• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1

Vet inte var gränsen går för lite, lagom, många. Jag har fått ut 12, 7, 14. Gonal-F, Gonal-f, Menopur. Vilken spruta och dos har du tagit?

• 2014bebis

menopur och 375 enheter alla 3 gångerna.
    Får fråga Krystof om det är normalt antal ägg på slutsamtalet

• 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-01-07 12:26:31 följande:
    Ah så du ska också gå till Krystof. Han är bäst! :)

Vi har nog haft alla på Rmc men nu senast var det Krystof. Ja han är väldigt bra , men säger inte mer än nödvändigt. Tror jag kommer få dra ut alla svar ur honom ????.
  • Moolie

Jag såg att jag var 150IE! :) Mycket eller lite? :O Vet inte alls hur man mäter det där! 

Hämtade ut mitt paket på apoteket idag. Tydligen fick jag bara med mig 2/5 av paketet! På följesedeln stod där massor av produkter. Men där var bara en ogal och två paket vagitorier! Nervös!! 

• Finmamma

Har någon här inne testat med 37.5 ie gonal-f? Hur gick det? Jag börjar spruta på tors. Mensen kom idag ska inte in och kolla äggblåse tillväxten förrän på fre nästa vecka... Hmmm känns lite länge att spruta utan vul med tanke på att detta är första gången jag testar med sprutor..

• Moolie
    Finmamma skrev 2014-01-07 21:09:03 följande:
    Har någon här inne testat med 37.5 ie gonal-f? Hur gick det? Jag börjar spruta på tors. Mensen kom idag ska inte in och kolla äggblåse tillväxten förrän på fre nästa vecka... Hmmm känns lite länge att spruta utan vul med tanke på att detta är första gången jag testar med sprutor..
    Äsch! Kör på! ;) 
  • Libra1

2014bebis: Ja vi har också haft alla. Har tyckt att Krystof varit svår innan men nu var han lättare att prata med. Kanske för att man kan lite mer.

Moolie: Det är nog en ganska vanlig dos för att vara första gången. Hade de inte allt hemma? Sprutorna måste du ju ha först. Sen är det ju Orgalutran om du ska ha den. Ovitrelle och Vagiatorer. Något mer du ska ha? De får beställa hem.

Ett tips om ni bor i Malmö är att hämta ut på sjukhuset. Där har dem alltid allt hemma.

Finmamma: Man brukar få göra ett VUL på dag 6-8. Så nog ingen fara med den låga dosen. Spännande! Har aldrig testat detta tyvärr.

• Millan14

Lycka till alla ni som är i startgropen!

Vi har första samtalet nästa fredag-känns bra å nervöst samtidigt. Tror dock att de kommer anmärka på min vikt. Har pco å svårt med vikten å att gå ner. Efter vårt missfall i slutet på sept har jag haft noll energi till motion å ingen motivation till att ta tag i vikten. Har nu kommit igång iaf å gått ner 2-3 kg sedan jul. Men tror inte att Pia kommer tycka att vi ska köra igång förrän jag gått ner mer. Tråkigt, men samtidigt vet jag att det är det bästa. Så försöker se detta som ett möte där vi tar lite beslut, går igenom våra sista försök å att jag inte ska bli för besviken om vi inte sätter igång direkt. Man vill ju, men om det ökar chanserna med viktnrdgång, så måste jag ju det! Ja, bara lite tankar från mig ð???

Lycka till alla!!

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-08 10:36:11 följande:
    Moolie: Det är nog en ganska vanlig dos för att vara första gången. Hade de inte allt hemma? Sprutorna måste du ju ha först. Sen är det ju Orgalutran om du ska ha den. Ovitrelle och Vagiatorer. Något mer du ska ha? De får beställa hem.

Ett tips om ni bor i Malmö är att hämta ut på sjukhuset. Där har dem alltid allt hemma.
    Tyvärr bor vi inte i Malmö! Men jag fick köra till Apoteket igen idag (tar ungefär en timme dit) och hämtade ut resten. Påsen hade försvunnit i transporten men chauffören hade hittat den idag! Phew! 
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö