Inlägg från: Lantlollan |Visa alla inlägg
  • Lantlollan

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Bebislängt skrev 2014-02-05 14:21:40 följande:
    Läget är lite upp och ner nu. Har varit på gynakuten där de först konstaterade MA men till slut hittade ett litet litet embryo och eventuellt såg hon även hjärtslag. Läkaren verkade mer positiv än jag själv men så är det rätt svårt att gå från att acceptera MA till att faktiskt vara gravid igen. Känner mig fortfarande tveksam. Enbryot var också mycket mindre än det borde vara med tanke på vilken vecka jag är i men det kunde bero på flera saker sa hon. Deb växer ju också rätt snabbt så ett par dagars missräkning har ju betydelse för storleken. Jag väljer att tro på ett friskt embryo med hjärtslag. Ska få nytt vul om två veckor så förhoppningsvis har den växt till sig då och jag kan se tydliga hjärtslag.

Det visade sig också att jag har ett myom i livmodern på ca 4cm som du är det största orosmomentet som gör att det kommer att vara omöjligt att slappna av det minsta innan graviditeten har gått så långt att bebisen kan överleva även om den kommer ut för tidigt. Min förhoppning är så klart att myomet inte växer eller växer väldigt lite och inte kommer att störa graviditeten. En väldigt omtumlande dag hade jag igår och jag antar att de här två veckorna kommer att släpa sig fram.
    Ojojoj, vilken jobbig situation. Håller tummarna för dig och förstår att det är olidligt!!
    33 år, försök till första barnet. Oskyddat sedan juli 2012, mer seriöst sedan december 2013.
  • Lantlollan
    Bebislängt skrev 2014-02-07 09:44:23 följande:
    Vildhallon, läkaren hanterade det hela jättekonstigt. Det kändes inte som om hon hade så stor koll. Hon sa att myom är helt ofarligt och att jag kunde googla det när jag kom hem för att få mer information. Och efter att ha googlat det antar jag att hon menade att det var helt ofarligt för mig eftersom det kan ställa till ganska mycket problem vid graviditeten, om det vill sig illa. Beroende på hur mycket den växer och var den sitter. Och eftersom hon sa att det var helt ofarligt så tänkte jag inte på att fråga nåt heller, dessutom var jag i chock. Det ska bli skönt med ett andra ultraljud om 1,5 vecka så jag kan be dem kolla hur det sitter och om det verkar växa.

Min barnmorska ville egentligen inte ge mig något extra ultraljud utan jag skulle ha fått vänta till vecka 19 för "om det sitter så att du riskerar missfall så kan vi ändå inte göra något åt det så det finns ingen anledning att kolla hur det växer."

Jag tycker att det var lite hårt. Det gör väl mig ganska mycket om jag vet om jag kan slappna av. Har dock kollat lite trådar och oftast verkar det inte vara något problem. Läste om en tjej som hade haft ett på 18cm i diameter och hon hade haft en helt normal graviditet. Så jag känner mig positiv :) men det är så klart ett orosmoment, särskilt eftersom det sitter så nära hinnsäcken.

Apropå storleken på embryot så är det inte omöjligt att jag har räknat fel på ägglossningen tre dagar så med uthålliga spermier så kan storleken stämma :)

Hur går det gör dig? Du borde vara i vecka 9 nu va :)
    Men gud, det låter verkligen som att du har blivit dåligt bemött. Både av läkaren och BM. Att man inte kan ha lite större empati och förståelse när man har ett sådant yrke?!!!

Skönt att du får ditt ul iaf. Klart att det handlar om DIG och din oro också under de här veckorna!!

Kram på dig!
    33 år, försök till första barnet. Oskyddat sedan juli 2012, mer seriöst sedan december 2013.
  • Lantlollan
    jamieblue GRATTIS!!!

Här har mensen passerat och vi har nu mystiden framför oss. :) Dock är det lite typiskt att jag ska på tjänsteresa preciiiiis när äl är beräknat, men vi får försöka göra det bästa av situationen och hoppas på det bästa!
  • Lantlollan

Hej ni nya och grattis till plusset Joss82!! Och vad härligt att läsa Vildhallon!!

För min del är det äl nu när som helst, så det är en mysig tid. ;)

• Lantlollan
    joss82 skrev 2014-02-13 11:59:20 följande:

Oj, vad kul det var att läsa "grattis till plusset Joss82"! Önskar att det stämde men det gör det tyvärr inte ;). Dock väntar jag fortfarande på min mens som är rätt sen. Men det ska ha varit en extremt sen ägglossning för att jag ska vara gravid, så det tror jag väl inte egentligen...
    10 dagar sedan oskyddat sex nu, äl har jag inte kollat, mensen är som vanligt oregelbunden men borde komma senast idag eller i morgon för att inte vara ovanligt sen. Varierar mellan ca 28-35 dagar, dag 34 nu. Man kan väl bli gravid någon dag efter äl också? Skulle ju kunnat ha äl för 11 dagar sedan då... hmm.. nä, chansen är klart liten.

Men gud, förlåt! Var det joss81?! *förvirrad* :O
  • Lantlollan

Är det bara jag som blir väldigt provocerad av de som planerar hit eller dit med datum och månader? Nu är jag typ sist i vänkretsen med att försöka få barn och jag har därmed hört om så många på nära håll som försökt väldigt länge. IVF gång på gång osv.

Det finns inte i min värld att hoppa över eller inte försöka bara för att ett eventuellt BF skulle hamna sent på året. Jag tycker att det känns så himla nonchalant och naivt.

• Lantlollan
    L1977 skrev 2014-02-14 12:13:18 följande:
    Idag var vi på vul. Ett fint litet tickande hjärta! Kan man få en bättre present på alla hjärtans dag? Så lycklig!

Det glädjer mig SÅ!!

Skönt att höra att det inte bara är jag som blir provocerad. Tror säkert att det har en viss koppling till ålder/erfarenhet också.
  • Lantlollan

Nu är det nog snart på gång! Första gången jag testar med stickor och hade några digitala äl-test kvar, så eftersom jag blev lite osäker på den senaste stickan tog jag ett digitalt också. Det digitala visade negativt, men det ser ut att vara på gång!

Det nedersta gröna är från nu precis (jag har alltså testat både lunch och kväll idag), så det stegrar sig redan lite. :)

m

• Lantlollan

Stort grattis Aftonstjärna!!!

Jag hade fullt utslag på ÄL-test igår, så det är förhoppningsvis äl idag. Tempar, men än har inte tempen höjts så vi får se vad som händer de närmsta dagarna. Jag är iaf oändligt glad att jag började tempa, så slipper jag oroa mig för om jag har haft äl eller inte - tempen ger ju svaret. :)

• Lantlollan
    Bebislängt skrev 2014-02-17 18:52:19 följande:
    Nu har jag varit på vul. Knodden hade växt men jag blev tillbakaflyttad fem dagar, vilket känns som en evighet så nu är jag i 7+6 igen. Men eftersom den hade växt som den skulle sen sist så var jag väl bara lite senare än jag trodde. Så fick vi se ett litet tickande hjärta. Kändes otroligt skönt! Myomet hade inte växt alls och gynokologen tyckte inte att det satt så till att det skulle vålla några problem. Och blödningen nedanför hinnsäcken var helt borta. Bara underbara nyheter alltså! *lycklig*

Ååååh, vad skönt att höra!!
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?