• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1

Vad bra! :) Eller ja inte PMSen, men att det är nära. :)

Vad händer om man får sin mens en lördag och ska börja med sprutorna på dag 2? Hm! Man ska ju ringa in innan. :O

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-11 12:10:39 följande:
    Vad bra! :) Eller ja inte PMSen, men att det är nära. :)

Vad händer om man får sin mens en lördag och ska börja med sprutorna på dag 2? Hm! Man ska ju ringa in innan. :O
    Jag har en ägglossningsapp! Så jag håller reda på det där! Men nu när jag pratade med dem i veckan så sa de att man hellre skulle ringa några dagar innan än efter. Men jag hade börjat ändå! Om du får din mens på lördagen så börjar du väl ta sprutorna på måndagen? Räkna 48h efter blödningen! Så kanske det blir lättare? Jag har egentligen INGEN aning eftersom detta är första gången för mig! Men det är en teori!
  • Libra1

Nä dag 1 är ju när riktig mens börjar. Fast jag kommer att veta exakt när den kommer. Tar älstickor, känner min äl och mensen kommer alltid 12 dagar efter. :)

Tror inte den borde komma på helgen. Då har cykeln ballat ur. :P

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-11 12:51:01 följande:
    Nä dag 1 är ju när riktig mens börjar. Fast jag kommer att veta exakt när den kommer. Tar älstickor, känner min äl och mensen kommer alltid 12 dagar efter. :)

Tror inte den borde komma på helgen. Då har cykeln ballat ur. :P
    Alltså, jag blev nojig och stirrade ner i mitt papper på toa i säkert fem minuter nyss! Såg ut som rosa! Då kommer min mens förmodligen imorgon natt eller i natt! Den ska komma först om FEM dagar! 
  • Libra1

Oj! Så var min cykel förra gången. Men jag åt Östrogen för ett tag sen så det är nog det som spökar. Sen kan jag ha spottings i någon dag innan det drar igång.

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-11 18:49:13 följande:
    Oj! Så var min cykel förra gången. Men jag åt Östrogen för ett tag sen så det är nog det som spökar. Sen kan jag ha spottings i någon dag innan det drar igång.
    Ibland gör min mens sådana hopp! :O
  • Libra1

Då har du nog haft tidigare ägglossning. Känner du av den något?

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-11 20:19:35 följande:

Inte en susning! När den prickar rätt gör jag det eftersom jag tänker på det. Men annars känns det som vilken stickning som helst. Ibland kan jag känna att det sticker till i äggstockarna, utöver ägglossning!
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-11 20:19:35 följande:

Hur känner du förresten? :P
  • Libra1

Jag får riktigt ont. Tror det rinner ut vätska i buken. Det var läkarens förklaring. Förstår inte hur man ska kunna ha sex då. :P

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö