• mars2011

Julibebis 2014

Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?

• Svar på tråden Julibebis 2014
  • Patricia4
    Phlippan87 skrev 2013-11-04 17:38:07 följande:
    jag tror mest på de där jag kan ställa in cykelns längd och lutealfasen själv. Du kommer troligen bli flyttad vid rul ändå sedan smile5.gif
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
    Ja då har jag 6 juli... Ska lägga in mig på Bf listan så fort jag har en dator ( händer typ aldrig när man har tre barn och två datorer ...)..:)
  • Jo  anna

Får jag vara med? :) Testade positivt i tisdags och har bf 3 juli enligt familjelivs uträknare. Är jättetrött på kvällarna och mina bröst vill döda mej, magen är jättesvullen och jag har svårt att tro att det här kommer gå att hålla hemligt så länge. Ser nästan ut som i vecka 20 med sonen. Och så kom illamåendet men så länge man har massa symptom så känns det ändå som att det går åt rätt håll.

Har en son som är född 07 så det blir ca 6½ år mellan dom. Är lite livrädd och lite överlycklig. Fick ett MA i vecka 13 för några år sedan och har verkligen inte lust att gå flera veckor och tro att jag är gravid igen. Har fått tid för inskrivning 16 december. Tänkte nog boka något privat ul innan jul för att se.

• Phlippan87
    Jo anna skrev 2013-11-04 20:57:05 följande:
    Får jag vara med? :) Testade positivt i tisdags och har bf 3 juli enligt familjelivs uträknare. Är jättetrött på kvällarna och mina bröst vill döda mej, magen är jättesvullen och jag har svårt att tro att det här kommer gå att hålla hemligt så länge. Ser nästan ut som i vecka 20 med sonen. Och så kom illamåendet men så länge man har massa symptom så känns det ändå som att det går åt rätt håll.

Har en son som är född 07 så det blir ca 6½ år mellan dom. Är lite livrädd och lite överlycklig. Fick ett MA i vecka 13 för några år sedan och har verkligen inte lust att gå flera veckor och tro att jag är gravid igen. Har fått tid för inskrivning 16 december. Tänkte nog boka något privat ul innan jul för att se.
    välkommen och grattis.
  • Hilmas Mamma

Ringde bm idag o fick tid till inskrivning den 17/12 o RUL 30/12!!! Åååh vad jag längtar nu!!! Sa däremot nej till kub/nupp testet som vi här i Norrköping blir erbjudna... Fick super förhöjd risk förra gången vilket resulterade i MASSA ångest, tårar, fvp o en låååång veckas väntan på svar, som sen visade att allt var okej med bebis... Men vi utsätter oss INTE för det igen!!! GRATTIS TILL ER ALLA SOM PLUSSAT!!! Kommande sommaren kommer underbar!!! 💗💗💗

• Phlippan87
    Hilmas Mamma skrev 2013-11-04 21:10:16 följande:
    Ringde bm idag o fick tid till inskrivning den 17/12 o RUL 30/12!!! Åååh vad jag längtar nu!!! Sa däremot nej till kub/nupp testet som vi här i Norrköping blir erbjudna... Fick super förhöjd risk förra gången vilket resulterade i MASSA ångest, tårar, fvp o en låååång veckas väntan på svar, som sen visade att allt var okej med bebis... Men vi utsätter oss INTE för det igen!!! GRATTIS TILL ER ALLA SOM PLUSSAT!!! Kommande sommaren kommer underbar!!! 💗💗💗
    får vänta till inskrivningen på tid till RUL, inskrivning 10/12 dock. Har ingen aning om vart de gör rul häromkring, har ju så många mottagningar att välja på
  • Nimah
    Hilmas Mamma skrev 2013-11-04 21:10:16 följande:

Ringde bm idag o fick tid till inskrivning den 17/12 o RUL 30/12!!! Åååh vad jag längtar nu!!! Sa däremot nej till kub/nupp testet som vi här i Norrköping blir erbjudna... Fick super förhöjd risk förra gången vilket resulterade i MASSA ångest, tårar, fvp o en låååång veckas väntan på svar, som sen visade att allt var okej med bebis... Men vi utsätter oss INTE för det igen!!! GRATTIS TILL ER ALLA SOM PLUSSAT!!! Kommande sommaren kommer underbar!!! ????????????

Vad läskigt med dåliga odds förra gången. Förstår ni vill slippa det. Vi kommer göra moderkaksprov pga ärftliga kromosomfel. Vet hur det känns att vänta på resultatet eftersom vi gjorde det med sonen med. Otäckt ingrepp tycker jag. Ser inte fram emot det!

Är det verkligen rul ni fick tid för vid årsskiftet? Det brukar ju göras runt v 20.
  • Phlippan87
    Nimah skrev 2013-11-04 21:20:48 följande:
    Vad läskigt med dåliga odds förra gången. Förstår ni vill slippa det. Vi kommer göra moderkaksprov pga ärftliga kromosomfel. Vet hur det känns att vänta på resultatet eftersom vi gjorde det med sonen med. Otäckt ingrepp tycker jag. Ser inte fram emot det!

Är det verkligen rul ni fick tid för vid årsskiftet? Det brukar ju göras runt v 20.
    v. 18-20 är det vanligaste så december känns tidigt ja..
  • Hilmas Mamma
    Nimah skrev 2013-11-04 21:20:48 följande:
    Vad läskigt med dåliga odds förra gången. Förstår ni vill slippa det. Vi kommer göra moderkaksprov pga ärftliga kromosomfel. Vet hur det känns att vänta på resultatet eftersom vi gjorde det med sonen med. Otäckt ingrepp tycker jag. Ser inte fram emot det! Är det verkligen rul ni fick tid för vid årsskiftet? Det brukar ju göras runt v 20.

Ja fy bubblan så jobbigt det var!!! 😖 Så därför struntar vi i det den här gången.... Kan ju lika gärna hända nåt vid förlossningen som att bebis har nåt annat... Jaa.... Jag tyckte oxå det var konstigt, men jag frågade om det var rutinultra o ja, det var det sa bm!! Men vi får väl se!!! 😄 Lycka till!! 😊
    💕💕 Hilma 2011-08-17 💕💕
  • Nilla81

Tappar fruktansvärt mycket hår just nu. Någon som har tips på hur man behåller det?

• Phlippan87
    Nilla81 skrev 2013-11-04 21:49:16 följande:
    Tappar fruktansvärt mycket hår just nu. Någon som har tips på hur man behåller det?
    rådfråga din frisör. Jag fäller massor sedan mina graviditeter, men jag har så otroligt tjockt så det gör mig inget alls
Svar på tråden Julibebis 2014