• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Finmamma

Moolie, vi går i Malmö. :) Idag hämtade jag ut gonalf och ovitrelle. Undrar om jag överhuvudtaget kommer svara på 37,5....

• Moolie
    Finmamma skrev 2014-01-04 21:49:59 följande:
    Moolie, vi går i Malmö. :) Idag hämtade jag ut gonalf och ovitrelle. Undrar om jag överhuvudtaget kommer svara på 37,5....

Så kul! Svara?
  • Moolie
    Finmamma skrev 2014-01-06 20:28:08 följande:
    Moolie, dvs om några äggblåsor kommer börja växa på så låg dos

Aha! Om det är för låg dos då alltså?
  • Libra1

Finmamma: Välkommen hit och lycka till! Hoppas det fungerar. :)

Jag ska ta en dos på 225 IE. Hur mycket tar ni andra?

• 2014bebis

Nu har vi fått tid hos Pia i slutet på januari, hon lät väldigt barsk på telefon men det blir säkert bra. Har i 3 dagar försökt få tag i rmc men det är omöjligt att ens komma fram och få stå i kö. Det är så frustrerande. Ni som varit på slutsamtal, vad får ni reda på då? Måste man ha det innan man kan gå vidare?

Jag hoppas så att dom på Nordic gör något annorlunda, vi har fått samma behandling och dos av menopur varje gång på rmc. Känns som om jag ska tro att det ska funka så måste något ändras. Undrar hur öppna dom är för tex assisterad hatching.
    Ni som gått på rmc tidigare och börjat på Nordic hur har dom ställt sig till tidigare behandlingar?

• Libra1

2014bebis: Frustrerande att inte komma fram. Försök ringa på em innan 15.

Angående slutsamtalet på RMC så tyckte vi att det var bortkastade pengar. Vi diskuterade bara det vi redan visste. 600:- kostar det. Men har ni många frågor kan det vara värt det.

Jag har läst på mycket och vi diskuterade fram den nya behandlingen tillsammans. Jag ska t ex få köra korta protokollet istället för långa som RMC alltid tyckte. Vi ska testa göra ICSI på hälften. Jag fick välja medicin då jag svarat lika. Sven var väldigt bra att diskutera med och väldigt kunnig på det mesta. Antar att Pia är det också. :)

• 2014bebis

Libra1, tack så mycket! Låter ju bra att få vara med och diskuttera lite. Ang slutsamtal så får jag gå själv då min man ej är hemma och vi kunde tidigast få en tid i februari och det kändes alldeles för långt bort, men då hade man kanske kunnat strunta i det.  Men ingår inte det besöket i högkostnadsskyddet? Eller du hade kanske inte frikort när ni var där.

Jag har också alltid haft det långa protokollet och skulle så gärna vilja testa det korta om dom tror att jag kan få fram ägg med det. Vet egentligen inte varför det alltid varit det långa, kanske min ålder har med det att göra. På rmc har det aldrig varit tal om något annat.

• Libra1

Jo det ingår i högkostnadsskyddet. Så har du kvar så gå. Det kostar 300:-/pers. Så din man var inte tvungen att följa med?

Får du ut många ägg med långa så kan du säkert få göra korta. Jag är också äldre och ska få kolla min äggreserv. Var på om det. AMH-värde heter det. Så är det lättare att bestämma behandling efter det. RMC kollar aldrig detta.

• 2014bebis

Jag har fått ut 7,9,7 det är väl kanske inte så många. Tack för tipset det ska jag absolut be att få göra.

Blev lite förvånad när sköterskan sa att han inte behövde följa med men det är ju bra om det ändå inte är så informativt. Han har svårare att ta ledigt från sitt jobb.
    Har du fått ut många ägg vid dina behandlingar?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö