecka semester innan. Hans jobb/chef betalar hotellet och min och sambons flygbiljetter så står vi för barnens
    gud va mysigt.. 
  • Phlippan87

Typ chockad över hur lätt det var att få tid för ett VUL här, mina tidigare barn bodde vi i närheten av Skövde där man varken får VUL utan extrema orsaker eller får veta kön vid RUL. Nu sa jag bara att jag fick missfall i oktober och nu var gravid igen så jag är lite osäker på hur långt gången och lite extra orolig och fick tid direkt utan minsta tvekan. Ska dit redan på torsdag och se om de ser något, så får jag komma igen ett par veckor senare för att se så det går åt rätt håll. Och jag har frikort pga en del skadebekymmer med handled och knä tidigare i år (bl.a opererade jag handleden i augusti) så inte ett öre kommer det kosta mig heller.

• Anni01

Jag sitter och funderar på något roligt sätt man ska berätta för familjerna... Har funderat på att köpa en tröja det står Storasyster på till min dotter så att hon får "berätta". Någon som vet vart man kan hitta...? Vill inte berätta förrän vi har gjort KUB. Om vi får tid innan jul så vore det ett bra tillfälle att berätta. Tänkte ge kalender med bilder på vår dotter till mormor/farmor och då tänkte jag om man skulle skriva in på BF att de ska få ett barnbarn... :) Får väl se vad man hittar på för roligt sätt. 
    Hur har ni berättat/ska berätta?
    Hittils vet bara mina två bästa vänner (och maken såklart ;)).  

• Phlippan87
    effe skrev 2013-11-04 13:04:04 följande:
    gud va mysigt.. 
    ja, kommer bli underbart. Åker med sambons chef och hans familj så 2 barn vardera, plus att de ska ha sin 3a i april. De är ca 10 år äldre men vi kom riktigt bra överens när vi träffades i somras. Kommer åka på utflykter tillsammans till Disneyland, Sea world och Universal Studios (motivationen till det var att hennes man älskar skärmar IT-nördar både han och min sambo). Andra veckan kommer vi säkert bara ligga vid/i poolen och slappa
  • Phlippan87
    Anni01 skrev 2013-11-04 13:10:49 följande:
    Jag sitter och funderar på något roligt sätt man ska berätta för familjerna... Har funderat på att köpa en tröja det står Storasyster på till min dotter så att hon får "berätta". Någon som vet vart man kan hitta...? Vill inte berätta förrän vi har gjort KUB. Om vi får tid innan jul så vore det ett bra tillfälle att berätta. Tänkte ge kalender med bilder på vår dotter till mormor/farmor och då tänkte jag om man skulle skriva in på BF att de ska få ett barnbarn... :) Får väl se vad man hittar på för roligt sätt. 
    Hur har ni berättat/ska berätta?
    Hittils vet bara mina två bästa vänner (och maken såklart ;)).  
    http://gladagrodan.se/syskontrojor-1/ här köpte jag förra gången. En bekant till mig skrev på dotterns mage och fotade, kanske blir något sådant denna gången för oss, och så ner i lite julklappspapper
  • Anni01

Skönt Phlippan87! :) 
    Trodde också det skulle bli svårt att få VUL förra graviditeten och hade förberett ett övertalnings-tal men behövde bara nämna att vi fått missfall och försökt länge så var det fixat. :) Vet inte om vi ska be om ngt denna gången känner mig märkligt nog mycket lugnare men oron kanske kommer när jag förstått att jag faktiskt är gravid. Tungan ute

Svar på tråden Julibebis 2014