Inlägg från: Lantlollan |Visa alla inlägg
  • Lantlollan

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hur har det gått för övriga; Jenna, Synaps, MrsLowlife, Amandi?! Håller tummarna för er!!

33 år, försök till första barnet. Oskyddat sedan juli 2012, mer seriöst sedan hösten 2013.
  • Lantlollan
    {#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower}  
    Jenna0808 21/2  
    Synaps 21/2  
    MrsLowlife 23/2  
    Amandi 25/2 
    Lantlollan 3/3  
    Mon bébé 13/3 
    Joss82 17/3
    Tedax 19/3

Plus Plussat Plus  
    Vildhallon, BF 15/9 
    Bebislängt, BF 24/9  
    L 1977, BF 4/10 
    Aftonstjärna BF 17/10 
    Mjölkchoklad BF 2/11
    Pealuttan 
    jamieblue 
    MissErabel
    33 år, försök till första barnet. Oskyddat sedan juli 2012, mer seriöst sedan hösten 2013.
  • Lantlollan
    Jenna0808 21/2  
    Synaps 21/2  
    MrsLowlife 23/2  
    Amandi 25/2 
    Blåblomman 2/3
    Lantlollan 3/3  
    Mon bébé 13/3 
    Joss82 17/3
    Tedax 19/3
    Sweetie

Plus Plussat Plus  
    Vildhallon, BF 15/9 
    Bebislängt, BF 24/9  
    L 1977, BF 4/10 
    Aftonstjärna BF 17/10 
    Pealuttan 
    jamieblue 
    MissErabel
    Mjölkchoklad 
  • Lantlollan

Åh, vad jag fumlar! Tredje gången gillt!

Jenna0808 21/2  
    Synaps 21/2  
    MrsLowlife 23/2  
    Amandi 25/2 
    Blåblomman 2/3
    Lantlollan 3/3  
    Mon bébé 13/3 
    Joss82 17/3
    Tedax 19/3
    Sweetie

Plus Plussat Plus  
    Vildhallon, BF 15/9 
    Bebislängt, BF 24/9  
    L 1977, BF 4/10 
    Aftonstjärna BF 17/10 
    Mjölkchoklad 2/11
    Pealuttan

jamieblue 
    MissErabel

• Lantlollan
    pärla00 skrev 2014-02-26 20:44:26 följande:
    Oj va spännande, Grattis!!!!!!! 😄😄😄😄😄€ 516;😄😃 Jättekul!!!! Hur länge har ni försökt? Och ni andra, Hur länge har ni haft oskyddat? Vi har just börjat... kändes enormt pirrigt i början - hela livet har man ju försökt skydda sig! Nu är det tvärtom.... Men inga resultat ännu. Hur stor är chansen att bli gravid resten av månaden förutom vid ÄL??
    Har du passerat äl är nog tyvärr chanserna noll. :/ Men välkommen hit!! :)
  • Lantlollan
    pärla00 skrev 2014-02-26 22:15:35 följande:

Jag har verkligen haft dålig koll på detta innan jag insåg att jag ville ha barn. Nyligen! Men har jag fattat rätt att det är extremt små chanser bli gravid under resten av månaden förutom veckan före ÄL? Diskuterade just detta med killen och ingen av oss hittade något på nätet... Så om vi t.ex är trötta en vecka och det inte blir sex - då har vi ej missat några chanser såvida det inte är ÄL? Svårt fatta alla dessa nya viktiga detaljer, ursäkta upprepade frågor.. 😆😆
    Kortfattat: Om du har en cykel på 28 dagar, har du förmodligen ägglossning någonstans 12-16 dagar efter första mensdagen (dvs första cykeldagen). När ägget har släppt från äggstocken, lever det i upp till ett dygn ungefär. Det är bara under den tiden som det kan bli befruktat. Du kan således inte bli gravid resten av månaden, så då är sexet "just for fun". Killens spermier lever i 3-7 dygn i vagina/livmoder under gynnsamma förhållanden. Det innebär att om ni har sex en vecka före ägglossning eller närmare, så KAN du bli gravid (men sju dagar är nog ganska extremt). När du väl har haft ägglossning så har ni väldigt kort tid på er (i princip samma dag och nästa) att försöka få till det, innan ägget dör. Såvitt jag har förstått det rätt har man allra störst chans att bli gravid om man har sex samma dag som ägglossning, eller dagen före.
  • Lantlollan
    pärla00 skrev 2014-02-27 06:05:06 följande:
    Lantlollan: Tack snälla! Ja, det var så jag hade förstått det men va inte säker! (Läste någonstans att man behöver ha sex regelbundet, det Stog ca 3 ggr i veckan, om man planerar bli gravid. Det var en sida om fertilitet, och det stog att hade man haft det x antal månader som 35 åring och inte blev gravid, skulle man söka hjälp. Där blev jag lite förvirrad. ? )

Det är nog en allmän rekommendation för de som inte håller koll på ägglossningen, skulle jag tro. För den KAN vara tidigare/senare. Sen har ju inte alla 28-dagarscykler heller.
  • Lantlollan
    Mon bébé 81 skrev 2014-02-27 22:04:43 följande:
    Har fyllt i Fertility friend nu, och den säger att jag hade ägglossning på dag 12 i cykeln, alltså i måndags. Det låter ju bra, men jag har lite svårt att tro att det verkligen stämmer. Har kört med ägglossningsstickor två gånger om dagen senaste tiden och jag får inget utslag på dem (endast supersvaga streck). Märker inte heller att jag har haft något ägglossningssekret. Och om man tittar på temperaturkurvan så ser man att min höjning inte är högre än den varit vid ett tidigare tillfälle. Nåväl, ska fortsätta att tempa och se vad som händer med kurvan.

Att linjerna är streckade betyder att det är osäkert. Skriv in ägglossningstesten också (OPK, under tests) och sekretet, så hjälper du FF till bättre analys!
  • Lantlollan
    Mon bébé 81 skrev 2014-02-27 22:04:43 följande:
    Har fyllt i Fertility friend nu, och den säger att jag hade ägglossning på dag 12 i cykeln, alltså i måndags. Det låter ju bra, men jag har lite svårt att tro att det verkligen stämmer. Har kört med ägglossningsstickor två gånger om dagen senaste tiden och jag får inget utslag på dem (endast supersvaga streck). Märker inte heller att jag har haft något ägglossningssekret. Och om man tittar på temperaturkurvan så ser man att min höjning inte är högre än den varit vid ett tidigare tillfälle. Nåväl, ska fortsätta att tempa och se vad som händer med kurvan.

FF tar alltså hänsyn till alla parametrar, så gissningsvis kommer korset att försvinna om du skriver i att du inte har haft några flytningar och att opk-test varit negativt för de dagar då du har testat. :)
  • Lantlollan
    Mon bébé 81 skrev 2014-02-28 16:06:47 följande:
    Tack för hjälpen, det förklarade en hel del!

Fyllde i även OPK nu, och då "försvann" ägglossningen.

Fick starkare streck på ägglossningsstickan i morse, så nu kanske ägglossningen börjar närma sig snart.

Ah, men så bra!! :)
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?