Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

Fiamedbarn skrev 2014-02-28 18:39:14 följande:
    Fint och enkelt Vilket storlek tror du bebisen har? Jag har inte köpt något i 50 men har lite kvar efter Lukas...i värsta fall är ju bebisen för stor för 50 redan när den föds tänker jag.

Såg att du har en Lukas =) Det vill flickorna att vår lilla pojke ska heta!
  • Frida Andersson
    Fiamedbarn skrev 2014-02-28 19:20:18 följande:
    Det tycker jag dom gör rätt i Det märkliga är att jag tyckte att vi kom på namnet helt på egen hand, vi hörde inte om några andra barn som hette Lukas. Men 2009 var det Sveriges vanligaste namn!! Som Willie Crafoord sa, vi gillar samma annorlunda saker
    Luck is what happens when preparation meets opportunity

När barnen sa det namnet så tyckte vi direkt om det... så fint å passar till flickornas namn
  • Frida Andersson
    Fiamedbarn skrev 2014-02-28 20:59:05 följande:
    Vad heter flickorna?
    Luck is what happens when preparation meets opportunity

Största heter Julia och den lilla Linea så lucas skulle passa bra
  • Frida Andersson
    lollisen skrev 2014-03-03 07:25:37 följande:
    Idag ska vi på RUL!! Så roligt och spännande! Sambon är tveksam till att ta reda på könet, jag vill veta tror jag. Dilemma att försöka lösa innan klockan 13. Haha Nej men vill han inte veta så får vi säga att de inte ska avslöja könet. Men jag lär kolla intensivt efter det själv på skärmen!

Lycka till idag!!
  • Frida Andersson
    Sorg13 skrev 2014-03-03 14:08:17 följande:
    Varit på RUL idag och allt såg fint ut, vi väntar en liten flicka! beräknad den 23/7 men blir snittat i mitten på juli. Har nu gått på graviditetsledighet med graviditetspenning och ska bara njuta fram till Juli.

Vet du när man får ett exakt datum, minns inte sen förra hur långt innan jag fick veta. Vet att min bm prata om 7-10 dagar innan. Ska på rul igen i v 30-32 kanske får veta då?
  • Frida Andersson

Äntligen hela familjen friska, alla i familjen förutom jag legat i magsjuka i omgångar i en vecka. Trodde verkligen jag skulle bli sjuk som tagit hant om båda barnen och mannen men än har jag inte känt av något. Vart så orolig att bli magsjuk med bebis i magen. Imorgon blir det skola för barnen och jobb för mannen. Själv ska jag sanera hela huset samt gå på sjukgymnastik.

• Frida Andersson
    Linda 147 skrev 2014-03-04 15:28:35 följande:
    Idag fick jag kallelsen till förlossningen ang kejsarsnittet. Ska dit om 3v., är då i vecka 25. Undrar om det redan då bestäms ett datum?

Oj jaha, skönt att få veta så tidigt isf!
  • Frida Andersson
    Linda 147 skrev 2014-03-04 16:37:12 följande:
    Snitt redan i v 25 känns lite väl tidigt.. :) Jag funderade på om man kanske fick tiden hem i brevlådan sen.. Vet inte hur det brukar gå till?

Jag kommer inte ihåg var sju år sen sist... är du snittad förut?
  • Frida Andersson
    Linda 147 skrev 2014-03-04 17:55:00 följande:
    Nej jag är inte snittad förut. Sen kan jag väl tänka mig att olika sjukhus gör på olika sätt.. Jag har valt BB Stockholm, födde min dotter där 2010. Jag har hört att vissa verkar få datum då dom går på "snittsamtalet", men är osäker på i vilken vecka det brukar göras. Tror jag får komma något tidigare än normalt då läkaren på MVC skrev i remissen att jag önskade ett tidigt beslut. Ingen annan som ska snittas och blivit kallad än?

Mm jag ska snittas igeb men är bara i v 20
Svar på tråden Julibebis 2014