Inlägg från: Lantlollan |Visa alla inlägg
  • Lantlollan

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

JayCee skrev 2014-02-25 20:25:52 följande:
    Vet inte varför min bild inte syns. Jag ser den själv...
    Men här är den igen:

...och tar du tempen på exakt samma tid varje dag? På helgerna, när jag kliver upp tre timmar senare, kan jag ha ganska stor temperaturökning har jag märkt (+0,4 grader på tre timmar på ett ungefär). Så därför ställer jag alltid klockan och tempar samma tid, sedan somnar om igen.
    33 år, försök till första barnet. Oskyddat sedan juli 2012, mer seriöst sedan hösten 2013.
  • Lantlollan
    JayCee skrev 2014-02-25 22:10:40 följande:
    Jag använder Pearly, och den är ju till för just detta. Tempar i munnen. Har väldigt oregelbundna tider, men med Pearlyn kan en tempa max +/- 3 timmar jämfört med föregående dag. Försöker att alltid tempa ca 6-8 timmar efter att jag har lagt mig på kvällen (dvs efter ca 5-7 timmars sömn). Om jag är ledig så brukar jag ta tempen tidigt på morgonen och sen somna om.  Skulle kanske börja anteckna tid för temp, men vet inte vad som är intressant; lokal tid (reser mycket i olika tids-zoner), tid hemma, antal timmars sömn innan temp?

Ska försöka lära mig att känna igen mina flytningar nu så kan jag gå efter det när det är dags att sätta igång. :)
    Då tror jag att det är det som gör att dina kurvor är lite bananas - dvs resandet och de olika tiderna. Trixigt att få ihop, det har jag full förståelse för. Jag reser också mycket i min tjänst, men har de senaste månaderna inte jobbat pga sjukskrivning efter operation, så det ska bli "intressant" att se hur/om mina kurvor spårar ur när jag börjar resa igen... 

Men det verkar ju ha en logisk förklaring iaf, alltid skönt!!
    33 år, försök till första barnet. Oskyddat sedan juli 2012, mer seriöst sedan hösten 2013.
  • Lantlollan
    Sweetie skrev 2014-02-25 22:44:44 följande:
    Blåblomman skrev 2014-02-26 08:44:52 följande:

Välkomna! :)
  • Lantlollan
    Jag använder Pearly, och den är ju till för just detta. Tempar i munnen. Har väldigt oregelbundna tider, men med Pearlyn kan en tempa max +/- 3 timmar jämfört med föregående dag. Försöker att alltid tempa ca 6-8 timmar efter att jag har lagt mig på kvällen (dvs efter ca 5-7 timmars sömn). Om jag är ledig så brukar jag ta tempen tidigt på morgonen och sen somna om.  Skulle kanske börja anteckna tid för temp, men vet inte vad som är intressant; lokal tid (reser mycket i olika tids-zoner), tid hemma, antal timmars sömn innan temp?

Ska försöka lära mig att känna igen mina flytningar nu så kan jag gå efter det när det är dags att sätta igång. :)
    Jag skulle nog förresten anteckna alltihop - lokal tid, tid hemma och antal timmars sömn innan temp! Kanske testa att "filtrera bort" de dagar då du har vaknat upp på annorlunda tid än den du normalt gör hemma och se om kurvan blir jämnare?
  • Lantlollan

...tex din kurva från 16/12-15/1. Före äl har du en jättetopp i tempen, CD8-11. Var du på resa då, eller hemma? Kan ju vara lite detektivarbete, men kanske kan du hitta sådana mönster?
  • Lantlollan
    MjölkChoklad skrev 2014-02-26 10:47:24 följande:
    Åh - spännande!!!! *Böjar genast bocka av en massa symtom som jag nog har*
    Håller tummarna!
  • Lantlollan
    JayCee skrev 2014-02-26 11:40:51 följande:
    Ja, du har nog rätt. Jag får göra lite detektivarbete för att reda ut min spretiga kurva. Just den toppen som du nämner då var jag på resa och just den dagen och dagen innan var väldigt stressiga. Så det kan ju vara en anledning. Kanske skulle jag göra en kurva över endast de dagarna när jag är hemma, för att de om det spretar mindre. :)

Men så bra att det hade ett samband! Det kan ju lindra oron iaf. Ja, så hade nog jag gjort. Tempande är ju svårt om man jobbar skift (iaf enligt infon på FertilityFriend och några andra ställen jag kollat) just efterom man har olika tider man vaknar. Och det blir ju lite samma sak med att resa mellan tidszoner. Vi ska till Thailand nästa vecka, som ligger 6 timmar före, så det ska bli intressant att se hur min tempkurva kommer att se ut! Förmodligen blir det helt bananas. :)
  • Lantlollan
    MjölkChoklad skrev 2014-02-26 17:05:03 följande:
    Tjohooo - tog ett test
    Men ÅH!!!! Grattis från hela mitt hjärta!!! Jag vill också!!! Skrattande
  • Lantlollan

Plockar upp BIM-listan och lägger till dig Mjölkchoklad! Glad

{#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower}  
    Jenna0808 21/2  
    Synaps 21/2  
    MrsLowlife 23/2  
    Amandi 25/2 
    Lantlollan 3/3  
    Mon bébé 13/3 
    Joss82 17/3
    Tedax 19/3

Plus Plussat Plus  
    Vildhallon, BF 15/9 
    Bebislängt, BF 24/9  
    L 1977, BF 4/10 
    Aftonstjärna BF 17/10 
    Pealuttan 
    jamieblue 
    MissErabel
    Mjölkchoklad 

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?