Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

Humlan26 skrev 2014-06-08 18:16:32 följande:
    Så har jag också haft felra gånger, att den är lugn typ en halv dag. Be din sambo lägga huvudet mot magen, då hör han hjärtljuden.

Nu har jag fått massage på magen i 40 min av mannen, å äntligen kände jag vår lilla prins tydligt. Nojjig man är men är så nära nu
  • Frida Andersson
    Virre1979 skrev 2014-06-08 23:37:49 följande:
    Har alla ansökt om föräldrapenning redan? jag läser men fattar ingenting :( vet inte om jag är för trött och virrig nu för tiden, det går inte in. Hörde att man kan boka tid på försäkringskassan om man behöver hjälp så det kanske jag ska ringa och kolla upp.

Gjorde det nu ikväll, är ju bra att göra i god tid. Jag hade ju turen med mig att alla mina inkomstuppgifter var klara så dom fastställt min ersättning (var tvunget att lämnas in då jag blev sjukskriven)
  • Frida Andersson
    Poison82 skrev 2014-06-09 06:35:29 följande:
    Har inte ansökt än men min SGI är fastställd så det ska nog inte vara några problem. Ska till läkaren på torsdag för fortsatt sjukskrivning så får se hur lång den blir. Ska ta någon vecka semester efter att den löpt ut också innan jag sen tar föräldrapenning.

Jag har bart sjukskriven för foglossning sen v 17. Sist nu fick jag intyg ända till bf. Ska ju snittas så blir ju tidigare men då bryts den bara.
  • Frida Andersson
    Poison82 skrev 2014-06-09 07:27:52 följande:
    Ok, hoppas på samma här då

Jag frågade om han inte kunde ta tiden ut. När har du bf och varför är du sjukskriven??
  • Frida Andersson
    Linda 147 skrev 2014-06-09 12:17:21 följande:
    Då har man varit på näst sista besöket hos bm, känns verkligen som nedräkning nu! Fyra veckor kvar till snitt idag och idag är även min första lediga dag! Magmåttet låg på 35 cm (är i vecka 35+2) så straxt under övre kurvan. Bebis låg också med ryggen mot min rygg, dvs armar och ben utåt, vilket inte var så gynnsamt vid en vaginal förlossning (kallas ansiktsbjudning tror jag) så är ännu gladare för att det blir snitt nu! :) Nu ska jag ut och njuta av det fina vädret!

Låter bra! Länktar efter nästa möte med min bm men är inte förns den 26/6 är nyfiken på sf måttet om han dragit iväg ännu mer i storlek. Tänk snart har vi våra bebisar! Kollar ivrigt brevlådan varje dag för att se om vi får vårt datum och tid. Vilken tid ska du snittas??
  • Frida Andersson
    som en sol skrev 2014-06-09 15:00:11 följande:
    Frida, nu har du skrivit ordet "länktar" så många gånger att språkpolisen (jag) inte kan låta bli att skriva att ordet stavas "längtar", alltså med ett g. :)

Dyselexin hänger inte alltid med när mobilen inte hjälper till.
  • Frida Andersson
    Ponyo skrev 2014-06-09 22:41:09 följande:
    Ikväll ringde jag förlossningen. Är i vecka 36 (35+6) snart påväg in i vecka 37. Skulle hämta dottern på dagis och fick sån förvärk att jag nästan vek mig dubbel på vägen. Sen kl 15 har kroppen spökat. Tänkte ta ett bad för att se om det hjälpte (lugnade sig en smula) dock upptäckte jag några bitar slempropp i badet. Hamnade till slut på sängen och när bebisen vred sig lite upplevde jag ett smärtsamt tryck nedåt. Jag tror inte det här blir en Julibebis.... Det blir nog en Junibebis.

Hur mår du idag??
  • Frida Andersson

På fredag börjar barnens sommarlov, ska bli mysigt att ha dom hemma hela sommaren. Dock försöka hitta aktiviteter som jag "klarar" av. Dom är så väldigt förstående att jag har ont men vill verkligen ge dom ett bra sommarlov.  Igår var vi och hämtade vår husvagn, sååå fin=) Kommer försöka tillbringa massa tid i den i sommar, ska bli spännande att campa med en bebis.

• Frida Andersson
    erajka skrev 2014-06-10 13:07:35 följande:
    Har varit på förlossningen, vakna med blöta trosor och blod när jag torkade mig. Har vattenavgång och har förlossningen inte startat innan 8 imorgon så sätter de igång mig
    vilken v är du i??
Svar på tråden Julibebis 2014