• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-08 16:09:18 följande:
    Imorgon ska jag förresten ringa och säga att vi kör i februari istället för mars. Vi känner att IVF-resan är viktigare än bröllopsresan just nu. :D
    Ooooohhh! :D Heja! :D
  • Gina43

IVF Nordic testade AMH värde på mig på en gång. Innan testresultatet fick jag inte svar på om vi fick köpa 3-pack, vilket vi sedan fick eftersom resultatet var bra. Det är bra att veta hur AMH ser ut, så kan de justera dosen lite bättre (stor äggreserv = högre risk för överstimulering). 

• Moolie
    Gina43 skrev 2014-01-08 18:29:39 följande:
    IVF Nordic testade AMH värde på mig på en gång. Innan testresultatet fick jag inte svar på om vi fick köpa 3-pack, vilket vi sedan fick eftersom resultatet var bra. Det är bra att veta hur AMH ser ut, så kan de justera dosen lite bättre (stor äggreserv = högre risk för överstimulering). 
    Var går gränsen för stor?? Jag har fjorton ägg eller fler och har 150IE....!! Hur mycket har du fått??
  • Gina43
    Moolie skrev 2014-01-08 18:32:36 följande:
    Var går gränsen för stor?? Jag har fjorton ägg eller fler och har 150IE....!! Hur mycket har du fått??
    AMH-värdet kan delvis ge indikationer på hur stor äggreserven är. Det är främst så att låga värden kan visa nedsatt äggstocksfunktion och det kan bli (men måste inte vara) lite svårare att få ut ägg. Nu är jag ingen expert, men jag har fått höra att ett värde på cirka 2,0 är ett normalvärde (jag låg över värdet). 

Oroa dig inte, kliniken justerar dosen för dig efter kontroll! Tror att 150 IE (Purgeon) är vanlig dos att börja med. Har du redan 14 äggblåsor är det förhoppningsvis en hel del som är mogna vid äggplock!

Jag började med 108IE Puregon och sänktes stegvis eftersom jag var på gränsen till överstimulerad, vilket  förstås inte var bra. Jag slutade på 75IE. 
  • Moolie
    Gina43 skrev 2014-01-08 18:59:53 följande:
    AMH-värdet kan delvis ge indikationer på hur stor äggreserven är. Det är främst så att låga värden kan visa nedsatt äggstocksfunktion och det kan bli (men måste inte vara) lite svårare att få ut ägg. Nu är jag ingen expert, men jag har fått höra att ett värde på cirka 2,0 är ett normalvärde (jag låg över värdet). 

Oroa dig inte, kliniken justerar dosen för dig efter kontroll! Tror att 150 IE (Purgeon) är vanlig dos att börja med. Har du redan 14 äggblåsor är det förhoppningsvis en hel del som är mogna vid äggplock!

Jag började med 108IE Puregon och sänktes stegvis eftersom jag var på gränsen till överstimulerad, vilket  förstås inte var bra. Jag slutade på 75IE. 

Jag fick aldrig svar på hur högt/lågt mitt AMH värde var. är jag ringde sa barnmorskan att det var lågt men normalt. När jag ringde gynekologen (eller vad hon nu var) så sa hon att den första inte fick säga något utan det skulle gått genom henne. Och då sa hon helt plötsligt att det var lågt. Men så sa jag att min ägglossning hade varit tre dagar innan provet och att man kanske skulle ta med det i beräkning. Men det fanns det inga anteckningar om... Ja, en enda röra alltså...

Jag har Gonal och 150IE. Men om du har 108IE så har du ju fått mindre än mig... Konstigt... Usch, tänk om jag blir överstimulerad! Vad händer då??

Hur många gånger åkte du in på VUL under sprutorna?

• Libra1

AMH-värdet kan man ta när som helst i cykeln. Spelar ingen roll. :)

Sen bör man nog inte jämföra doserna. De är helt individuella. :)

Jag känner mig verkligen att dra igång snart. Tänk, om 7 veckor kan jag vara gravid!!! :D

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-08 19:21:59 följande:
    AMH-värdet kan man ta när som helst i cykeln. Spelar ingen roll. :)

Sen bör man nog inte jämföra doserna. De är helt individuella. :)

Jag känner mig verkligen att dra igång snart. Tänk, om 7 veckor kan jag vara gravid!!! :D
    Jaha! Okej! För de sa att jag skulle ta det så nära ägglossning som möjligt! :/

Ja eller hur! Det känns helt overkligt! :O Börjar kännas lite läskigt till och med! 
  • Finmamma

De tog mitt amh värde på dag 38, och då hade jag ev äl på dag 17. Mitt amh värde låg på 7.0...

• Libra1

Moolie: Konstigt! Till oss sa läkaren att man kunde ta det när som för det blir samma värde.

Känns lite nervöst att ta. Men vi får ju alltid ut en del ägg så borde väl inte vara nervös. :O

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö