• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Gina43
    Moolie skrev 2014-01-08 19:13:55 följande:

Jag fick aldrig svar på hur högt/lågt mitt AMH värde var. är jag ringde sa barnmorskan att det var lågt men normalt. När jag ringde gynekologen (eller vad hon nu var) så sa hon att den första inte fick säga något utan det skulle gått genom henne. Och då sa hon helt plötsligt att det var lågt. Men så sa jag att min ägglossning hade varit tre dagar innan provet och att man kanske skulle ta med det i beräkning. Men det fanns det inga anteckningar om... Ja, en enda röra alltså...

Jag har Gonal och 150IE. Men om du har 108IE så har du ju fått mindre än mig... Konstigt... Usch, tänk om jag blir överstimulerad! Vad händer då??

Hur många gånger åkte du in på VUL under sprutorna?

Jag tror inte att man kan jämföra doserna och dessutom är det olika preparat. Alla reagerar dessutom olika på stimulansen. Som jag nämnde så kommer kliniken att justera doserna på bästa sätt för dig så oroa dig inte!

Jag hade ett högt AMH, det var därför som jag fick lägre dos än det man först hade planerat. Men det där, det är bara ett lotteri.
  • Gina43
    Libra1 skrev 2014-01-08 20:00:22 följande:
    Här står det att det ska tas på dag 3. Men jag litar mer på vår läkare. Man kan iaf kolla värdena. Över 1 är normalt och över 3 så kan man ha PCO. Under 0,7 är under normalt.

fertilitetsguiden.com/genetik/fsh_amh.php
    Jag hade över 7 och har inte PCO. Jag var själv väldigt förvånad över resultatet för jag har passerat 30-sträcket (men är inte 43 år, heh) och hade förväntat mig ett mycket lägre värde. Just där och då var det fantastiska nyheter och en liten positiv kick som jag behövde (wow, det finns ägg!). Men det är negativa sidor med sådana värden också, som att lätt bli överstimulerad. Det var ju jättenära att det blev så. Idag, 9 veckor efter ET har jag fortfarande förstorade äggstockar.
  • Moolie

Pratade med vår klinik idag och de sa att man skulle börja på dag två ELLER tre! Jag får oftast min mens mitt under natten. Så dag två känns mer rimligt! :) Nej nej! Jag jämför inte preparaten som så! Utan mängden som man sprutar in! :) Man har ju olika anledningar till varför man har sin mängd. Problemet är att jag aldrig fått veta mitt AMH! :/ Därför jag blev så fascinerad av det nu!

• Libra1

Moolie: Jag ska börja på dag 2. Nog för att jag har kortare cykel. Första mensdagen är när det kommer rött och färskt blod. Så det första på natten gäller nog inte utan det som kommer dagen efter då. Klurigt det där! :)

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-08 21:57:52 följande:
    Moolie: Jag ska börja på dag 2. Nog för att jag har kortare cykel. Första mensdagen är när det kommer rött och färskt blod. Så det första på natten gäller nog inte utan det som kommer dagen efter då. Klurigt det där! :)
    Precis som jag tänkte då! :) Ja, får jag det under natten tar jag ju sprutan på kvällen efter så att säga! :) Smidigt! ;)

Usch, tänk om mensen hoppar över sig pga ens nervositet! Jag kan inte tänka på något annat än de där förbenade sprutorna just nu!! 
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-11 08:51:13 följande:
    Samma här. Tänker enbart på att vi ska dra igång snart. Måste försöka komma på något annat att fokusera på annars blir jag nog galen.
    Jag fick världens utbrott på hela familjen nu i morse! Så.... Jag har PMS nu! NU är det nära! Mensen får hålla sig tills på måndag!!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö