• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • 2014bebis

Har varit på samtal nu och som du skrev Libra1, jag kunde lika bra varit utan.
    Inte några jätte bra svar på mina frågor mer än att jag får bra med ägg och de är fina, min mans spermier är bra
    och de har ingen aning varför det inte tar sig. AMH tyckte han var onödigt att ta då jag får normalt med ägg.

Känner mig inte alls klokare men nu lämnar jag Rmc bakom mig och blickar framåt mot nya möjligheter!

Moolie: vad jobbigt för dig men vilken tur du hade att chauffören hittade påsen =)

• Moolie
    2014bebis skrev 2014-01-08 12:20:14 följande:

Har varit på samtal nu och som du skrev Libra1, jag kunde lika bra varit utan.
    Inte några jätte bra svar på mina frågor mer än att jag får bra med ägg och de är fina, min mans spermier är bra
    och de har ingen aning varför det inte tar sig. AMH tyckte han var onödigt att ta då jag får normalt med ägg.

Känner mig inte alls klokare men nu lämnar jag Rmc bakom mig och blickar framåt mot nya möjligheter!

Moolie: vad jobbigt för dig men vilken tur du hade att chauffören hittade påsen =)

Men kan du inte be din barnmorska ta prover? Jag fick flera tester gratis via landstinget! :) Bara ett tips!

Ja, jag blev jätte nervös! :/ Men det löste sig! Känner på mig att mensen kan komma vilken dag som helst nu!

Jag har läst på via artiklar eller trådar här på FL. Sen ringer jag och frågar snabbt. Då verkar det som om jag vet mer och de ger ett mer invecklat svar som jag sen kan analysera sönder här! ;) Lurig!

Jag fick veta att de skulle gena från livmodern till äggstocken! Det var min överraskning när jag gick...! Vi fick betala 2 200kr för första besöket... Men ja, min man ville höra det från dem! Så han kände sig trygg!

Vad fick din man ut av det? :)
  • Libra1

Millan: Spännande med första besöket. Men tråkigt med vikten. Så svårt att ta tag i det när man mår dåligt. Du får försöka tänka att de vill ert bästa om ni måste vänta. Har du testat någon diet? Många PCOare verkar fungera bättre med t ex LCHF. Jag testade ett tag och rasade lite i vikt. Tyvärr är det inte den optimala dieten för mig som vegetarian med IBS. Moolie: Vilken tur. :) 2014bebis: Vad tråkigt att du kände samma. Men skönt att ha lämnat det bakom sig. Fast jag kommer sakna sköterskorna mycket. De flesta var så gulliga och förstående. Vissa pratade man mycket med. Fråga efter att kolla AMH och sköldkörtel på Nordic. De vill ju att man ska lyckas. Fråga om det finns något mer. Du betalar där och kan kräva mer. :) Moolie: Vi behövde bara betala 1200:- och då ingick ultraljud och blodprov.

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-08 13:08:13 följande:
    Millan: Spännande med första besöket. Men tråkigt med vikten. Så svårt att ta tag i det när man mår dåligt. Du får försöka tänka att de vill ert bästa om ni måste vänta. Har du testat någon diet? Många PCOare verkar fungera bättre med t ex LCHF. Jag testade ett tag och rasade lite i vikt. Tyvärr är det inte den optimala dieten för mig som vegetarian med IBS. Moolie: Vilken tur. :) 2014bebis: Vad tråkigt att du kände samma. Men skönt att ha lämnat det bakom sig. Fast jag kommer sakna sköterskorna mycket. De flesta var så gulliga och förstående. Vissa pratade man mycket med. Fråga efter att kolla AMH och sköldkörtel på Nordic. De vill ju att man ska lyckas. Fråga om det finns något mer. Du betalar där och kan kräva mer. :) Moolie: Vi behövde bara betala 1200:- och då ingick ultraljud och blodprov.
    Jag bara betalar och ser glad ut! Kommer knappt ihåg första besöket.. Vi pratade, tog blodprov, VUL och.... Jahh.. Vet inte mer! :P Vi var inte där länge i alla fall! 
  • Libra1

Ok! Då är det nog samma då. Fick ni betala för mycket då?

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-08 14:51:30 följande:
    Ok! Då är det nog samma då. Fick ni betala för mycket då?

Ingen aning! :P vi fick säkert något extra! Men blodproven kostade 1000kr för båda, VUL kostade 600 och samtalet 600? Eller minns jag fel?
  • Libra1

Hm! Vi fick en klumpsumma på 1200:-. Det står på hemsidan. Men inte vad som ingår mer än läkarkonsultation.

• Libra1

Imorgon ska jag förresten ringa och säga att vi kör i februari istället för mars. Vi känner att IVF-resan är viktigare än bröllopsresan just nu. :D

• 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-01-08 16:09:18 följande:
    Imorgon ska jag förresten ringa och säga att vi kör i februari istället för mars. Vi känner att IVF-resan är viktigare än bröllopsresan just nu. :D

Vad spännande Libra1!!! Stort lycka till!
  • 2014bebis

Moolie: min man var inte med . Tror inte han heller fått ut något.

Får kanske göra som du, ringa och fråga. ????

Känner mig helt snurrig av allt man läser , kosttillskott behandlingar osv. Vet inte vart man ska börja.

Jag fortsätter äta folsyra B12 och Dvita så får vi se vad Nordic säger att de vill jag ska ta. Blir så villrådig.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö