• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • 2014bebis

Hej!

Hoppas det är ok att hoppa in här. Jag har gjort 4 försök på Rmc Malmö men har aldrig fått ett plus. Nu ska vi göra ett nytt försök men vet ej om vi ska välja Cura/Öresund eller Nordic. Får jag fråga varför ni valde Nordic?

• Moolie
    2014bebis skrev 2013-12-29 22:07:27 följande:
    Hej!
    Hoppas det är ok att hoppa in här. Jag har gjort 4 försök på Rmc Malmö men har aldrig fått ett plus. Nu ska vi göra ett nytt försök men vet ej om vi ska välja Cura/Öresund eller Nordic. Får jag fråga varför ni valde Nordic?
    Deras omdömen på Öresund är inte så bra. Deras lokaler verkar ovårdade och deras bemötande av patienter verkar inte vara speciellt bra heller. Jag har fått uppfattningen om att de är väldigt ostrukturerade och det verkar inte vara någon direkt ordning på något.
  • Libra1

Moolie: Lite orättvist. :-/

2014bebis: Välkommen hit! Vi valde Nordic IVF eftersom vi hört bra om dem samt att de är billigare. Lycka till!!!

God fortsättning

• Millan14

2014bebis- vi har valt att nu vända oss till nordic, dels pga att de är billigare samt att jag önskar att curaöresund skött "efterarbetet" efter vårt missfall bättre. Vi behöver en nystart å därför hoppas vi nu på nordic.

Gott nytt år å hoppas på många graviditeter 2014! :)

• 2014bebis

Tack!

Jag ska ringa Rmc i morgon för att boka slut samtal och beställa journaler. Vet ni om det tar lång tid att få?

Sen ska jag ringa Nordic och hoppas få en tid inom kort. Vill komma igång så fort som möjligt.

Gott nytt år. Hoppas detta år är vårt år ????

• Moolie
    2014bebis skrev 2014-01-01 21:41:53 följande:

Tack!

Jag ska ringa Rmc i morgon för att boka slut samtal och beställa journaler. Vet ni om det tar lång tid att få?

Sen ska jag ringa Nordic och hoppas få en tid inom kort. Vill komma igång så fort som möjligt.

Gott nytt år. Hoppas detta år är vårt år ????

Det beror nog på hur hög belastning de har just då! :) Det kan nog ta en stund! Men de kan nog skicka direkt till kliniken tror jag?

Klart 2014 är vårt år!!
  • Libra1

Nu har de ju haft stängt ett tag så tar kanske lite längre tid. För oss tog det bara 1-2 veckor att få journalerna. De kan även skicka direkt till kliniken. :)

2014 ska definitivt bli vårt år!!!

• Finmamma

Hoppas det är ok att hoppa in här. Går också på nordic ivf center! Är super nöjd! Mkt bra service! Har nyss avskutat en provera kur och inväntr mens. Ska börja med gonal f på andra mensdagen. Aldrg provat sprutor förut och är nervös. Ska börja med en låg dos på 37.5 iu el vad det nu heter. Vet inte vad jag ska förvänta mig. Min situation är lite annorlunda då vi redan har två gemensamma barn som belv till med pergotime. Jag får aldrig egen äl! Vi har alltid velat ha tre barn men det ville sig inte med pergo denna gången, fick ingen äl alls på 4 mån. Alternativet var att lägga ner drömmen om en trea alt försöka med sprutor. Vi ska alltså inte göra ivf utan bara få till en äl med förhoppningsvis bara en äggblåsa. Ngn mer än jag som inte gör ivf? Erfarenheter? Hoppas alla här inne blir gravida väldigt snart!!!!

• Moolie
    Finmamma skrev 2014-01-04 00:48:14 följande:
    Hoppas det är ok att hoppa in här. Går också på nordic ivf center! Är super nöjd! Mkt bra service! Har nyss avskutat en provera kur och inväntr mens. Ska börja med gonal f på andra mensdagen. Aldrg provat sprutor förut och är nervös. Ska börja med en låg dos på 37.5 iu el vad det nu heter. Vet inte vad jag ska förvänta mig. Min situation är lite annorlunda då vi redan har två gemensamma barn som belv till med pergotime. Jag får aldrig egen äl! Vi har alltid velat ha tre barn men det ville sig inte med pergo denna gången, fick ingen äl alls på 4 mån. Alternativet var att lägga ner drömmen om en trea alt försöka med sprutor. Vi ska alltså inte göra ivf utan bara få till en äl med förhoppningsvis bara en äggblåsa. Ngn mer än jag som inte gör ivf? Erfarenheter? Hoppas alla här inne blir gravida väldigt snart!!!!

Så bra att man kan göra så!!!! :D Vi ska gå igenom en sedvanlig IVF eftersom min man gjort en vasektomi. Går ni i Malmö eller Göteborg? :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö