Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

Kan det vara så att jag mins helt fel, var länge sen och vet att jag inte hann känna mig ensam eller att jag inte fick träffa dom på länge. Nehe tjejer kan väl vara så att jag glömt . Men jag personligen är nöjd med mina snitt och hoppas ni andra får det som ni vill ha det.

• Frida Andersson
    HaBaNiTa skrev 2014-02-26 18:46:47 följande:
    Vet inte hur det är på era sjukhus. Här i Uppsala har de ändrat på deras rutiner vid planerat kejsarsnitt. Jag är snittad med första barnet pga säte. Andra barnet föddes vaginalt o snabbt. Önskade snitt med tredje och fick igenom det pga förlossningsrädsla. Hade andra önskemål som att få vara med barnet från start (samvård) Så om allt går bra på ett planerat snitt så får man ligga i ett rum på ett eget litet uppvak med partner och bebis. Hur mysigt som helst och inte alls lika jobbigt och otäckt som mitt första snitt som också var planerat. Ni som ska ha planerat snitt kan gå via eran barnmorska som kan skriva in detta i era journaler. Jag blir snittad denna gång med så kommer önska lika som sist. Sen är det klart att man måste vara beredd på att allt kanske inte går så smidigt som man önskar. Så då får man väl kanske ta att den andra föräldern är med barnet medans de tar hand om en pga komplikationer. Detta kan ju även ske vid en vaginal förlossning då komplikationer kan tillstöta där med och mamman måste in på operation tex så då måste man acceptera läget iallafall. Inget säger att snitt är mer komplicerat än vaginal förlossning. Hellre ett planerat snitt tex en att starta med en vaginal förlossning som slutar i akut eller urakut snitt!!! Eller?

Det är ju superbra!
  • Frida Andersson
    Sorg13 skrev 2014-02-26 19:33:41 följande:
    Beräknad till 23/7 men snittas den 14/7. Tycker det är bättre med snitt! Första gången födde jag vaginalt och hade turen att jag fick klippas totalt eftersom sonen inte ville ut. Detta gjorde att de fick sy igen mig, vilket är rätt skönt med tanke på att man annars blir rätt uttöjd där nere efteråt. Efter snittet åkte jag hem dagen efter, läkte fint och allt blev kanonbra. Ser fram emot det igen.

Har du redan fått ditt datum??
  • Frida Andersson
    Poison82 skrev 2014-02-26 19:46:15 följande:
    Ja det är tur det finns för den som behöver det men jag hoppas verkligen inte att jag ska behöva snittas igen för jag vill föda mitt barn själv, inte få det utplockat

Inte föda själv... anser mig precis lika födande som npn med vaginal förlossning. Är inte bara en utplockning
  • Frida Andersson
    Sorg13 skrev 2014-02-26 20:33:58 följande:
    Inte spikat men förslag från läkaren, det blir v 38, sen fick jag lämna önskemål.

Mm misstänker att jag hamnar däromkring med. Hoppas verkligen inte på den 14 då min systerson fyller MEN får jag det datumet så får det bli så. Är tacksam för när det än blir
  • Frida Andersson

Vilken mardrömsnatt... mellan kl 22-03 har lillflickan kräkts inatt. Jag har inte sovit en blund. Nu ligger jag och gråter då jag inte kommer upp för har så fruktansvärt ont... inte brydde jag mig om att resa mig rätt varje gång jag hörde henne inatt. For upp och iväg. ..

• Frida Andersson

Lycka till idag!!

gubbenhilfe skrev 2014-02-27 09:20:09 följande:
    Idag är det äntligen dags för RUL för vår del. Om fyra timmar vet vi förhoppningsvis att det är en pigg och frisk lite pojke eller flicka där inne. Gud vad tiden går sakta. Tur att. Jag har lite kundbesök inbokat på morgonen så att det händer nått i alla fall.

Svar på tråden Julibebis 2014