Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

Här är vi med hemma... ska bli en lååång varm duch och förhoppningsvis kunna göra nr två på toa som jag inte klarar att göra borta så borde vara dags efter fyra dagar. Magen stenhård konstant och bebis fortfarande lika aktiv, dock nu lite mer mjuka rörelser som är betydligt skönare än dom hårda puffarna. Så skönt att vart långlediga tillsammans men ny vecka och dags för mannen att jobba... suck

• Frida Andersson
    Humlan26 skrev 2014-06-22 12:48:04 följande:

10 dagar kvar idag!

Känns som tiden sniglar sig fram.

I veckan skall det lagas matlådor!

Ååå så härligt! 18 dagar kvar här.... vill nu nu nyss!
  • Frida Andersson

Ligger på sida i siffan nu. Känner hur han rör sig så långt ner det bara går. .. nästan så man tror man skulle kunna röra vid honom om man skulle känna... lägger jag över mig på rygg är han högst upp istället. Rörelserna fortfarande lika aktiva med kroppsdelar som putar ut överallt men nu är dom betydligt mjukare.

• Frida Andersson
    alltåinget skrev 2014-06-23 08:34:01 följande:

21 dagar kvar idag :) och nu börjar ledigheten för mig och dottern. Mannen har inte semester förrän om 28 dagar så jag och dottern får sysselsätta oss i 4 veckor till... Hoppas bebis inte är sen. Dottern kom på BF+4. Jag har en känsla (och en önskan) att lillebror kommer på BF, kronprinsessans födelsedag :)

Spännande nu när det närmar sig. Väntat med en son, ska bli kul då vi har två flickor. Hoppas de sista dagarna går snabbt nu!
  • Frida Andersson
    alltåinget skrev 2014-06-23 09:21:43 följande:

Frida, du som har två barn sen innan, hur stor skillnad var det mellan 1an och 2an? Föddes 2an tidigare än 1an? Det är ju den statistik man har hört.

Ettan blev akut snitt och tvåan planerat snitt så nr två togs två v innan bf. Samma blir nu med den lille blir snitt v 38+0
  • Frida Andersson
    alltåinget skrev 2014-06-23 09:22:43 följande:

Va kul med en pojke när du har två flickor sen tidigare :) vi tycker också det blir kul med en av varje :)

Ja ska verkligen bli spännande att få en son, se om det skiljer sig från flickor=)
  • Frida Andersson
    alltåinget skrev 2014-06-23 09:23:13 följande:

Ni som har barn sen innan. Hur gamla är dem?

Våra töser är 7 & 8, var lite för sugen efter ettan så blev gravid snabbt. 10 månader mellan barnen vilket har vart helt fantastiskt under hela deras uppväxt. Så nu blir det en liten sladdis. Lite nervös är man allt då det var så länge sen man hade en bebis.
  • Frida Andersson
    Linda 147 skrev 2014-06-23 09:32:07 följande:

14 dagar kvar till snitt idag!! :)

Nu är vi nära!!!! Börjar bli pirrigt! Hoppas den lille inte får för sig att vilja ut tidigare.
  • Frida Andersson
    Jensan78 skrev 2014-06-23 10:58:38 följande:

På lördags kvällen föddes lilla Viggo! :)

Hade en planerad snitt tid tisdag den 24/6 men

Han ville ut tidigare! 12 Dagar innan Bf.

3370 g och 47 cm lång. Lägger upp en bild i bildtråden :)

Jätte grattis!! Gick allt bra för er? Hur länge låg du kvar? Grattis!!
  • Frida Andersson
    Linda 147 skrev 2014-06-23 11:44:47 följande:

Ja det börjar bli lite pirrigt nu! Mest förväntansfull men blir säkert mer nervös ju mer det närmar sig! Hoppas också bebis stannar kvar den sista tiden nu, smidigast så! ;)

Ska väl börja packa bb väskan nästa v tänkte jag. Dock svårt med mina kläder då jag har så lite som passar just nu och tänkte undvika att behöva köpa nu när det är så kort tid kvar
Svar på tråden Julibebis 2014