Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

Legat vaken 1,5 h kan inte somna... ska bli skönt när bebis kommer så man kan ligga åtminstone

• Frida Andersson

Idag ska barnen och jag åka och storhandla. Har vart så skönt atr inte stressa på morgonen. Legat vaken nästintill hela natten så lite seg idag. Könns som bebisen verkligen vill ut.. men vill att han stannar tills snitt datumet. Blit då ändå två v tidigare.

• Frida Andersson
    MeAndBaby skrev 2014-06-16 19:40:14 följande:
    Om ni var jag, väntandes andra barnet och vars barnvakter till sonen (mina föräldrar) åkte bort 2 v innan bf med 3 tim resväg hem, skulle ni känna viss oro? Att fl startar just då och det blir lite panik över att stå där utan barnvakt till en 2,5-åring, med en snabbt framskridande fl? Andra barnet kan ju gå fort. Även om min första tog 30 tim. Inte kul att behöva föda utan sambon pga att denne måste passa sonen i korridoren utanför förlossningsrummet...

Skulle absolut som du känna oro... finns det någon annan släkting, kompis eller nptt som kan ställa upp i värsta fall medans dina föräldrar är på väg??
  • Frida Andersson

Räknar med en hemsj natt. Väldigt ont nertill... könns som nån stoppat in en kniv i underlivet samt att magen är återigen öm och hård. Full fart därinne på den lille. Redan haft en vaken natt inatt vill verkligen sova inatt så jag orkar aktivera flickorna imorgon.

• Frida Andersson

Känner mig trygg med just barnvakts biten då vi har ett bestämt datum. Mina föräldrar ska ha flickorna så vi lämnar redan em/kvällen innan så vi hinner förbereda det sista. Är ju massa olika tvätt instruktioner och fastande som gäller sen ska vi vara på bb 07.30 så måste åka straxt efter sex på morgonen. Dock kan han ju få för sig att vilja komma tidigare men löser sig nog. Har 7 mil till bb .

• Frida Andersson
    mamiama skrev 2014-06-17 07:24:48 följande:
    Idag ska jag på förlossningsplanering och tillväxtultraljud v 35+5. Utifrån hur bebisarna ligger och väger ska det planeras hur jag ska föda och vi ska nog få ett datum när de SENAST ska komma... Är ganska nervös! I morse upptäckte jag oxå min första bristning på magen... (Ska tillägga att jag klarat mej genom 3 graviditeter utan en enda) så jag är lite ledsen och har panik...

Hur gick det för dig imorse?
  • Frida Andersson
    mamiama skrev 2014-06-17 17:15:25 följande:
    Jodå, jag har två normalstora barn i magen som väger 2750g var (!) båda med huvud ner och klartecken för vaginal förlossning. So far so good, MEN!!! Nästa tid blir den 16 juli då jag har bf på bb för STÄLLNINGSTAGANDE för igångsättning... Så har jag otur blir det 40 veckor med stora barn....

Kan förstå hur jobbigt det måste vara, hoppas du slipper gå full tid!
  • Frida Andersson
    mamiama skrev 2014-06-18 08:03:16 följande:
    Nja kanske... Han sa att det absolut inte gör någonting innan v 38+0, men om jag skulle må fruktansvärt dåligt då så kunde jag ringa till dom för ett ställningstagande, men det var sällsynt sa han... Jag förstår inte, min kropp kommer vara så ledbruten och förstörd för att inte tala om psyket! Hur bra mamma blir jag den första tiden? Sinnessjukt...

Mycket att bära på. .. kan tänka mig att det blit extra tungt med två stycken i magen. Hoppas tiden går fort för oss alla och att vi snart glömt allt jobbigt och bara få njuta
Svar på tråden Julibebis 2014