• mars2011

Julibebis 2014

Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?

• Svar på tråden Julibebis 2014
  • gubbenhilfe
    huldaskarin skrev 2013-11-14 10:54:42 följande:
    Berättar du att du är gravid får du säkert inte chansen. En kompis berättade sanningen och då var arb.givaren helt plötsligt inte alls intresserad  

Risken är ju stor men i och med att jag har ett jobb idag så är jag inte beroende av att få det här jobbet. Jag vill byta arbetsplats eftersom jag tycker att min chef är en stor skit. Och jag tänker som så att om de inte vill anställa mig på grund av att jag är gravid så vill jag inte heller ha jobbet.

Jag jobbar i en bransh som är hårt styrd av lagar och regel och där ärlighet är en viktig del, att inte berätta känns helt galet.   
  • gubbenhilfe
    Wopr skrev 2013-11-14 10:58:53 följande:
    Å, jag ska antagligen börja en ett och ett halvt år lång utbildning i mars. Hur tänkte jag där?

Det kommer säkert gå riktigt bra för dig. Håller tummarna!

Tack! Jag pluggar oxå och har för avsikt att fortsätta med det även när liten kommer. Gjorde det när jag fick min son och det var inga problem. Vi kan ju konstatera att jag gillar att ha många bollar i luften. Jag jobbar heltid, pluggar på halvitd och är mamma. Allt går om man bara vill. (Och har men man som är helt underbar och ställer upp.)
  • Wopr
    mamiama skrev 2013-11-14 09:35:54 följande:
    OMG!!!! Han såg TVÅ hinnsäckar på ul!!!!! För tidigt för att se foster så ska tillbaka om 2 veckor, tror jag döööör!!!
    Men så spännande :) Nu blir nästa jag nervös för din skull. Ha ha! Tungan ute
  • Wopr
    gubbenhilfe skrev 2013-11-14 11:02:33 följande:

Tack! Jag pluggar oxå och har för avsikt att fortsätta med det även när liten kommer. Gjorde det när jag fick min son och det var inga problem. Vi kan ju konstatera att jag gillar att ha många bollar i luften. Jag jobbar heltid, pluggar på halvitd och är mamma. Allt går om man bara vill. (Och har men man som är helt underbar och ställer upp.)
    Mitt blir i så fall plugg på heltid och jag måste vistas på skolan i stort sett hela tiden. Men det får lösa sig helt enkelt. Pappan får väl vara hemma istället för mig.
  • gubbenhilfe
    Wopr skrev 2013-11-14 11:06:09 följande:
    Mitt blir i så fall plugg på heltid och jag måste vistas på skolan i stort sett hela tiden. Men det får lösa sig helt enkelt. Pappan får väl vara hemma istället för mig.

Jag läser på distans så då är det ju lite lättare. Men jag är helt övertygad om att ni fixar det. Vad är det för utbildning? Själv läser jag ekonomutbildningen och lite extra kurser som jag tycker verkar kul.
  • Cecam
    mamiama skrev 2013-11-14 09:35:54 följande:
    OMG!!!! Han såg TVÅ hinnsäckar på ul!!!!! För tidigt för att se foster så ska tillbaka om 2 veckor, tror jag döööör!!!

Men va spännande! Glad Grattis Mamiama! Vilken vecka är du i? :)
  • Wopr
    gubbenhilfe skrev 2013-11-14 11:11:05 följande:

Jag läser på distans så då är det ju lite lättare. Men jag är helt övertygad om att ni fixar det. Vad är det för utbildning? Själv läser jag ekonomutbildningen och lite extra kurser som jag tycker verkar kul.
    Jag har faktiskt tänkt mig att bli trafikskollärare såhär på äldre dar ;)
    Får väl se om det är något för mig. Jag som hela tiden är så frustrerad på alla klantar i trafiken. Ha ha!
  • gubbenhilfe
    Wopr skrev 2013-11-14 11:17:59 följande:
    Jag har faktiskt tänkt mig att bli trafikskollärare såhär på äldre dar ;)
    Får väl se om det är något för mig. Jag som hela tiden är så frustrerad på alla klantar i trafiken. Ha ha!
    Spännande! Då sätter jag mitt hopp till då jag kan bli helt tokig på att ingen vet hur man ska blinka i en rondell! Lycka till.
  • mamiama

Är i v 4+5 idag ska tillbaka om 2 veckor å titta igen, mamma är enäggstvilling men det är ju inte ärftligt, fast 1 på 10 får tvillingar efter behandling med pergo, SKITHÄFTIGT!!!

• Surrih

Gud va spännande med tvillingar! :D gubbenlhife vad läser du? Funderar på att läsa till usk på distans under mamma ledigheten. Men vet inte om de blir för tufft?

Svar på tråden Julibebis 2014